جو بایدن در حالی که ایالات متحده تسلیحاتی به ارزش 500 میلیون دلار به تایوان می دهد، از برق اضطراری استفاده می کند

جو بایدن در حالی که ایالات متحده تسلیحاتی به ارزش 500 میلیون دلار به تایوان می دهد، از برق اضطراری استفاده می کند

از سال گذشته، تایوان از تاخیر در تامین تسلیحات آمریکا، از جمله موشک‌های ضدهوایی استینگر، شکایت کرده است، زیرا تامین‌کننده‌ها در هنگام مبارزه با تهاجم روسیه، تدارکات را به اوکراین تغییر داده‌اند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با استفاده از همان قدرت اضطراری که بیش از 35 بار برای اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است، پیشنهاد می کند 500 میلیون دلار کمک تسلیحاتی به تایوان ارائه کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام رسمی گزارش داد که نهاد عقب نشینی ریاست جمهوری (PDA)، نوعی قدرت که به تحویل سلاح به اوکراین کمک می کند، توسط کنگره برای تصویب یک میلیارد دلار کمک تسلیحاتی به تایوان به عنوان بخشی از بودجه 2023

این برداشت اولین مورد از مجوز یک میلیارد دلاری است که به رئیس جمهور اجازه می دهد کالاها و خدمات را از انبارهای ایالات متحده بدون موافقت کنگره در شرایط اضطراری منتقل کند.

چین از هوش مصنوعی برای کمک به توپخانه PLA برای هدف قرار دادن ارتش تایوان استفاده می کند

چین در حال توسعه پهپاد مافوق صوت جدید برای هدف قرار دادن تایوان، ژاپن و ایالات متحده است

در طول سه سال گذشته، چین فشار نظامی بر این کشور جزیره‌ای را افزایش داده است، زیرا تایوان را که به صورت دموکراتیک اداره می‌شود، سرزمین خود می‌داند. این کشور هرگز سیاست استفاده از زور برای به دست گرفتن کنترل جزیره را رها نکرده است.

پس از اینکه ماه گذشته تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در لس آنجلس ملاقات کرد، چین بازی های جنگی را در اطراف تایوان برگزار کرد.

یک مقام پنتاگون روز جمعه گفت، بر اساس شهادتی که لوید آستین در ماه فوریه به کمیته نیروهای مسلح سنا ارائه کرد، وزیر دفاع ایالات متحده قصد داشت از قدرت عقب نشینی استفاده کند. در مورد اینکه آیا ایالات متحده به برنامه کمک 500 میلیون دلاری خود ادامه می دهد یا خیر، این سخنگو از گفتن خودداری کرد.

سخنگوی گفت: “رویکرد ما با سیاست دیرینه ایالات متحده سازگار است… ما سخت در حال انجام تعهدات خود تحت TRA (قانون روابط تایوان) هستیم و به این کار ادامه خواهیم داد.”

قانون روابط تایوان، که روابط ایالات متحده و تایوان را از سال 1979 کنترل می کند، به تایوان یک پایه قانونی برای مسلح کردن خود به ابزارهای دفاعی ارائه می دهد، اما ایالات متحده را ملزم به دفاع از تایوان در صورت حمله نمی کند.

بسته کمکی به تایوان که اولین بار توسط اخبار بلومبرگ گزارش شد، بلافاصله مشخص نشد. زمان آن نیز نامشخص بود.

از سال گذشته، تایوان از تاخیر در تامین تسلیحات آمریکا، از جمله موشک‌های ضدهوایی استینگر، شکایت کرده است، زیرا تامین‌کننده‌ها در هنگام مبارزه با تهاجم روسیه، تدارکات را به اوکراین تغییر داده‌اند. برخی از سناتورهای آمریکایی نگران این وضعیت هستند.

به گفته وزیر دفاع تایوان، چیو کو-چنگ، تحویل 66 فروند F-16V پیشرفته مدرن از ایالات متحده به دلیل مشکلات زنجیره تامین به تعویق افتاده است و افزود که این وزارتخانه در تلاش است تا آسیب را به حداقل برساند و کمبودها را جبران کند.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام