تلاش چین برای ایجاد هژمونی علیه هند، عملیات نقشه برداری در اقیانوس هند را افزایش می دهد

تلاش چین برای ایجاد هژمونی علیه هند، عملیات نقشه برداری در اقیانوس هند را افزایش می دهد

گسترش نفوذ چین و قدرت فزاینده نیروی دریایی PLA (PLAN) موقعیت هند را به عنوان کشور اصلی در منطقه اقیانوس هند به چالش می کشد. تصویر از رویترز

دهلی نو: طبق گزارش‌ها، چین در حال انجام بررسی‌هایی در اقیانوس هند به منظور افزایش اندازه و تأثیر حضور نیروی دریایی خود در منطقه است.

گمان می‌رود این بررسی‌ها بخشی از طرح بزرگ‌تر چین برای تثبیت تسلط نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) در منطقه اقیانوس هند باشد.

هند و دیگر کشورهای منطقه نگران گسترش حضور نیروی دریایی چین در اقیانوس هند هستند. برخی از ناظران ادعا کرده اند که هدف نهایی چین ممکن است ایجاد یک پایگاه نظامی ارتش آزادیبخش خلق (PLA) در این نزدیکی باشد.

بر اساس گزارش رسانه ها، در سال های اخیر، چین سرمایه گذاری های قابل توجهی در نیروی دریایی PLA (PLAN) انجام داده است، از جمله ساخت کشتی های جنگی جدید و توسعه فناوری های دریایی پیشرفته. PLA چین اکنون توانایی پرتاب نیروی نظامی به دور از مرزهای چین، از جمله در منطقه اقیانوس هند را دارد.

اقیانوس هند به دلیل مسیرهای تجاری حیاتی و منابع طبیعی فراوان، یک منطقه استراتژیک مهم است. گسترش نفوذ چین و قدرت فزاینده نیروی دریایی PLA (PLAN) موقعیت هند را به عنوان کشور اصلی در منطقه اقیانوس هند به چالش می کشد.

امنیت و ثبات منطقه می تواند به شدت تحت تاثیر ورود چین به اقیانوس هند قرار گیرد. موازنه قدرت در اقیانوس هند احتمالاً با قدرتمندتر و توانمندتر شدن نیروی دریایی PLA چین (PLAN) تغییر خواهد کرد که ممکن است منجر به افزایش تنش و درگیری شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام