جوشوا وونگ ، ایوان لام و اگنس چوو فعالان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ به دلیل تجمع ضد دولت 2019 زندانی شدند

در آغاز تظاهرات طرفدار دموکراسی در ژوئن سال گذشته ، هر سه به دلیل سازماندهی و شرکت در یک اجتماع غیر مجاز در نزدیکی مقر پلیس ، مجرم شناخته شدند

جوشوا وونگ ، ایوان لام و اگنس چوو فعالان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ به دلیل تجمع ضد دولت 2019 زندانی شدند

در این عکس پرونده ای که در 23 نوامبر 2020 گرفته شده است ، فعالان طرفدار دموکراسی (LR) اگنس چوو ، ایوان لام و جوشوا وونگ برای محاکمه خود در دادگاه قاضی وست کاولون در هنگ کنگ حاضر می شوند. خبرگزاری فرانسه

هنگ کنگ: جوشوا وونگ مخالف برجسته هنگ کنگی روز چهارشنبه به دلیل شرکت در تظاهرات عظیم دموکراسی سال گذشته همزمان با سرکوب منتقدان پکن ، در کنار دو فعال جوان دیگر به زندان افتاد.

وونگ 24 ساله به دلیل تجمع در خارج از مقر پلیس در کنار دوستان نزدیک و همرزمهای خود ایوان لام و اگنس چوو تحت تعقیب قرار گرفت.

وونگ هنگام رانده شدن فریاد زد: “روزهای آینده سخت خواهد بود اما ما در آنجا آویزان خواهیم شد.”

این سه نفر ، از مشهورترین منتقدان شهر پکن در قانون ، به اتهامات مختلف از جمله تحریک مجلس غیرقانونی ، خود را گناهکار دانستند.

دادستان وونگ سزه لای هنگام تحویل وونگ به مدت 13.5 ماه گفت: “متهمان از معترضین خواستند كه مقر را محاصره كنند و شعارهایی سر دادند كه نیروی پلیس را تضعیف كند.”

“حبس فوری تنها گزینه مناسب است.”

چاو که با خواندن حکمش گریه کرد ، 10 ماه دریافت کرد و لام هفت ماه.

هنگ کنگ با هفت ماه تجمع عظیم و غالباً خشونت آمیز که میلیون ها نفر به خیابان ها آمدند ، تشنج شد.

پکن از تقاضاهای حق رای عمومی سرباز زده است و مقامات طرفداران دموکراسی را با پرونده های جنایی و قانون جدید سخت امنیتی پیگیری کرده اند.

این تاکتیک ها جنبش را خفه کرده و یک نوع آرامش را برقرار کرده اند.

اما مرکز مالی همچنان قطبی است و بسیاری هنوز در مقابل رشد پکن در این شهر نیمه خودمختار هستند.

ریشه های نوجوان
وونگ و لام با وجود جوانی ، به دلیل رهبری اعتراضات به دموکراسی ، مدتی را در زندان گذرانده اند.

وونگ پیش از مجازات خود در توییتر نوشت: “همه این درد ها و رنج ها فقط شجاعت و اعتقاد ما به دموکراسی و عدالت را تقویت می کند.” “قفس ها نمی توانند روح را قفل کنند.”

ناتان لا ، رهبر معترضان دانشجویی که مدتی را نیز پشت میله های زندان گذراند و اوایل سال جاری از هنگ کنگ به انگلیس فرار کرد ، گفت که زندانی کردن کسانی که برای دموکراسی فشار می آورند به نفوذ آنها خاتمه نخواهد داد.

وی گفت: “من معتقدم كه زندان آنها را سرنگون نخواهد كرد.” خبرگزاری فرانسه. “من معتقدم که آنها در آینده همچنان افراد بسیار مهمی برای هنگ کنگ خواهند بود.”

وی افزود: “حرکات دارای چرخه است بنابراین ما باید یاد بگیریم که هنگام جزر و مد خود را وقف کنیم و در جزر و مد کم به خواسته های خود پایبند باشیم.”

وونگ ، چاو ، 23 ساله و لام ، 26 ساله ، در زمان نوجوانی به جنبش طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ پیوستند.

هر سه تجمع موفق در سال 2012 علیه برنامه هایی برای “میهن پرستانه تر کردن” سیستم آموزشی هنگ کنگ برگزار کردند.

و آنها دو سال بعد در “جنبش چتر” ، یک اشغال مسالمت آمیز 79 روزه توسط یک کمپین عمدتا به رهبری دانش آموزان ، خواستار رأی دادن در انتخابات ، نقش های برجسته ای را ایفا کردند.

چهره های برجسته این اعتراضات ، از جمله وونگ ، زندانی شدند و جنبش دموکراسی در سال های پس از آن مبارزه کرد.

اما در ماه ژوئن 2019 بار دیگر در خیابان ها منفجر شد ، و این باعث ایجاد برنامه هایی برای اجازه استرداد به سرزمین اصلی چین و سیستم حقوقی مات آن شد.

طی هفت ماه آینده میلیون ها میلیون نفر در خیابان به راه افتادند و در یک کارزار عمدی بدون رهبر که بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی تشکیل شده بود خواستار دموکراسی بیشتر و پاسخگویی پلیس بودند.

پلیس ضد شورش هزاران گلوله گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی به بیرون انداخته و مرتباً با استفاده از باتوم برای ضرب و شتم تظاهرکنندگان دستگیر شده فیلمبرداری می شود.

گروه های کوچکی از فعالان تندرو به سنگ ، بمب بنزین و تخریب گسترده متوسل شدند.

قانون امنیت
چهره هایی مانند وونگ و چو به برخی از اعتراضات پیوستند و همچنین از شهرت خود در طول سالها برای لابی برای تحریم های بین المللی استفاده کردند ، اقدامی که باعث خشم پکن شد و رسانه های دولتی آنها را به عنوان خائن معرفی کردند.

اوایل تابستان امسال ، پکن یک قانون امنیتی گسترده وضع کرد که کنترل مستقیم آن بر شهر را افزایش داده و برخی از نظرات سیاسی را غیرقانونی اعلام می کند.

در طول 18 ماه گذشته بیش از 10 هزار نفر دستگیر شده اند و بیشتر فعالان برجسته و مخالفان هنگ کنگ تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

آیزاک چنگ ، ​​دوست وونگ و نایب رئیس سابق حزب سیاسی دموسیستو که اکنون از کار افتاده است ، به خبرگزاری فرانسه.

چو تحت قانون امنیتی تحت عنوان “توطئه با نیروهای خارجی” با فشار بر تحریم ها تحت تحقیق است.

وونگ در میان گروه دیگری از فعالان است که به دلیل شب زنده داری به مناسبت سالگرد سرکوب تیانان من در سال 1989 در پکن تحت تعقیب قرار گرفتند.

پکن می گوید امنیت دوباره برقرار شده است.

اما چنگ احساس ناامیدی در میان هونگ کنگرهای بسیار جوان را توصیف کرد.

وی گفت: “ما فکر می کردیم این مکان به ما تعلق دارد اما اگر دانشجویی متفاوت از دولت فکر کند اکنون جرم شناخته شده است.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.