جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قول داده تا سال ۲۰۲۳ سلاح‌های شیمیایی را نابود کند

پیش از برگزاری کنفرانس بین‌المللی کنترل تسلیحات در لاهه در هفته آینده، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که آخرین سلاح‌های شیمیایی باقی‌مانده خود را تا پاییز 2023 نابود خواهد کرد.

بایدن در بیانیه‌ای که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، گفت: «ما در مسیر تکمیل انهدام ذخایر تسلیحات شیمیایی‌مان تا پاییز امسال هستیم – نقطه عطفی در خلع سلاح که بالاترین استانداردهای شفافیت و امنیت عمومی را حفظ می‌کند».

در بیانیه ای که توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده است که هفته آینده، ایالات متحده و کشورهای دیگر برای پنجمین کنفرانس بازنگری کنوانسیون سلاح های شیمیایی گرد هم می آیند تا پیشرفت ما را بررسی کنند و مشخص کنند که برای خلاصی از جهان چه کارهای بیشتری باید انجام دهیم. سلاح های شیمیایی.

مقالات مرتبط

روسیه

روسیه کنوانسیون جدیدی را پیشنهاد می کند و آن را راه واقعی و قابل اعتماد برای مبارزه با تروریسم شیمیایی می نامد

روسیه

وزارت سوریه: از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده نمی کنیم

«در حالی که ما با هم برای رسیدن به هدف مشترک خود کار می کنیم، ایالات متحده به عنوان نمونه پیشرو است. ما در مسیر تکمیل انهدام ذخایر تسلیحات شیمیایی خود تا پاییز امسال هستیم – یک نقطه عطف خلع سلاح که بالاترین استانداردهای شفافیت و امنیت عمومی را حفظ می کند.

ایالات متحده همچنان در کنار سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواهد ایستاد تا از انباشت، تولید و استفاده از سلاح های شیمیایی در سراسر جهان جلوگیری کند. همه ما باید برای تشویق کشورهای باقیمانده به پیوستن به کنوانسیون تسلیحات شیمیایی با یکدیگر همکاری کنیم. استفاده از تسلیحات شیمیایی هرگز قابل قبول نیست و می توان به جهان اطمینان داد که ایالات متحده در این مبارزه با معافیت از مجازات آرام نخواهد گرفت.

امضاکنندگان کنوانسیون تسلیحات شیمیایی (CWC) که در سال 1997 اجرایی شد، متعهد شدند که تمام انبارهای مهمات شیمیایی را از بین ببرند. از نظر قانونی، ایالات متحده موظف است تا پایان سال جاری این کار را انجام دهد. ایالات متحده متعهد شد که آخرین تسلیحات شیمیایی باقیمانده خود را که در انبارهای کلرادو و کنتاکی ذخیره شده بود تا 30 سپتامبر 2023 نابود کند.

مسکو و پکن بارها از واشنگتن خواسته اند که روند دفع را سرعت بخشد. روسیه و چین ماه گذشته بیانیه مشترکی منتشر کردند و در آن تاکید کردند که ایالات متحده به عنوان تنها کشور عضو CWC که انهدام ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را کامل نکرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.