جاسوسان چینی در سیاست داخلی کانادا برای آزار و اذیت قانونگذار و خانواده – ورلد نیوز، فرست پست

جاسوسان چینی در سیاست داخلی کانادا برای آزار و اذیت قانونگذار و خانواده

مایکل چونگ (در وسط) ادعا می کند که دولت کانادا دو سال پیش از این موضوع اطلاع داشت و هیچ کاری انجام نداد. عکس فایل. منبع: توییتر

با افزایش فشار بر جاستین ترودو برای آغاز تحقیقات عمومی در مورد تلاش های پکن برای مداخله در سیاست داخلی کشور، یک سیاستمدار کانادایی در قدرت مقامات دولتی را به نادیده گرفتن تلاش های چین برای آزار و اذیت خانواده اش متهم کرد.

گفته می شود اطلاعات چین در پاسخ به انتقادات وی از نقض حقوق بشر توسط پکن، مایکل چونگ را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

گزارش‌های متعدد رسانه‌ای گلوب و میل قبلاً از ادعای چونگ مبنی بر اینکه آژانس جاسوسی چین به دنبال اطلاعاتی درباره خانواده مایکل چونگ در هنگ کنگ «برای تحریم‌های احتمالی بیشتر» بوده است، حمایت کرده است.

کانادا سفیر چین را احضار کرد و دیپلمات‌ها را اخراج کرد

جاستین ترودو کانادایی در جریان سفر به نیویورک ترامپ را تحت فشار قرار داد

بر اساس گزارش روزنامه، ژائو وی، یک دیپلمات چینی مستقر در تورنتو، گزارش شده است که در کمپین آزار و اذیت شرکت داشته است.

چونگ بعدازظهر چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «دولت در مورد فردی در کانادا که من، خانواده ام و سایر اعضای پارلمان را هدف قرار داده بود، کاری انجام نداد.»

باید بخوانید: روزنامه های چینی در سراسر جهان، به ویژه زنان، هدف ارتش ترول های شاغل در پکن قرار گرفتند.

او گفت: «دولت دو سال پیش از این موضوع خبر داشت و کاری انجام نداد.

لگد نزدند [Zhao] بیرون وی ادامه داد: در واقع آنها همچنان به این فرد به عنوان یک دیپلمات اعتبار می دهند و به این فرد حقوق و مصونیت های ویژه ای می دهند که برای کانادایی ها وجود ندارد و به این فرد اجازه می دهند که کمپین اصلاح و ارعاب را ادامه دهد.

وی افزود که معتقد است تصمیم به عدم اطلاع او با انگیزه “محاسبات سیاسی” بوده است. او این شکست را نتیجه “تجزیه وحشتناک رهبری” نخست وزیر خواند.

در سال 2021، چونگ رهبری تلاشی برای سازماندهی رای پارلمانی برای اعلام رفتار چین با اقلیت اویغور به عنوان نسل کشی بود.

چونگ از منتقدان سرسخت پکن بوده است. او گفت که سال‌ها پیش به دلیل «احتیاط فراوان» برای امنیت آنها، ارتباط خود را با خانواده‌اش در هنگ‌کنگ قطع کرد و از هرگونه تهدید یا آزار و اذیتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شده باشند بی‌اطلاع است.

چونگ ادعا کرد که در حالی که او و سایر نمایندگان پارلمان توسط CSIS در مورد نگرانی های عمومی ناشی از نفوذ خارجی در سال 2021 مطلع شدند، هیچ جزئیاتی توسط آژانس اطلاعاتی ارائه نشد.

چندین سیاستمدار کانادایی از جاستین ترودو خواسته اند تا تحقیقات عمومی در مورد دخالت چین در انتخابات برگزار کند.

گزارش ها حاکی از آن است که در اواخر این ماه، پیش بینی می شود که گزارشگر ویژه ای به نام دیوید جانستون که اخیراً منصوب شده است تصمیم بگیرد که آیا تحقیقاتی را آغاز کند یا خیر.

ترودو ادعا می کند
ترودو در عین حال ادعا کرد که تا زمانی که این مقاله خبری را نخوانده از آنچه چانگ در حال گذرانده است اطلاعی نداشته است.

به گفته نخست وزیر، سرویس اطلاعات امنیتی کانادا (CSIS)، بعداً به او اطلاع داد که “نگرانی کافی” برای هشدار دادن به او وجود ندارد.

به گفته ترودو، سرویس جاسوسی کشور باید کار بهتری انجام دهد و دولت فدرال را از تهدیدات علیه سیاستمداران و خانواده های آنها آگاه کند.

پیر پولیور، رهبر محافظه کار، اوایل روز گفته بود که باورش «بسیار سخت» است که CSIS به نخست وزیر یا وزیر ارشد امنیت عمومی او در مورد تهدیدها هشدار نمی دهد.

“این دیوانه است. شما می دانید که اگر هر یک از شما خانواده یک نماینده را به خاطر رای گیری عوام تهدید کند، همگی با زندان مواجه خواهید شد. این فرد نه تنها از زندان خارج شده است، بلکه مصونیت دیپلماتیک نیز دارد و در کانادا است.

چینی ها در کانادا ادعا می کنند

سرکنسولگری چین در تورنتو روز پنجشنبه مدعی شد که رسانه‌ها و سیاستمداران کانادایی انگیزه‌های پنهانی دارند و گزارشی مبنی بر «اجبار کردن» یک قانون‌گذار کانادایی و خانواده‌اش توسط ماموران کنسولی «بدون مبنای واقعی» و «بی‌اساس محض» است که اشاره‌ای آشکار به چونگ است. .

در بیانیه کنسولی آمده است: “ما نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را با این امر ابراز می کنیم.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام