جنگ مجدد غزه را به لرزه درآورد اما میانجی های مصری به فشارهای آتش بس ادامه می دهند

شهر غزه: خشونت‌ها بین اسرائیل و غزه در روز جمعه ادامه یافت، زیرا میانجی‌های مصری تلاش جدیدی برای پایان دادن به درگیری انجام دادند که طی چند روز ده‌ها نفر – به جز یکی از آنها فلسطینی – کشته شدند.

درخواست‌های بین‌المللی برای کاهش تنش‌ها مطرح شده است و اتحادیه اروپا از «آتش‌بس جامع فوری» حمایت می‌کند.

اسرائیل اعلام کرد که در حال حمله به اهداف جهاد اسلامی در سرزمین پرجمعیت فلسطین است، در حالی که حملات هوایی شهر غزه را هدف قرار داده است. خبرگزاری فرانسه

مقالات مرتبط

یکی

در ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه یک نفر کشته شد

یکی

در حمله اسرائیل فرمانده ارشد موشکی در غزه کشته شد

در همین حال، آژیرهای خطر آتش‌سوزی در جوامع اسرائیلی در نزدیکی مرز با نوار غزه و همچنین در شهرک‌های اسرائیلی در نزدیکی اورشلیم در کرانه باختری اشغالی به صدا درآمد.

خشونت‌ها روز سه‌شنبه زمانی آغاز شد که اسرائیل سه تن از اعضای ارشد گروه شبه‌نظامی جهاد اسلامی را کشت، در حالی که حملات بعدی دست‌کم سه شخصیت ارشد دیگر را کشت.

سخنگوی این گروه گفت که ایاد الحسنی یک فرمانده عالی رتبه در حمله روز جمعه به آپارتمانی در شهر غزه کشته شد.

ساعاتی پیش، جهاد اسلامی اعلام کرد که شلیک موشک اخیر «پاسخی به ترورها و تجاوزات مستمر به مردم فلسطین» بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این پرتاب ها پس از آن انجام شد که پنجشنبه شب یک راکت در شهر ریهووت در مرکز اسرائیل کشته شد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، دست کم 33 فلسطینی از جمله شبه نظامیان و همچنین کودکان کشته شده اند.

زندگی روزمره در قلمرو ساحلی که توسط گروه شبه نظامی حماس اداره می شود، تا حد زیادی متوقف شده است، در حالی که اسرائیل به شهروندان خود در نزدیکی غزه گفته است که در نزدیکی پناهگاه های بمب بمانند.

در منطقه دیرالبلاح مرکزی غزه، کشاورز بلال بشیر در کنار ویرانه های خانه ای که به گفته او توسط حملات متعدد اسرائیل هدف قرار گرفته بود، ایستاد.

این مرد 33 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: «وضعیت ما مانند هر شهروند فلسطینی است که خانه اش هدف قرار گرفته و رویای او که در طول سال ها ساخته شده، ویران شده است.

پیش از این، خوش‌بینی محتاطانه‌ای وجود داشت که ممکن است آتش‌بس نزدیک باشد، به طوری که یک منبع جهاد اسلامی گفت که توافقی که توسط قاهره تنظیم شده بود در میان رهبران این گروه پخش شده است.

اما این منبع متعاقبا گفت که اسرائیل “تلاش های مصر برای آتش بس را مختل می کند”.

اواخر روز جمعه، یک منبع فلسطینی گفت که مصر فرمول آتش بس جدیدی را منتشر کرده است. این منبع گفت: «طرف فلسطینی این موضوع را بررسی خواهد کرد» و افزود که مصر نیز منتظر پاسخ اسرائیل است.

در همین حال، تلویزیون عمومی اسرائیل گفت که پیشنهاد آتش بس «بهبود» مصر به اسرائیل داده شده است.

خانه “به طور جدی می لرزد”

تصمیم برای تجدید حملات هوایی به غزه در این هفته توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که در ماه دسامبر در کنار متحدان یهودی راست افراطی و ارتدوکس افراطی به قدرت بازگشت، مجوز گرفت.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، این خشونت ها بیش از 110 نفر را در غزه زخمی کرده اند.

سرویس اورژانس ماگن دیوید ادوم اسرائیل پنج نفر را که مورد اصابت ترکش یا شیشه قرار گرفته بودند یا در اثر شلیک موشک دچار جراحات ناشی از انفجار شده بودند، مداوا کرد.

در Rehovot، ران لو، ساکن 82 ساله، گفت که او به سمت پناهگاه بمب می رفت که موشکی که همسایه اش را کشت.

کل آپارتمان به شدت می لرزید. تمام قاب‌های عکس افتاد.»

ایالات متحده که همراه با اتحادیه اروپا جهاد اسلامی و حماس را به عنوان گروه های تروریستی در لیست سیاه قرار داده است، خواستار اتخاذ اقداماتی برای اطمینان از کاهش خشونت شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده، در تماسی با ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، “بر فوریت دستیابی به توافق آتش بس به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان تاکید کرد.”

یک منبع وزارت امور خارجه گفت که مراکش که روابط خود را با اسرائیل در سال 2020 عادی کرد، گفت که “قاطعانه حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه را محکوم می کند که تلفات زیادی را در بین غیرنظامیان بی گناه برجای گذاشته است.”

حسن نصرالله، رهبر جنبش حزب‌الله لبنان که مورد حمایت ایران است، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که این جنبش با جناح‌های فلسطینی در تماس است و آماده است تا «هر گونه کمک ممکن را در محدوده‌های معین ارائه کند».

نصرالله گفت: «اما اگر در هر زمانی مسئولیت برداشتن هر گام یا گامی به عهده ما باشد، دریغ نخواهیم کرد.»

در ماه آوریل، ستیزه جویان فلسطینی مستقر در جنوب لبنان، پایگاه حزب الله، پس از درگیری در داخل مسجد الاقصی در اورشلیم، بیش از 30 موشک به سمت اسرائیل شلیک کردند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در این هفته 170 هدف جهاد اسلامی را مورد اصابت قرار داده است، در حالی که بیش از 860 موشک از غزه شلیک شده است.

اسرائیل گفت که یک چهارم موشک ها به داخل غزه اصابت کرد و چهار نفر را کشت که سه نفر از آنها کودک بودند، اتهامی که جهاد اسلامی و حماس وقتی به خبرگزاری فرانسه نزدیک شدند به آن پاسخ ندادند.

تشدید تنش در این هفته بدترین تشدید تنش از ماه اوت است، زمانی که 49 غزه در سه روز درگیری بین جهاد اسلامی و اسرائیل کشته شدند.

این درگیری به دنبال جنگ‌های متعدد بین اسرائیل و حماس از زمانی که این گروه کنترل غزه را در سال 2007 در گرفت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام