جت چینی “مانور تهاجمی” را در نزدیکی هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای چین جنوبی انجام داد

ارتش آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک جت جنگنده چینی یک مانور «تهاجمی غیرضروری» در نزدیکی یک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی انجام داد و خلبان آمریکایی را مجبور به پرواز از طریق آشفتگی کرد.

فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد: خلبان جنگنده J-16 چینی مستقیماً در مقابل دماغه RC-135 پرواز کرد که جمعه گذشته در حال انجام عملیات معمولی در حریم هوایی بین المللی بود و افزود که این حرکت “غیر ضروری” است. مانور تهاجمی.»

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده به پرواز، دریانوردی، و عملیات – ایمن و مسئولانه – در هر کجا که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.»

ویدئویی نشان می‌دهد که یک جت جنگنده از جلوی دماغه هواپیمای آمریکایی می‌گذرد و کابین هواپیمای RC-135 در این آشفتگی می‌لرزد.

در گذشته چین گفته بود که فرستادن کشتی ها و هواپیماهای آمریکا به دریای چین جنوبی برای صلح خوب نیست.

چنین رهگیری هایی گهگاه اتفاق می افتد. در ماه دسامبر، یک هواپیمای نظامی چینی به فاصله 10 فوتی (3 متری) یک هواپیمای نیروی هوایی ایالات متحده رسید و آن را مجبور به انجام مانورهای فراری برای جلوگیری از برخورد در حریم هوایی بین المللی کرد.

این رویارویی به دنبال آن چیزی بود که ایالات متحده آن را روند اخیر رفتار خطرناک فزاینده هواپیماهای نظامی چین می نامد.

این حادثه پیش از آن رخ داد که چین درخواست لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده برای دیدار در حاشیه نشست امنیتی آسیایی شانگری لا در این هفته در سنگاپور را رد کرد.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که چین از سال 2021 به بیش از 12 درخواست برای گفتگو با پنتاگون پاسخ نداده است.

روابط بین چین و ایالات متحده متشنج بوده است، با اصطکاک بین دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر همه چیز از تایوان و سوابق حقوق بشر چین گرفته تا فعالیت نظامی این کشور در دریای چین جنوبی.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام