توافق صلح قره باغ قره باغ: در موافقت نخست وزیر نیکول پاشینیان با واگذاری زمین های مورد مناقشه به آذربایجان ، خشم در ارمنستان افزایش می یابد

توافقنامه صلح باعث برپایی جشن در آذربایجان شد اما در ارمنستان خشمگین شد ، جایی که تظاهرکنندگان به ساختمانهای دولت حمله کردند و خواستار استعفای پاشینیان در اوایل این هفته شدند

توافق صلح قره باغ قره باغ: در موافقت نخست وزیر نیکول پاشینیان با واگذاری زمین های مورد مناقشه به آذربایجان ، خشم در ارمنستان افزایش می یابد

هزاران ارمنی در اعتراض به توافقنامه صلح امضا شده برای خاتمه جنگ بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ ، در مقابل مقر دولت تجمع کردند. خبرگزاری فرانسه

بیش از 2،000 تظاهرکننده روز چهارشنبه در پایتخت ارمنستان در حالی اعتراض کردند که عصبانیت از تصمیم نخست وزیر نیکول پاشینیان برای واگذاری بخشهایی از مناطق مورد مناقشه به آذربایجان تحت یک توافق صلح جنجالی افزایش یافته بود.

پاشینیان در ساعات اولیه روز سه شنبه با پایان دادن به هفته های درگیری شدید که منجر به کشته شدن بیش از 1400 کشته و آوارگی دهها هزار نفر شد ، با توافق نامه صلح روسیه با آذربایجان در مورد مناقشه قره باغ کوهستانی مورد مناقشه اعلام کرد.

توافقنامه صلح باعث برپایی جشن ها در آذربایجان شد اما در ارمنستان خشمگین شد ، جایی که تظاهرکنندگان به ساختمان های دولت حمله کردند و اوایل این هفته خواستار استعفای پاشینیان شدند.

روز چهارشنبه ، بیش از 400 صلحبان روسی در قره باغ کوهستانی مستقر شدند که درگیری های شدید بیش از شش هفته بین تجزیه طلبان ارمنستان و نیروهای آذربایجان درگیر بود.

در ایروان ، پایتخت ارمنستان ، پلیس معترضین را از جمع بیش از دو هزار معترض که شعارهای ضد پاشینیان فریاد می زدند و نخست وزیر را “خائن” در مقابل مقرهای دولت می خواند ، بیرون کشید.

گاگيك تساروكيان از چهره هاي سرشناس مخالف در ميان بازداشت شدگان بود خبرگزاری فرانسه خبرنگار در صحنه.

“شما قادر نخواهید بود که تمام کشور را متوقف کنید” ، یکی از اعضای حزب ارمنستان سعادت ، آرمان آبویان ، از طریق تلفن بلند فریاد زد به معترضانی که علی رغم ممنوعیت وضع شده در اجتماعات عمومی در حالی که حکومت نظامی برقرار بود ، تجمع کرده بودند.

درگیری ها بین آذربایجان و جدایی طلبان ارمنستان در اواخر سپتامبر آغاز شد.

گروه بحران بین الملل روز چهارشنبه در گزارشی هشدار داد: “آذربایجان از نظر نظامی پیروز می شد و ارمنستان با شکست سنگینی روبرو می شد. اما تحقیر نمی تواند پایه محکمی برای صلح پایدار باشد.”

توافق صلح ناگورگ کاراباخ با موافقت نخست وزیر نیکول پاشینیان برای واگذاری زمین های مورد مناقشه به آذربایجان ، خشم در ارمنستان افزایش می یابد

افسران پلیس ارمنستان یک معترض را در نزدیکی مقر دولت بازداشت کردند. خبرگزاری فرانسه

صلحبانان روسی اعزام می شوند

در این معامله شرط بندی شده است که نیروهای آذربایجان کنترل مناطقی را که در جنگ تصرف شده اند ، از جمله دومین شهر بزرگ شوشا حفظ خواهند کرد ، در حالی که ارمنستان با یک جدول زمانی برای عقب نشینی از مناطق بزرگ قره باغ کوهستانی موافقت کرد.

به عنوان بخشی از این توافق ، یک نیروی روسی متشکل از 1960 پرسنل نظامی و 90 نفر زره پوش در حال اعزام به منطقه به عنوان نیروهای حافظ صلح برای یک مأموریت پنج ساله قابل تمدید هستند.

ارتش روز چهارشنبه گفت كه 414 سرباز روسی ، همچنین بالگردها و وسایل نقلیه نظامی وارد ارمنستان شدند و افزود كه نیروهای صلح اکنون كنترل شريان مهم حمل و نقل لاچین را كه ارمنستان را به قره باغ متصل می كند ، در دست دارند.

سرگئی رودسکوی از ستاد کل روسیه گفت که این سربازان تجربه قبلی در استقرار بشردوستانه در سوریه را داشتند ، جایی که نیروهای روسی در سال 2015 برای حمایت از رهبر سوریه بشار اسد مستقر شده بودند.

رودسکوی گفت که ارتش برای جلوگیری از درگیری های بیشتر با “رهبران نظامی در آذربایجان و ارمنستان” در تماس مداوم بود ، افزود: در مجموع 16 نقطه مشاهده در امتداد خط تماس در قره باغ و در امتداد دالان لاچین نصب می شود.

آذربایجان برای دخالت آنکارا در یک توافق تلاش می کند و رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه گفت که کشورش به طور مشترک بر آتش بس با روسیه نظارت خواهد کرد.

ترکیه ، متحد سرسخت آذربایجان ، از مداخله نظامی باکو حمایت جدی کرد و از طرف کشورهای غربی ، روسیه و ارمنستان به اعزام مزدوران از سوریه برای تقویت ارتش آذربایجان متهم شد.

سخنگوی کرملین ، دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه گفت با این وجود استقرار گشت های مشترک ترکیه و روسیه بحث نشده است.

این ناحیه کوهستانی تقریباً 30 سال پیش استقلال خود را از آذربایجان اعلام کرد اما حتی توسط ارمنستان نیز در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

درگیری بین آذربایجان و جدایی طلبان علیرغم تلاش فرانسه ، ایالات متحده و روسیه برای دستیابی به سه آتش بس جداگانه ادامه داشت ، زیرا هر دو طرف دیگری را به نقض متهم کردند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.