تمرکز هند و روسیه بر مبارزه با تروریسم در دوازدهمین نشست گروه کاری مشترک

تمرکز هند و روسیه بر مبارزه با تروریسم در دوازدهمین نشست گروه کاری مشترک

وضعیت هند به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) بار دیگر مورد حمایت روسیه قرار گرفت.

هر دو هند و روسیه در دوازدهمین نشست گروه کاری مشترک (JWG) در مورد مبارزه با تروریسم و ​​رایزنی های دوجانبه در مورد سازمان ملل و سایر موضوعات، بر تعهد خود به افزایش همکاری در مکان های چندجانبه تأکید کردند.

بر اساس بیانیه ای که امروز توسط وزارت امور خارجه منتشر شد، در تاریخ 3 تا 4 مه، وزیر (غرب) سانجی ورما برای گروه کاری مشترک در مورد مبارزه با تروریسم و ​​تعاملات دوجانبه بین هند و روسیه در مورد موضوعات سازمان ملل و چندجانبه به مسکو سفر کرد.

در 3 مه، وزیر (غرب) و اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، ریاست جلسه JWG در مورد مبارزه با تروریسم را بر عهده داشتند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا ممنوعیت کار زنان افغان برای آژانس های جهانی توسط طالبان را محکوم کرد

چرا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که ریاست جلسه شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، به عنوان «شوخی اول آوریل» لقب گرفته است.

نمایندگان ادارات و آژانس های مربوطه از هند و روسیه در این نشست حضور داشتند.

بر اساس بیانیه رسمی، هر دو طرف درباره تهدیدات تروریستی کنونی در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای گفتگو کردند و تجربیات خود را در مبارزه با تروریسم و ​​افراط‌گرایی بررسی کردند.

طرف روسی از تصویب بیانیه دهلی نو که بر جلوگیری از استفاده از فناوری های پیشرفته برای اهداف تروریستی تاکید دارد، قدردانی کرد و از انتخاب هند به عنوان رهبری کمیته ضد تروریسم شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) در سال 2022 ابراز قدردانی کرد.

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، سرگئی ورشینین، در مذاکرات دوجانبه بین هند و روسیه در مورد موضوعات مرتبط با سازمان ملل در 4 می شرکت کرد.

گفتگوهای طولانی بین دو طرف در مورد موضوعات مختلف مرتبط با شورای امنیت سازمان ملل از جمله سازماندهی مجدد آن وجود داشت. وضعیت هند به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) بار دیگر مورد حمایت روسیه قرار گرفت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام