جنجال های فراوان شاه چارلز سوم

بالاخره چارلز تاج گذاری کرد. او در سن 73 سالگی مسن ترین پادشاهی است که به تاج و تخت بریتانیا رسیده است. این بدان معناست که چارلز، سابقاً شاهزاده ولز، زمان زیادی در اختیار داشت که در طی آن سهم عادلانه خود را از رسوایی ها جمع آوری می کرد.

چارلز که از سه سالگی وارث تاج و تخت بوده است، هرگز مانند مادرش از محبتی برخوردار نبوده است. روز تاجگذاری او با تظاهرات «پادشاه من نیست» با چند نفر در بریتانیا که می خواستند خانواده سلطنتی را کنار بگذارند مخدوش شد. محبوبیت یکی از معروف ترین خانواده های جهان رو به کاهش است. همسر چارلز، کامیلا، اکنون ملکه است اما زمانی معشوقه او بود، واقعیتی که بخشی از مردم هنوز فراموش نکرده اند. و البته تنش با پسر کوچکتر شاهزاده هری و همسرش مگان وجود دارد.

همانطور که به گذشته نگاه می کنیم میراث اوست، آنچه به ذهن متبادر می شود مشکلات زناشویی، رفتار “دور و دور” او و اتهامات دخالت در سیاست است.

تاج گذاری پادشاه چارلز سوم: از صفوف تا تخت نشستن، راهنمای مراسم تاریخی

“زنده باد پادشاه!” بهترین لحظات از تاجگذاری تاریخی شاه چارلز

رسوایی خیریه

در ژوئن سال گذشته، یک رسانه بریتانیایی گزارش داد که وارث وقت تاج و تخت بریتانیا ظاهراً یک چمدان پر از پول نقد را به عنوان کمک خیریه از نخست وزیر سابق قطر پذیرفته است.

مطابق با ساندی تایمز، این چمدان یکی از سه بسته پول نقدی بود که به عنوان کمک های خیریه اهدا شد که پیرمرد 73 ساله از شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی دریافت کرد. این سه لات، که مجموعاً 3 میلیون یورو گزارش شده است، بین سال‌های 2011 تا 2015 شخصاً به شاهزاده تحویل داده شد. طبق گزارش‌ها، هر پرداختی به حساب صندوق خیریه شاهزاده ولز (PWCF) واریز شده است. پروژه های نزدیک به قلب سلطنتی و املاک کشورش در اسکاتلند را تامین می کند.

علیرغم گزارش روزنامه مبنی بر اینکه هیچ پیشنهادی مبنی بر غیرقانونی بودن پرداخت ها وجود ندارد، تماس هایی برای بررسی وجود دارد.

همانطور که در روزنامه گاردینمنتقدان گفتند که این موضوع نگرانی‌های جدی را در مورد قضاوت شخصی پادشاه آینده به‌ویژه با توجه به سابقه قطر در مورد حقوق بشر به وجود آورده است.

یکی آن را بیشتر شبیه اقدامات یک “بارون مواد مخدر آمریکای جنوبی” توصیف کرد تا یک پادشاه، در حالی که دیگری گفت تصویر دستیاران چارلز در حال شمارش پول نقد شبیه صحنه ای از کمدی کمدی تلویزیونی است. فقط احمق ها و اسب ها.

اوراق بهشت

در سال 2017، کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی تحقیقات خود را در مورد اینکه چگونه ثروتمندان و افراد مشهور جهان ثروت خود را در خارج از ساحل ذخیره می‌کنند، عمومی کرد.

در ادامه «مقاله پاناما» در سال 2015 که «مقالات بهشتی» نامگذاری شد، تصاویر بزرگی مانند شکیرا، بونو و لوئیس همیلتون نامگذاری شد. و البته خود چارلز.

همانطور که در بی بی سی، اسناد Paradise Papers نشان داد که املاک خصوصی شاهزاده چارلز، دوک نشین کورنوال، مخفیانه در یک شرکت فراساحلی سرمایه گذاری کرده است که برای تغییر توافقنامه های آب و هوایی لابی می کند.

Sustainable Forestry Ltd از سیاستمداران لابی کرد تا توافقنامه های جهانی را اصلاح کنند تا امکان داد و ستد «اعتبار کربن» از جنگل های بارانی فراهم شود.

چارلز در حمایت از این سخنان سخنرانی کرد – و ملک او، دوک نشین کورنوال، سرمایه گذاری خود را در جنگلداری پایدار در مدت یک سال سه برابر کرد. معلوم نیست چرا این بود.

دوک نشین ادعا کرد که شاهزاده هیچ دخالت مستقیمی در تصمیمات سرمایه گذاری ندارد.

طبق این گزارش، شاهزاده چارلز صحبت در مورد یک موضوع را صرفاً به دلیل شرکتی که ممکن است دوک نشین در آن سرمایه گذاری کرده باشد، رد کرد.

اتفاقاً مادر چارلز، ملکه فقید الیزابت دوم نیز در این فهرست قرار داشت.

“یادداشت های عنکبوت سیاه”

در حالی که خانواده سلطنتی بریتانیا با جدیت از درگیر شدن با سیاست های دولتی اجتناب می کنند، چارلز تعهد مشابهی را – حداقل در مقام شخصی – نشان نداده است.

در سال 2015، 27 نامه – 10 نامه توسط خود چارلز – که طی سال‌ها به مقامات دولتی از جمله تونی بلر، نخست‌وزیر سابق، در مورد موضوعات مختلف از جمله کشاورزی، ایرلند شمالی و موارد دیگر نوشته شده بود، علنی شد.

تعداد بی‌شماری وزرای دولت دریافت‌کننده یادداشت‌های «عنکبوت سیاه» بوده‌اند که به دلیل سبک دست‌نویس متمایز او به این نام خوانده می‌شود. تماشاگر یادداشت.

“دوده”

در سال 2009، پس از اینکه رسانه‌های بریتانیایی گزارش دادند که چارلز، همسر دومش کامیلا و پسر بزرگ‌ترش ویلیام، چارلز را به یک توسعه‌دهنده املاک ثروتمند هندی و دوست چوگان، کولین دیلون، «سوتی» نامیده‌اند، در دام یک درگیری نژادپرستی گرفتار شد.

این گزارش ها پس از درگیری نژادی بر سر پسر کوچکتر چارلز، شاهزاده هری، که در یک ویدیوی خانگی که چهار سال پیش یک همکار سابق پاکستانی را “پکی” خطاب کرده بود، منتشر شد.

در حالی که هری به دلیل اینکه احمدرضا خان را “دوست کوچک پاکی ما” خطاب کرد عذرخواهی کرد، خانواده سلطنتی بریتانیا قویاً نژادپرست بودن چارلز یا هر یک از دو پسرش را رد کردند. کلارنس هاوس در بیانیه ای گفت: “ما در مورد نام مستعاری که گفته می شود در یک باشگاه خاص استفاده می شود، اظهار نظر نمی کنیم.”

وی گفت: «اینکه بگوییم شاهزاده‌ها نژادپرست هستند، مضحک است. از طریق فعالیت های خیریه خود، هر سه آنها متعهد به کمک به مردم در بریتانیا و خارج از کشور صرف نظر از اینکه چه کسی هستند، هستند.

«شاهزاده ولز [the Charles] دیدگاه بسیار قوی در مورد عدم تحمل نژادی دارد. هیچ کس بیش از این طرفدار تفاهم و مدارا با گروه های مختلف مذهبی و قومی نبوده است و سوابق او گویای این موضوع است.

دیلون که با چارلز و دیگر اعضای خانواده سلطنتی در باشگاه پولو Cirencester در نزدیکی املاک پرنس هایگروو چوگان بازی می کند، در واقع از او دفاع کرد. “باید بگویم که وقتی یک نام مستعار به دست آوردید، می دانید که وارد شده اید. من لذت می برم که توسط دوستانم سوتی نامیده می شوم، آنها مطمئنم که در سراسر جهان از این نام به عنوان یک اصطلاح محبت استفاده می کنند، بدون اینکه توهین یا احساسی داشته باشند.»

دیلون افزود: “شاهزاده ولز مردی با تعصب صفر است و هر دو پسرش همیشه محترمانه بوده اند.”

دست دادن با موگابه

در سال 2005، چارلز که در مراسم تشییع جنازه پاپ ژان پل دوم شرکت کرد، پس از دست دادن با دیکتاتور وقت زیمبابوه، رابرت موگابه، درگیر خشم شد.

توضیح بسیاری از مناقشات فراوان پادشاه بریتانیا چارلز سوم
تصویر فایل رابرت موگابه. خبرگزاری فرانسه

موگابه در آن زمان یک مرد طرد شده بود – اتحادیه اروپا او را از حضور در منطقه منع کرده بود.

موگابه، یک کاتولیک رومی، از ممنوعیت شرکت در مراسم خاکسپاری در واتیکان، که بخشی از اتحادیه اروپا نیست، سرپیچی کرد.

اتحادیه اروپا پس از اتهام تقلب در انتخابات پارلمانی زیمبابوه در سال 2000، تحریم های مسافرتی را علیه مقامات دولتی زیمبابوه اعمال کرد.

سخنگوی شاهزاده که در آن زمان تلاش کرد تا هیاهو را خنثی کند، گفت: «شاهزاده ولز غافلگیر شد و در موقعیتی نبود که از دست دادن با آقای موگابه جلوگیری کند.

نادیده گرفتن چین بر سر دالایی لاما

در سال 1999، چارلز متهم شد که با رد دعوت برای یک ضیافت خداحافظی در سفارت چین، رئیس جمهور وقت جیانگ زمین را رد کرد. گفته می شود که وارث تاج و تخت بریتانیا که به عنوان یکی از تحسین کنندگان دالایی لاما شناخته می شود، دیگر نمی خواست هیچ ارتباطی با رئیس جمهور وقت نداشته باشد. ساوت چاینا مورنینگ پست سپس گزارش شد.

غیبت چارلز پس از حضور چند تن از اعضای خانواده سلطنتی از جمله ملکه الیزابت در ضیافت رسمی بیشتر قابل توجه شد.

این ضیافت که از پروتکل سختگیرانه بازدیدهای دولتی از بریتانیا پیروی می کرد، پاسخی بود به ضیافتی بود که به افتخار رئیس جمهور وقت جیانگ در کاخ باکینگهام در ابتدای سفر وی برگزار شد.

توضیح بسیاری از مناقشات فراوان پادشاه بریتانیا چارلز سوم
تصویر فایل دالایی لاما. اخبار18

مارک بولاند، دستیار ارشد سابق او، چارلز را به عنوان یک “دگراندیش” توصیف کرد که علیه “اجماع سیاسی غالب” کار می کند. تماشاگر.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام