جهان در یک وسوسه: استرالیا پس از به صدا درآوردن زنگ هشدار در چین ، به پناهگاه می رود

از نظر ملی گرای ترین ایدئولوگ های چین ، استرالیا اساسی ترین قانون ظهور چین را نقض می کند: اگر با کمک ما ثروتمند شدید ، ساکت و سپاسگزار باشید.

سیدنی: طی چند سال گذشته ، استرالیا خود را در مقابل تلاش جهانی برای ایستادگی در برابر چین قرار داده است. این اولین کشوری بود که فناوری 5G هواوی را ممنوع کرد ، قوانین مداخلات خارجی را با هدف مهار نفوذ چین تصویب کرد و خواستار تحقیق بین المللی در مورد منبع ویروس کرونا .

اکنون ، استرالیا زنگ خطر را حتی بلندتر به صدا درآورده است. نخست وزیر اسکات موریسون ، که قبلاً از محاصره واردات چین در استرالیا – شراب ، زغال سنگ ، جو و پنبه ناراحت شده بود – روز دوشنبه خواستار عذرخواهی دولت چین برای توئیت نامحبوب نشان دادن یک سرباز استرالیایی با چاقو در گردن کودک افغان شد. او هشدار داد ، دنیا داشت تماشا می کرد.

اما حتی هنگامی که او یک پست توییتر را به یک آتش سوزی دیپلماتیک چهار زنگ خطر تبدیل کرد ، او همچنین خواستار تنظیم مجدد با پکن شد ، و تکرار کرد که بازی پایان استرالیا هنوز “همزیستی خوشایند دو شریک است”. در آن سالروت ، موریسون به طور ناخواسته اجازه داد جهان گفتگوی داخلی تردید در استرالیا را بشنود – گفتگویی که هرچه چین قدرت خود را بیشتر اعلام می کند ، در سراسر جهان طنین انداز می شود.

نخست وزیر صدای ناامنی ها و اضطراب های ناشی از گرفتار شدن بین دو ابرقدرت را داد. این تکان دهنده ها تا حدی در مورد گزینه های محدود در برابر طغیان سختگیرانه چین است. اما آنها همچنین در مورد آمریکایی در جریان هستند.

در زمانی که وضعیت کشور موردعلاقه استرالیا در کاخ سفید دونالد ترامپ در حال انقضا است ، نگرانی گسترده ای مبنی بر تمرکز دولت جو بایدن بر شرکای اقیانوس آرام آمریکا و بیشتر در زمینه بازسازی روابط در اروپا وجود دارد. این امر استرالیا را بیشتر به موقعیت تقاضای کمک در جهت جلب همکاری چین سوق داده است ، حتی وقتی این کشور برای حق حاکمیت خود را می زند.

“در یک سطح ، واکنش نخست وزیر کاملاً منطقی بود. از طرف دیگر ، این در حد بالای قابل قبول است بدون اینکه اوضاع را بدتر کند. “جان بلاکسلند ، استاد امنیت بین الملل در دانشگاه ملی استرالیا گفت. “او باید خط بسیار خوبی را طی کند زیرا اهرم استرالیا محدود است.”

کل تاریخ این کشور از زمان تسویه حساب ، وابستگی بدون چون و چرا به اتحاد با یک قدرت دور و غالب ، ابتدا انگلیس ، سپس ایالات متحده شکل گرفته است. چشم انداز پایان دادن به این ثبات ، با کاهش یا بی تفاوتی ایالات متحده و تسلط چین ، اکثر استرالیایی ها را ترس و وحشت می اندازد.

دیوید بروفی ، مدرس ارشد تاریخ مدرن چین در دانشگاه سیدنی ، گفت که این یک پویایی ضدخاصی ایجاد کرده است. چین اغلب استرالیا را به دلیل انجام پیشنهادات آمریکا محکوم می کند ، در حالی که در واقع ، استرالیا ناامیدانه تلاش می کند ایالات متحده را درگیر تعامل عمیق تر کند.

بروفی گفت: “حضور آمریكا در آسیا برای استرالیا از آمریكا مهمتر است.” “وقتی استرالیا اشاره ای به عقب نشینی می کند ، همانطور که در ابتدای دولت ترامپ دیدیم ، این احساس وحشت را تحریک می کند. صبر کردن برای بازگشت ایالات متحده به بازی کافی نیست ؛ استرالیا باید نشان دهد که می تواند کارهای بیشتری انجام دهد و کارهای بیشتری انجام خواهد داد. “

به طور فزاینده ، این به معنای تحمل درد اقتصادی و کنار گذاشتن رویکردی است که استرالیا مدتهاست با چین دنبال می کند – کم بگوید و آنچه را که باید انجام شود انجام دهد. در عوض ، دولت موریسون و دستگاه تبلیغاتی چین با میکروفون ضربات وارده می کنند.

جف ربی ، سفیر سابق استرالیا در چین ، آن را چرخه تحریک پارانوئید خود پایدار توصیف کرد.

وی گفت: “آنها هر كدام بدترین سوions ظن های دیگری را تأیید می كنند.”

شکایات زمزمه شده خارج می شوند ، و جای آنها با کنفرانس های خبری رقابتی و لیست های لباسشویی از شکایات است. استرالیا دو تحقیق درباره مداخلات خارجی را با حملات پر سر و صدا آغاز کرده است. اکنون این شرکت قصد دارد به دلیل جلوگیری از واردات جو از سوی چین ، به سازمان تجارت جهانی شکایت کند – یکی از بسیاری از محصولاتی که چین با افزایش اوضاع تنش رد کرده است.

دو هفته پیش ، به نوبه خود ، یک جفت از مقامات سفارت چین یک خبرنگار استرالیایی را به جلسه احضار کردند و مجموعه ای از 14 شکایت را ارائه دادند. آنها شامل لغو ویزای آکادمیک ، “یک جنگ صلیبی” علیه سیاست های چین در هنگ کنگ ، خواستار تحقیق مستقل در مورد ریشه های کووید -19 ، ممنوعیت Huawei در سال 2018 و مسدود کردن 10 معامله سرمایه گذاری خارجی چین.

یکی از مقامات گفت: “اگر شما چین را دشمن کنید ، چین دشمن خواهد بود.”

ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین (و مقامی که عکس دکتر را منتشر کرده است) ، در آن زمان استرالیا خواست “به جای اینکه از سرزنش خودداری کند و مسئولیت را کنار بگذارد ، در این مورد تأمل جدی کند.”

البته این دقیقاً همان چیزی است که دولت استرالیا از چین خواسته است ویروس کرونا پرس و جو ، که پکن با آن مانند یک نارنجک افتاده برخورد کرد.

به نظر می رسد اکنون تبادلات انفجاری و اتهامات نفاق با بازتاب های گسترده ای روبرو شده است.

این توئیت از ژائو ، یک تحریک کننده شناخته شده ، یک هدف آشکار داشت: انحراف در انتقاد از نقض حقوق بشر در چین با شور و هیجان تحقیق در تحقیقات ارتش استرالیا که نشان داد نیروهایش 39 غیرنظامی و زندانی افغان را به طور غیرقانونی طی یک دوره 11 ساله کشته اند.

موریسون می توانست این تحریک را نادیده بگیرد. در عوض ، وی اظهار عقیده کرد و پس از درخواست عذرخواهی موریسون ، دولت چین توجه چندانی به درخواست وی برای تنظیم مجدد و گفتگو نکرد. چند ساعت بعد وقتی سخنگوی دولت ، هوآ چونیینگ ، سخنگوی دولت اظهار داشت كه به نظر می رسد استرالیا نسبت به این قتل ها بی تفاوت است ، پاسخ رسمی رسید.

“طرف استرالیایی به شدت درمورد توییت همکار من واکنش نشان می دهد. آیا این بدان معناست که آنها فکر می کنند کشتار بی رحمانه جان افغان ها موجه است؟ ” هوا گفت.

سرمقاله در دولت گلوبال تایمز وی افزود: “دولت موریسون استرالیا را تحریک آمیز می کند و خواهان تهمت است.” و سه شنبه ، چین استرالیا را به “سوread قرائت” عمدی توئیت برای انحراف انتقادات متهم کرد.

فراتر از تهدیدهای نوجوانان ، قطع ارتباط جدی تر و غیرقابل حل است.

از نظر ملی گرای ترین ایدئولوگ های چین ، استرالیا اساسی ترین قانون ظهور چین را نقض می کند: اگر با کمک ما ثروتمند شدید ، ساکت و سپاسگزار باشید.

تعداد کمی از کشورها به اندازه استرالیا از رشد چین به دست آورده اند و از زمان روی کار آمدن در سال 2012 ، شی جین پینگ به صراحت اعلام کرده است که انتظار سکوت و هماهنگی از همه کسانی را دارد که از شکوفایی حزب کمونیست چین بهره مند هستند.

وی یک بار در اظهارنظرهایی که در سال 2014 در وب سایت های حزب و دانشگاه ظاهر شد ، نوشت: “هرگز اجازه ندهید آواز بر خلاف مرکز حزب باشد.” هرگز اجازه ندهید غذای حزب کمونیست را بخورید و قابلمه های آشپزی حزب کمونیست را خرد کنید. “

در مورد توییت ژائو ، شی چیزی نگفته است – عدم تقارن شکایت موریسون راجع به پست شبکه اجتماعی سخنگوی خود را بیشتر برجسته می کند.

از نظر برخی منتقدان موریسون ، این عکس مانند ترولینگ اینترنتی به نظر می رسید که وی باید از آن چشم پوشی می کرد یا در سطح پایین به آن پاسخ می داد.

هیو وایت ، یک مقام سابق اطلاعاتی که به تدریس مطالعات استراتژیک در دانشگاه ملی استرالیا می پردازد ، گفت: “به نظر می رسد آنها قصد داشتند موریسون را عصبانی کنند و دقیقاً به آن نوع واکنش احساسی که اکنون به آنها داده است ، بپردازند.” “و این نگران کننده است. در هر مبارزه ای مانند این مبارزه ، بسیار مراقب باشید که آنچه دشمن شما می خواهد انجام ندهید. “

وایت افزود ، خواه موریسون از ایالات متحده یا جاهای دیگر كمك بگیرد ، این قسمت باعث شده استرالیا و موریسون “ظاهری ضعیف و ضعیف داشته باشند”.

این باعث می شود چین قدرتمندتر و ترسناک تر به نظر برسد.

وایت گفت: “افراد در پکن نمی خواهند ما آنها را دوست داشته باشیم.” وی گفت: “آنها می خواهند قدرت و تمایل آنها برای استفاده از آنها را بفهمیم. مشکل ما این است که ما در درک واقعی بودن قدرت آنها بسیار کند عمل می کنیم. “

غار Damien c.2020 شرکت نیویورک تایمز

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.