تکان دادن برای دولت ترامپ به عنوان قاضی فدرال قوانینی را برای محدود کردن ویزاهای اعطا شده به کارگران ماهر خارجی لغو می کند

ایالات متحده هر ساله حداکثر 85000 ویزای H-1B صادر می کند. این قوانین جدید شامل وضع الزامات حقوق و دستمزد برای شرکت هایی که کارگران ماهر خارج از کشور به کار می گیرند و محدودیت در مشاغل تخصصی است

تکان دادن برای دولت ترامپ به عنوان قاضی فدرال قوانینی را برای محدود کردن ویزاهای اعطا شده به کارگران ماهر خارجی لغو می کند

تصویر پرونده دونالد ترامپ. AP

شیکاگو: یک قاضی فدرال روز سه شنبه دو قانون دولت ترامپ را که به منظور محدود کردن شدید تعداد ویزاهای صادر شده برای کارگران ماهر خارجی سالانه ، لغو کرد.

تغییرات اعمال شده در برنامه ویزای H-1B که در ماه اکتبر اعلام شد شامل تحمیل شرایط حقوق برای شرکت های استخدام کارگران ماهر در خارج از کشور و محدودیت در مشاغل تخصصی است.

مقامات وزارت امنیت میهن این کشور را به عنوان اولویت دانستند ویروس کرونا از دست دادن شغل مرتبط و تخمین زده می شود که حدود یک سوم از افرادی که در سال های اخیر برای H-1B درخواست کرده اند ، طبق قوانین جدید محروم می شوند.

قاضی منطقه ای جفری وایت در کالیفرنیا گفت که دولت رویه های شفافیت را دنبال نمی کند و ادعا می کند که این تغییرات یک واکنش اضطراری به از دست دادن شغل های همه گیر است اما آب را تأمین نمی کند ، زیرا دولت ترامپ برای مدتی این ایده را مطرح کرده است اما فقط منتشر کرده است در ماه اکتبر حکومت می کند.

کووید -19 همه گیری یک واقعه فراتر از کنترل متهمان است ، اما در اختیار متهمان بود که زودتر از آنها اقدام کنند. “

ایالات متحده هر ساله تا 85000 ویزای H-1B در بخشهایی از جمله فناوری ، مهندسی و پزشکی صادر می کند. معمولاً سه سال قابل تمدید هستند و قابل تمدید هستند. بیشتر نزدیک به 600000 دارندگان ویزای H-1B در ایالات متحده از هند و چین هستند.

قوانین H-1B که هفته ها قبل از انتخابات اعلام شد بخشی از دستور کار رئیس جمهور دونالد ترامپ برای مهار تقریباً همه نوع مهاجرت بود. در ماه ژوئن ، او دستوری را صادر کرد که برنامه H-1B را به طور موقت به تعویق می اندازد تا پایان سال.

اتاق بازرگانی ایالات متحده و دانشگاه ها از جمله انستیتوی فناوری کالیفرنیا در کالیفرنیا شکایت کردند و استدلال کردند که اطلاع رسانی کافی یا زمان کافی برای اظهارنظر مردم درباره تغییرات در دست نیست.

آنها همچنین گفتند که این قوانین ، به ویژه مربوط به الزام دستمزد غالب برای دارندگان ویزا ، تأثیر شدیدی بر استخدام های جدید خواهد داشت و “رابطه شغلی صدها هزار کارمند موجود در ایالات متحده را قطع می کند.”

دانشگاه یوتا مثالی را ذکر کرد که در آن یک کارمند H-1B که خواستار تمدید کار بود ، 80000 دلار حقوق می گرفت اما طبق قانون جدید باید 208،000 دلار حقوق دریافت کند.

قاضی موافقت کرد که دولت فدرال برای اجرای قوانین تحت قانون آیین دادرسی اداری ، که باعث می شود آژانس ها با الزام به یک فرآیند دقیق برای تصویب مقررات ، در برابر مردم پاسخگو باشند ، پرونده ای قائل نشده است.

وایت نوشت: “متهمان نتوانستند نشان دهند كه دلیل خوبی برای كنار گذاشتن گفتمان منطقی و متفكرانه ای است كه توسط الزامات اعلامیه و نظر APA ارائه شده است.”

قانون دستمزد ، پیشنهاد شده توسط وزارت کار ، در ماه اکتبر اجرا شد ، در حالی که قانون امنیت ملی در مورد مشاغل و سایر مسائل قرار بود از روز دوشنبه اجرا شود. این همچنین محدودیت هایی را برای شرکت های “خارج از سایت” ایجاد می کند که دارندگان ویزای H-1B را با شرکت های دیگر استخدام و قرارداد می بندند. ویزای آنها هر بار به یک سال محدود می شد.

وكیل پاول هیوز ، نماینده وكالت شاكیان ، گفت: “این تصمیم فوق العاده مهمی برای حفظ برنامه H-1B است.” این حكم این افراد را قادر می سازد شغل و خانواده خود را در ایالات متحده حفظ كنند. “

اتاق بازرگانی در بیانیه ای اعلام کرد که این حکم “بسیاری از شرکت ها را در صنایع مختلف نفس راحتی می کشد” ، با تغییرات ویزا “که به طور خارق العاده ای مخل عملکرد بسیاری از مشاغل است.” پیام های سه شنبه برای سخنگویان با بخش های کار و امنیت داخلی بلافاصله برگشت داده نشد.

این قانون دستمزد موجب حداقل دو مورد دیگر از پرونده های قضایی فدرال در نیوجرسی و واشنگتن دی سی شده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.