جواهرات و اشیایی که در این مراسم تاریخی استفاده خواهند شد

ما شاهد عروسی های سلطنتی، جشن های سالگرد و تشییع جنازه بوده ایم. آنها از بسیاری جهات سورئال و بزرگ بودند. اما تاج گذاری نادر است. این متفاوت و با شکوه تر از هر چیزی است که یک نسل کامل از بریتانیایی ها و عاشقان سلطنتی از سراسر جهان دیده اند. آخرین تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در 2 ژوئن 1953 انجام شد. اکنون 70 سال بعد و پس از مدتها انتظار، پسرش پادشاه چارلز سوم قرار است در 6 می در کلیسای وست مینستر لندن تاجگذاری کند.

این یک منظره مستقیم از یک افسانه خواهد بود. پادشاه و ملکه اش کامیلا هستند. مراسم تاج گذاری با شمشیرهای گرانبها و قاشق از قرن ها پیش آغشته به سنت است. عصا، تاج و کالسکه هایی وجود دارد که زوج سلطنتی را به ابی وست مینستر می برند و برمی گردند.

انتظار می‌رود مراسم تاج‌گذاری حدود دو ساعت طول بکشد که شامل یک راهپیمایی به سمت ابی و یک مراسم دعا خواهد بود. سپس آداب و رسوم، شناخت، سوگند، مسح، سپردن و بانگ خوانی و بر تخت نشستن آغاز خواهد شد. اینجاست که نمایشی از جواهرات و لوازم گرانبها را خواهیم دید که برخی از آنها یادآور گذشته نه چندان مغرور استعماری بریتانیا هستند. کوهنور جنجالی بخشی از جشن ها نخواهد بود، اما برخی از جواهرات دیگر که بسیاری از آنها بخشی از غارت سلطنتی هستند، خواهد بود.

شکستن سنت: چرا کیت میدلتون ممکن است تاج را برای تاجگذاری پادشاه چارلز کنار بگذارد؟

زنده باد پادشاه: لحظات پشت صحنه در حالی که بریتانیا برای تاجگذاری بزرگ شاه چارلز آماده می شود

اینها معمولاً در برج لندن ایمن نگهداری می شوند و در جشن پر زرق و برق به نمایش گذاشته می شوند. نگاهی می اندازیم به تاج گذاری و تاریخچه پشت آن.

مربی ایالتی Diamond Jubilee

همه چیز با یک راهپیمایی در لندن آغاز می شود که چارلز و کامیلا را برای تاج گذاری به ابی وست مینستر می برد. آنها با کالسکه ای از کاخ باکینگهام سفر خواهند کرد – مربی ایالتی الماس جوبیله از سال 2010 و یکی از معدود چیزهایی از قرن بیست و یکم که بخشی از مراسم خواهد بود.

مربی ایالتی Diamond Jubilee برای اولین بار در سال 2014 مورد استفاده قرار گرفت. این مربی در استرالیا ساخته شد و برای بزرگداشت شصتمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت دوم به ملکه الیزابت دوم تحویل داده شد. فضای داخلی این مربی با نمونه‌هایی از چوب، فلز و سایر مواد از ساختمان‌ها و مکان‌هایی که به بریتانیا و تاریخچه آن ارتباط دارند، منبت کاری شده است: اقامتگاه‌های سلطنتی از جمله کاخ باکینگهام، کاخ کنزینگتون، قلعه ویندزور و کاخ هولیرودهاوس. کلیساهای جامع از جمله سنت پل و کلیسای وست مینستر. و کشتی های تاریخی، مانند مری رز، به گفته وب سایت رسمی خانواده سلطنتی.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
مربی ایالتی Diamond Jubilee برای بزرگداشت شصتمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت دوم ساخته شده است. عکس فایل/رویترز

مربی فقط حاکم را منتقل کرده است که گهگاه با همسر یا رئیس دولت میهمان همراهی می شود.

روز شنبه، چارلز و کامیلا را کشتی خواهد گرفت و شش اسب خاکستری ویندزور کشیده می شود.

قاشق تاج گذاری

در کلیسای وست مینستر، پادشاه در یک مراسم شرکت می کند و سپس کتاب مقدس تاج گذاری را دریافت می کند و سوگند یاد می کند.

هنگامی که چارلز روی صندلی تاج گذاری می نشیند، توسط اسقف اعظم کانتربری، که مراسم را بر عهده دارد، با روغن مقدس مسح می شود. او «روغن کریسمس» را از یک قمقمه طلایی به شکل عقابی به نام آمپول روی قاشق تاج گذاری قبل از مسح کردن پادشاه خواهد ریخت.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
آمپول و قاشق تاج گذاری که در مراسم تاج گذاری ملکه الیزابت دوم در سال 1953 در کاخ لمبث در لندن به نمایش گذاشته شد. عکس فایل/AFP

قاشق که متعلق به قرن دوازدهم است، قدیمی ترین شیء مورد استفاده در این مراسم است. ممکن است از زمان ریچارد شیردل، پادشاه انگلستان از سال 1189 تا زمان مرگ او در سال 1199 استفاده شده باشد.

رگالیای نقره‌ای طلایی با طومارهای آکانتوس، با مروارید تزئین شده و کاسه آن به دو قسمت تقسیم شده است.

پس از جنگ داخلی انگلیس، زمانی که پارلمان الیور کرامول تمام طلاها را ذوب کرد، قاشق زنده ماند. بر اساس گزارشی که در آن منتشر شد، این به قیمت 16 شیلینگ – امروز 3000 پوند – خریداری شد و به چارلز دوم بازسازی شده ارائه شد. تماشاگر.


پوشش ما از تاجگذاری شاه چارلز

توضیح داده شده: چه کسی در مراسم تاجگذاری شاه چارلز و نقشی که آنها بازی خواهند کرد

چگونه تاجگذاری شاه چارلز نشان دهنده عشق او به طبیعت است

ستاره آفریقا در عصای سلطنتی شاه چارلز چیست؟ چرا آفریقای جنوبی خواهان بازگشت آن هستند؟

“پادشاه من نیست”: چگونه بریتانیا پیش از تاجگذاری چارلز به دنبال ضد سلطنت طلبان می رود

The Ex Factor: چرا شوهر اول “شیطون” ملکه کامیلا دعوت نامه تاجگذاری دریافت کرده است

توضیح داد: چرا تاجگذاری چارلز 9 ماه پس از اعلام پادشاهی او انجام می شود



شمشیر پیشکش

مجموعه ای از شمشیرهای تشریفاتی در مراسم تاج گذاری به شاه چارلز اهدا می شود که مهم ترین آنها شمشیر پیشکش است. این توسط اسقف اعظم کانتربری ارائه خواهد شد که نشان دهنده تعهد پادشاه به دفاع از کلیسای انگلستان است.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
شمشیر پیشکش که در سال 1820 ساخته شد، برای اولین بار در مراسم تاجگذاری پادشاه جورج چهارم استفاده شد. ارائه تصویر: اعتماد مجموعه سلطنتی

شمشیر ساخته شده در سال 1820 دارای یک تیغه فولادی با کتیبه “Ecclesiae Anglicanae Defensor” است، یک عبارت لاتین که به “مدافع کلیسای انگلستان” ترجمه می شود. بر روی آن از طلا نصب شده است و با سنگ های قیمتی مانند یاقوت، زمرد، یاقوت کبود و الماس که یک گل رز را تشکیل می دهند، پوشانده شده است.

شمشیر پیشکش برای اولین بار در مراسم تاجگذاری پادشاه جورج چهارم در ژوئیه 1821 استفاده شد.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
گرافیک: Pranay Bhardwaj

گوی حاکم

گوی فرمانروا، که بخشی از جواهرات تاج است، یکی از شناخته شده ترین ارباب های مورد استفاده در این مراسم است. از سال 1661 این بخشی از هر تاجگذاری پادشاهان بریتانیا بوده است. در طی این مراسم، گوی به شاه چارلز اهدا می شود که در دست راست خود نگه می دارد.

این گوی برای تاجگذاری شاه چارلز دوم در سال 1661 به زرگر سلطنتی رابرت واینر سفارش داده شد. این نشان دهنده قدرت پادشاه است: شکل کروی و صلیب بالای آن نماد جهان مسیحیت است و سه بخش تقسیم شده توسط نوارهای جواهری سه قاره شناخته شده در دوران قرون وسطی هستند.

این گوی که از یک کره توخالی طلا ساخته شده است با سنگ های قیمتی – 365 الماس، 18 یاقوت، نه زمرد، نه یاقوت کبود و مروارید تجهیز شده است. گرانبهاترین آنها آمیتیست هشت ضلعی است که بر گوی غلبه می کند.

آخرین بار در مراسم تشییع جنازه ایالتی در سپتامبر 2022، این مجسمه مقدس بر روی تابوت ملکه الیزابت دوم قرار گرفت.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
گوی حاکم (سمت چپ)، شمشیر، شبح و تاج پادشاه ادوارد (مرکز) بخشی از مراسم تاجگذاری خواهند بود. ارائه تصویر: اعتماد مجموعه سلطنتی

عصا

در دست راست، پادشاه گوی و در سمت چپ عصای فرمانروایی با صلیب. این نیز از سال 1661 که برای چارلز دوم ایجاد شد در هر تاجگذاری استفاده شده است.

عصایی که امروزه استفاده می شود با نمونه اصلی متفاوت است. در سال 1820، این قطعه برای تاجگذاری جرج چهارم تغییر یافت و یک گل رز میناکاری شده، خار و شبدر به آن اضافه شد، سپس در سال 1910، پادشاه جورج پنجم (پدربزرگ شاه چارلز سوم) دوباره آن را تغییر داد و شامل 2/530 قیراط عظیم شد. الماس کولینان I، بر اساس گزارشی در مگ شهر و روستا.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
عصای پادشاه با صلیب توسط شاه چارلز در دست چپ در طول مراسم نگه داشته می شود. ارائه تصویر: اعتماد مجموعه سلطنتی

الماس Cullinan I که به ستاره بزرگ آفریقا معروف است از یک الماس خام 3106 قیراطی بریده شده است که در سال 1905 در آفریقای جنوبی استخراج شد و به خانواده سلطنتی بریتانیا تحویل داده شد. اما اکنون بسیاری در آفریقای جنوبی آن را خریدی غیرقانونی توسط انگلیسی ها می دانند و درخواست های فزاینده ای برای بازگرداندن آن وجود دارد.

عصای دیگری که در این مراسم به نمایش گذاشته می شود، عصای فرمانروایی با کبوتر است. این کبوتر بر روی یک صلیب طلایی در اوج خود دارد و نشان دهنده نقش معنوی پادشاه است.

تاج

همه چیز به لحظه تاج گذاری، نقطه برجسته تاج گذاری برمی گردد.

در میان مجموعه جواهرات تاج، تاج سنت ادوارد بیشتر مورد احترام است. در این مراسم تاج بر سر شاه چارلز سوم گذاشته خواهد شد. پادشاه تنها یک بار – برای کمتر از یک ساعت – آن را می پوشد و قبل از اینکه برای مراسم بعدی در برج لندن نگهداری شود.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
تصویری از تاجگذاری ملکه الیزابت دوم، نشسته بر صندلی تاجگذاری، معروف به صندلی سنت ادوارد و بر سر تاج سنت ادوارد در 2 ژوئن 1953 در کلیسای وست مینستر، لندن. خبرگزاری فرانسه

این قطعه مرکزی از مراسم تاجگذاری برای چارلز دوم ساخته شده است. از طلای جامد 22 عیار ساخته شده است و بیش از 30 سانتی متر قد و حدود 2.23 کیلوگرم وزن دارد. این دارای 444 جواهر و سنگ های قیمتی است که شامل یاقوت کبود، یاقوت سرخ، آمتیست و توپاز است که در پایه های مینا و طلا قرار گرفته اند. بی بی سی. در بالای تاج، یک صلیب جواهری با مهره‌های آویزان و یک “موند” وجود دارد که نشان‌دهنده دنیای سلطنت پادشاه است.

تاج سنت ادوارد آخرین بار توسط ملکه الیزابت دوم در مراسم تاجگذاری خود در سال 1953 پوشیده شد.

کرسی تاج گذاری

صندلی تاج گذاری یکی دیگر از آثار باستانی است که در زمان تاج گذاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به نام صندلی سنت ادوارد، به درخواست ادوارد اول برای قرار دادن سنگ اسکون ساخته شد که به عنوان سنگ سرنوشت نیز شناخته می شود، سنگ افتتاحیه پادشاهان اسکاتلند پس از تسخیر تاج و عصای اسکاتلند در سال 1296، گزارش می دهد. CNN.

صندلی ساخته شده از بلوط بالتیک با نقش های روی حیوانات، شاخ و برگ و پرندگان تزئین شده است. در پشت آن نقش یک پادشاه با پاهایش بر روی شیر نقاشی شده است.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
صندلی تاج گذاری، همچنین به عنوان صندلی سنت ادوارد شناخته می شود، در داخل کلیسای وست مینستر در لندن تصویر شده است. در طول یک پیش نمایش قبل از تاج گذاری خبرگزاری فرانسه

این صندلی برای اولین بار در سال 1308 برای تاجگذاری پادشاه ادوارد دوم استفاده شد. کلیسای وست مینستر این صندلی را به عنوان “یکی از گرانبهاترین و مشهورترین مبلمان در جهان” توصیف کرده است.

برای بخش اولیه مراسم، از صندلی های املاک استفاده می شود که برای تاج گذاری ملکه الیزابت دوم در سال 1953 ساخته شده بودند.

مربی گلدن استیت

پس از پایان مراسم، پادشاه و ملکه با مربی گلدن استیت به کاخ بازخواهند گشت. از سال 1831 در هر مراسم تاج گذاری استفاده شده است. کالسکه از چوب طلایی با لایه نازکی از ورق طلا بر روی چوب ساخته شده است.

تاج شبح باستانی و چند قاشق دزدیده شده و جواهرات دیگر برای تاجگذاری پادشاه چارلز
مربی گلد استیت در کنار اعضای ارتش در یک تمرین لباس کامل شبانه در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز و کامیلا در لندن در 3 مه سوار می شود. رویترز

فضای داخلی با پوشش مخملی و ساتن پوشانده شده است و دارای تابلوهای نقاشی شده با شکوهی از خدایان و الهه های رومی است. مجسمه های طلاکاری شده از جمله سه کروبی بر روی پشت بام حمل می کند که نشان دهنده انگلستان، اسکاتلند و ایرلند است. و بالای هر چرخ، یک شکل تریتون عظیم وجود دارد.

جالب اینجاست که مربی فقط با سرعت پیاده روی استفاده می شود.

تاجگذاری قرار است کاملاً تماشایی باشد. انتظار می رود صدها میلیون نفر تاج گذاری چارلز و کامیلا را تماشا کنند، برخی با هیبت و برخی نیاز به سلطنت در دنیای مدرن را زیر سوال می برند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام