جو بایدن جان کری ، یکی از اصلی ترین معماران توافق پاریس را به عنوان نماینده بعدی آب و هوا در ایالات متحده معرفی می کند

انتصاب کری یکی از اولین گام های بایدن در راستای تحقق وعده های تبلیغاتی برای مقابله با آسیب های آب و هوایی ناشی از انتشار سوخت های فسیلی به طور گسترده تر و قدرتمندتر بود.

جو بایدن جان کری ، یکی از اصلی ترین معماران توافق پاریس را به عنوان نماینده بعدی آب و هوا در ایالات متحده معرفی می کند

تصویر پرونده جان کری. AP

واشنگتن: جان کری ، یکی از برجسته ترین طراحان توافقنامه آب و هوایی پاریس ، پس از آنکه جو بایدن رئیس جمهور منتخب ، سناتور قدیمی و وزیر امور خارجه پیشین را به عنوان نماینده اقلیم برای امنیت ملی معرفی کرد ، یک فرصت دیگر برای رهبری مبارزه با تغییر اقلیم پیدا می کند.

تیم بایدن در روز دوشنبه جزئیات فوری درباره چگونگی تصور او برای شکل گیری شغل جدید ، که بسیاری از آنها در رسانه های اجتماعی و از همه طرف طیف اقدامات اقلیمی ، سریع عنوان “جادوگر آب و هوا” نامیدند ، نداد.

اما تیم انتقالی روشن کرد که این نقش برجسته خواهد بود ، با کری اولین عضو شورای امنیت ملی که منحصراً بر تغییرات آب و هوایی تمرکز دارد.

این یکی از اولین گام های بایدن در راستای تحقق وعده های انتخاباتی برای مقابله با آسیب های آب و هوایی ناشی از انتشار سوخت های فسیلی به طور گسترده تر و شدیدتر از هر دولت قبلی ایالات متحده بود. و این نشانه ای از چگونگی توجه دولت هشیار به هشدارها در مورد بلایای طبیعی ناشی از گرم شدن کره زمین است که باعث تضعیف دفاع ایالات متحده و درگیری ها در سراسر جهان می شود.

کری در توئیتر خود نوشت: “آمریکا به زودی دولتی خواهد داشت که با بحران آب و هوا به عنوان تهدید فوری امنیت ملی برخورد می کند.” “من افتخار می کنم که با رئیس جمهور منتخب ، متحدان و رهبران جوان جنبش آب و هوایی شریک هستم تا این بحران را به عنوان فرستاده اقلیم رئیس جمهور بپذیرم.”

در سن 76 سالگی ، کری این قامت را دارد که به او کمک می کند با دولت های خارجی در مورد تلاش های آب و هوایی جهانی معامله کند. اما او بیش از نیم قرن یا مسن تر از فعالانی است که طی چهار سال گذشته تغییر اقلیم را به خط مقدم سیاست های ملی سوق داده اند.

وارشینی پراكاش ، مدیر اجرایی گروه آب و هوایی جنبش طلوع آفتاب ، كه اعضای آن جوان ترند ، این انتصاب را “اقدامی بسیار خوب” خواند و گفت كری سابقه طولانی در زمینه مسائل آب و هوایی را با تعهد “درگیر كردن و گوش دادن به صدای جوان” تركیب كرد. ” اما پراكاش خواستار بایدن شد تا یكی دیگر پیش ببرد و دفتر جدید فدرال داخلی ایجاد كند تا آژانس ها را به تلاش های آب و هوایی سوق دهد.

این اقدام دولت جدید پس از چهار سال انجام می شود که در آن رئیس جمهور دونالد ترامپ ایالات متحده را از توافق نامه آب و هوایی پاریس بیرون کشید ، حفاری بیشتر نفت و گاز آسیب رسان به آب و هوا و استخراج زغال سنگ را ترویج داد و به طور مداوم تلاش های دولت اوباما برای مهار فسیل را از بین برد – انتشار سوخت

بایدن متعهد شده است که ایالات متحده را به توافق نامه آب و هوایی پاریس بازگرداند. پس از انتخابات میان دوره ای سال 2018 که در آن جوانان مترقی مانند نماینده دموکرات نیویورک ، الکساندریا اوکاسیو-کورتز موفق شدند فشار آب و هوا را به جلو برنامه سیاسی ایالات متحده سوق دهند ، بایدن در انتخابات ریاست جمهوری خود قول یک برنامه 2 تریلیون دلاری برای اصلاح مجدد حمل و نقل و قدرت کشور را داد. بخشها و ساختمانها برای جلوگیری از انتشار سوخت های فسیلی.

کری سناتوری از ماساچوست بود ، در سال 2004 نامزد ناکام دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در برابر جورج دبلیو بوش و دومین وزیر خارجه اوباما از 2013 تا 2017 بود.

در سنا ، کری در سال 2010 یکی از نویسندگان اصلی یکی از بزرگترین فشارهای قانونی تا کنون توسط کنگره برای محدود کردن انتشار سوخت های فسیلی بود. شکست خورد

همکاران سابق دمکرات کری در کنگره انتصاب وی را ستودند. کری “تخصص دیپلماتیک و سیاسی” را به ارمغان می آورد و “بهتر از هر کسی می داند که چگونه اطمینان حاصل کند که این بحران مورد توجه بین المللی قرار می گیرد که شدیداً به آن احتیاج دارد.”

برت هارتل ، مدیر امور دولت برای مرکز حمایت از محیط زیست مرکز تنوع بیولوژیکی ، از اقدام دولت بایدن در مورد کری استقبال کرد.

هارتل گفت: “” در جایی از دولت بایدن ، به ویژه در شرایط آب و هوایی ، مهم است که “نه فقط همان افراد و بازیگرانی که قبلاً در این موارد دیده ایم ،”.

سایر طرفداران محیط زیست – برخی از آنها می خواهند ایالات متحده ظرف چند سال از تمام سوخت های فسیلی دور شود – بیشتر سرحال بودند. Wenonah Hauter از غذا و آب اقدام گفت كه كری در مورد محدود كردن سوخت های فسیلی بسیار ناچیز است. هاوتر در بیانیه ای گفت: “پیشنهادهای كری ایده های خسته سالهای گذشته است كه كمك یا هیچ كاری برای رفع بحران آب و هوایی ما نخواهد كرد.”

ارتش آمریكا در یك سری گزارش ها هشدار داده است كه تغییر اقلیم تهدیدی امنیتی در بسیاری از جبهه ها است. این گزارش شامل “از طریق تأثیر مستقیم بر زیرساخت های نظامی ایالات متحده و تأثیرگذاری بر عوامل ، از جمله در دسترس بودن آب و غذا ، که می تواند درگیری در خارج از مرزهای ایالات متحده را تشدید کند” ،

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.