تنظیم کننده های مالی ایالات متحده برای تشدید قوانین در مورد شرکت های غیر بانکی، ارزیابی ریسک

تنظیم کننده های مالی ایالات متحده برای تشدید قوانین در مورد شرکت های غیر بانکی، ارزیابی ریسک

جانت یلن وزیر خزانه داری. AP

واشنگتن: شورای نظارت بر ثبات مالی روز جمعه فرآیندهای جدیدی را برای شناسایی و رسیدگی بهتر ریسک‌های سیستم مالی و همچنین توصیه‌هایی برای ساده‌تر کردن تعیین سازمان‌های مالی غیربانکی برای نظارت نظارتی ارائه کرد.

تنها بیش از یک ماه پس از بدترین خطر سرایت از زمان بحران مالی 2008 که به دلیل ورشکستگی دو بانک منطقه ای ایجاد شد، شورای چند تنظیم کننده که نظارت بر ریسک های ثبات در سیستم مالی را به عهده داشت، پیشنهادات خود را برای بحث عمومی ارائه کرد.

با توجه به فقدان مقررات، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده نسبت به سازمان های مالی غیربانکی مانند صندوق های بازنشستگی، صندوق های تامینی، و شرکت های سهام خصوصی ابراز نگرانی کرده است.

او در سخنانی در جلسه FSOC گفت که سیستم بانکی سالم است، اما “ما همچنان هوشیار هستیم و شرایط را از نزدیک زیر نظر داریم.”

یلن گفت، اما آشفتگی بخش بانکی نشان داد که “کار تنظیم‌کننده‌های مالی انجام نشده است” و تغییرات نظارتی و نظارتی لازم است “برای کمک به جلوگیری از شروع و گسترش اختلالات مالی در وهله اول”.

FSOC به ریاست یلن و شامل جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و رئیس دیگر تنظیم‌کننده‌های مالی بزرگ، این توانایی را داشت که شرکت‌های غیربانکی را به‌عنوان مهم سیستمی معرفی کند، اما این امر در سال ۲۰۱۹ با تغییراتی که در دولت ترامپ ایجاد شد، دشوارتر شد.

دستورالعمل جدید برخی از «موانع نامناسب» را برای تعیین شرکت‌های غیربانکی حذف می‌کند و فرآیندی را جایگزین آنها می‌کند که به شرکت‌های تحت بررسی اجازه می‌دهد تا تعامل قابل‌توجهی با تنظیم‌کننده‌ها داشته باشند.

تاد هارپر، رئیس اداره اتحادیه اعتباری ملی، فرآیند تعیین سال 2019 را به عنوان “فرایندی بسیار طولانی و شبیه روب گلدبرگ با موانع مختلف برای انجام این کار” توصیف کرد.

این دستورالعمل جدید که ما امروز برای چاشنی های عمومی منتشر می کنیم، بهبود قابل توجهی در این روند ایجاد می کند. این ویژگی دارای ویژگی های مهم شفاف، معتبر، متعادل و سازگار است.»

با این حال، یک مقام وزارت خزانه داری ایالات متحده به خبرنگاران گفت که دستورالعمل جدید بازگشت کامل به قوانین اولیه سال 2012 نیست که توسط قانون اصلاحات مالی داد-فرانک وضع شده بود.

خطرات، آسیب پذیری ها

بر اساس برگه اطلاعات خزانه داری، چارچوب ارزیابی ریسک جدید پیشنهادی FSOC با هدف افزایش توانایی شورا در پرداختن به ریسک های ثبات مالی با بررسی طیف گسترده ای از طبقات، موسسات و فعالیت های دارایی انجام می شود.

اینها شامل بازارهای بدهی، وام، سهام وجوه کوتاه مدت، دارایی های دیجیتال و مشتقات می شود. طرف مقابل، سیستم های پرداخت و تسویه حساب؛ و نهادهای مالی از جمله مؤسسات بانکی، کارگزاران، مدیران دارایی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، بیمه‌گران و مؤسسات و خدمات وام مسکن.

چارچوب جدید همچنین آسیب‌پذیری‌هایی را مشخص می‌کند که FSOC و تنظیم‌کننده‌های عضو هنگام ارزیابی ریسک‌های ثبات بالقوه در نظر بگیرند. اینها شامل اهرم، ریسک نقدینگی و عدم تطابق سررسید، اتصالات و تمرکز بازار، ریسک های عملیاتی و فعالیت های مدیریت ریسک است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام