تکسیرا ماه‌ها زودتر از آنچه تصور می‌شد، “اسرار” را با روس‌ها در میان گذاشت

واشنگتن: بیش از دوجین مظنون احتمالی که در صفحه دیسکورد جک تکسیرا شرکت کرده اند، جایی که گفته می شود وی اطلاعات امنیتی را افشا کرده است، توسط FBI تحت تحقیق هستند.

اخیراً کشف شد که Teixeira، یکی از اعضای گارد ملی هوایی ایالات متحده که مظنون به افشای اطلاعات حساس به تعدادی منتخب از گیمرها است، ماه ها زودتر از آنچه در ابتدا تصور می شد، مطالب خصوصی را با برخی گروه های چت گسترده تر به اشتراک گذاشته بود.

حساب کاربری با همان نام Airman Jack Teixeira در فوریه 2022، اندکی پس از حمله به اوکراین، شروع به آپلود اطلاعات فوق محرمانه در مورد تلاش جنگ روسیه کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، که به پیام‌های آنلاین بررسی شده توسط روزنامه استناد می‌کند، Teixeira از یک گروه چت که قبلاً گزارش نشده بود در پلتفرم رسانه اجتماعی Discord استفاده می‌کرد. این روزنامه افزود که این گروه تقریباً 600 عضو داشت.

بر اساس گزارش ها، دوستان Teixeira از سرور Discord که متاسفانه “Thug Shaker Central” نامیده می شود توسط FBI مورد بازجویی قرار گرفته اند.

از آنها در مورد نحوه آشنایی با تیکسیرا، بازی هایی که انجام می دادند و خارجی بودن یا نبودنشان سوال شد.

لینک روسیه در پنتاگون فاش شد
به گزارش واشنگتن پست، برخی از کسانی که در گروه دیسکورد بودند قبلاً گفته بودند که حدود بیست عضو از آمریکای جنوبی، روسیه، اوکراین، سرزمین اصلی اروپا و آسیا بودند.

مشخص نیست که آیا FBI تایید کرده است که اتباع خارجی در سرور حضور دارند یا خیر، اما حداقل یکی از اعضای سابق دستگاه های الکترونیکی خود را توسط FBI گرفته است.

به روز رسانی مورد نشت پنتاگون
قرار بود تکسیرا، 21 ساله، در دادگاه فدرال بوستون جلسه بازداشت داشته باشد، اما قاضی پس از ارائه درخواستی از سوی وکیل تیکسیرا برای به تعویق انداختن آن برای تقریباً دو هفته، آن را به تعویق انداخت.

به گفته دفاعیات، «زمان بیشتری برای رسیدگی به مسائل مطرح شده در درخواست دولت برای بازداشت نیاز است». زمان جدیدی مشخص نشده است.

تکسیرا از حق خود برای رسیدگی مقدماتی صرف نظر کرد و صبح چهارشنبه با غل و زنجیر و لباس نارنجی زندان به دادگاه منتقل شد. او فقط وقتی از او پرسیده شد که آیا حقوق و روند رسیدگی را درک می کند، با بله یا خیر پاسخ داد.

اتهامات مربوط به Teixeira
Teixeira هفته گذشته به نگهداری و ارسال غیرمجاز اطلاعات حساس دفاع ملی تحت قانون جاسوسی متهم شد. او موظف شد تا زمان بازداشتش توسط قاضی قاضی در اولین حضورش در دادگاه جمعه گذشته در بازداشت بماند.

او هنوز به گناه خود اعتراف نکرده است. مدافع عمومی فدرال او با خبرنگاران حاضر در دادگاه صحبت نکرد و به ایمیلی که هفته گذشته توسط آسوشیتدپرس فرستاده شد، پاسخ نداد.

Teixeira متهم به افشای اطلاعات نظامی بسیار حساس در مورد درگیری روسیه در اوکراین و سایر موارد مهم امنیت ملی در اتاق گفتگو در Discord است، یک سایت رسانه اجتماعی که در ابتدا به عنوان یک پاتوق جامعه بازی ها عمل می کرد.

نشت تکان دهنده اطلاعات بسیار حساس باعث نگرانی در سراسر جهان شده و مسائل جدیدی را در مورد توانایی آمریکا در حفظ اسرار خود به وجود آورده است.

رهبران نیروی هوایی روز سه‌شنبه اعلام کردند که در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه یک نیروی هوایی می‌تواند صدها مقاله بسیار طبقه‌بندی شده را به دست آورد و احتمالاً به اشتراک بگذارد.

در همین حال، نیروی هوایی عملیات در 102 بال اطلاعاتی گارد ملی هوایی مستقر در کیپ کاد، جایی که Teixeira قبلا در آنجا خدمت می کرد، به حالت تعلیق درآورد.

تکسیرا چگونه دستگیر شد؟
بر اساس اسناد دادگاه که اخیرا فاش شده است، Teixeira از طریق مصاحبه با متحدان رسانه های اجتماعی و سوابق صورت حسابی که FBI از Discord دریافت کرده است، پیدا شده است.

بازرسان فکر می کنند که او مسئول گروه چت خصوصی Thug Shaker Central Discord بود که حدود بیست نفر از علاقه مندان را جذب کرد که در مورد سلاح های گرم مورد علاقه خود بحث می کردند و میم ها و جوک ها را معامله می کردند. این گروه همچنین در حال گفتگو در مورد جنگ هایی بود که در طی آن حمله روسیه به اوکراین مطرح شد.

به گفته یکی از کاربران Discord که با نوشته‌های آنلاین Teixeira آشنا است، نام کاربری مرتبط با Teixeira شروع به انتشار آنچه به نظر می‌رسید محرمانه بود در اواخر دسامبر آغاز کرد.

بر اساس اسناد دادگاه، این فرد برخی از اطلاعات شناسایی اولیه در مورد Teixeira را به FBI داده است، از جمله اینکه او با نام “جک” شناخته می شود، ادعا می کند که عضو گارد ملی هوایی است و به نظر می رسد در ماساچوست زندگی می کند.

این منبع همچنین به FBI فاش کرد که تکسیرا روش خود را برای رونویسی اسنادی که در دست داشت از تایپ کردن آنها به آوردن آنها به خانه و گرفتن عکس تغییر داد زیرا “نگران بود که ممکن است متوجه شود که متن را در محل کار رونویسی می کند.” ”

برخلاف آنچه که کاربران به آسوشیتدپرس و سایر منابع رسانه ای ادعا کرده اند، که گزارش داده اند شخصی که از آنها به عنوان “OG” یاد می کنند، شروع به ارسال عکس اسناد کرده است زیرا از اینکه سایر کاربران او را جدی نمی گیرند ناراحت است.

طبق سوگند دادستانی، تکسیرا در 6 آوریل، روزی که نیویورک تایمز مقاله اولیه خود را در مورد نقض سند منتشر کرد، عبارت “نشت” را در یک سیستم طبقه بندی شده جستجو کرد.

به گفته FBI، احتمال زیادی وجود داشت که Teixeira در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات در مورد افشاگران بود.

نشت پنتاگون چقدر است؟

تعداد دقیق اسنادی که فاش شده اند مشخص نیست. حدود 50 سند توسط آسوشیتدپرس خوانده شده است، اگرچه برخی تخمین ها این مبلغ را صدها عنوان می کنند.
اطلاعات حساس در این اسناد از اسلایدهای مختصر که مواضع نظامی اوکراین را مشخص می کند تا تجزیه و تحلیل حمایت بین المللی از اوکراین و سایر موضوعات حساس، مانند استفاده بالقوه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سلاح های هسته ای، را شامل می شود.

از زمان افشای اطلاعات اولیه، دولت بایدن برای کنترل هرگونه عواقب دیپلماتیک و نظامی بالقوه، اطمینان به متحدان و تعیین میزان آسیب عجله کرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام