جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی «عدالت زیست‌محیطی» را امضا کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی «عدالت زیست‌محیطی» را امضا کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا AP

واشنگتن: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز جمعه، فرمان اجرایی برقراری «عدالت زیست محیطی برای همه» و بهبود زندگی جوامعی را که بیشتر تحت تأثیر آلودگی خطرناک و تغییرات آب و هوایی قرار دارند، امضا کرد.

این دستور سازمان‌های فدرال را مجبور می‌کند در صورت تخلیه مواد شیمیایی مضر از یک سایت فدرال به جوامع هشدار دهند. همچنین یک دفتر جدید عدالت زیست محیطی در کاخ سفید ایجاد می کند تا تلاش ها را در سراسر دولت هماهنگ کند.

بلایایی مانند خروج قطار باری از ریل در فوریه در شرق فلسطین، اوهایو، که منجر به نشت مواد شیمیایی خطرناک شد، توجه را به افزایش فراوانی آسیب های زیست محیطی در برخی مناطق جلب کرده است.

“این در مورد سلامت مردم است. این در مورد سلامت جوامع ما است. بایدن قبل از امضای فرمان در باغ رز در کاخ سفید به فعالان، قانونگذاران و دیگران گفت: «این فقط مربوط به آینده سیاره ما است.

رئیس‌جمهور دموکرات، که می‌تواند در اوایل روز سه‌شنبه رسماً نامزدی مجدد خود را اعلام کند، گفت که این فرمان کار را برای معکوس کردن سال‌ها سیاست‌ها – از جمله «خط قرمزی» تبعیض‌آمیز مسکونی – که به سیاه‌پوستان و دیگر جوامع اقلیت آسیب می‌رساند، عمیق‌تر می‌کند.

او از تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای لغو مقررات آب‌وهوا در قانون کاهش تورم انتقاد کرد، اقدامی که به گفته او به جای پایان دادن به 30 میلیارد دلار یارانه به صنعت نفت، کار برای کاهش آلودگی و پیشبرد انرژی پاک را تضعیف می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی «عدالت زیست‌محیطی» را در جریان رویداد باغ رز در کاخ سفید در واشنگتن امضا کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برای مدت طولانی، جوامع در سراسر کشور ما با بی‌عدالتی زیست‌محیطی مداوم از طریق آلودگی سمی، سرمایه‌گذاری کم در زیرساخت‌ها و خدمات حیاتی، و سایر آسیب‌های نامتناسب زیست‌محیطی که اغلب به دلیل میراث تبعیض نژادی است، مواجه بوده‌اند».

رئیس جمهور از اختیارات اجرایی خود در مناطقی استفاده کرده است، جایی که توانایی او برای ارائه قوانین جدید از یک کنگره تقسیم شده با مانع مواجه شده است.

کاتلین کلی، یکی از اعضای ارشد مرکز پیشرفت آمریکا، گفت که این دستور به مسئول دانستن دولت فدرال در مورد تأثیر سیاست هایش بر جوامع کم درآمد، سیاه پوست، قهوه ای و بومی که با خطرات خطرناکی مواجه هستند، کمک می کند.

او در بیانیه‌ای گفت: «این جوامع شرایط زندگی ناعادلانه‌ای را تجربه می‌کنند که با عدم سرمایه‌گذاری مزمن و نژادپرستی سیستماتیک مرتبط است که آسیب‌پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی را افزایش می‌دهد».

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه به طور جداگانه از میامی بازدید کرد تا از سرمایه گذاری 562 میلیون دلاری برای کمک به جوامع برای انعطاف پذیری بیشتر در برابر تغییرات آب و هوایی خبر دهد.

سفر هریس در حالی انجام می شود که فلوریدا جنوبی پس از سیل هفته گذشته که تحویل را مختل کرد و باعث ایجاد وحشت در خرید پمپ بنزین شد، با کمبود بنزین دست و پنجه نرم می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام