جو بایدن قصد دارد سقف ویزای H-1B را افزایش دهد و سهمیه کشور برای کارت های سبز را حذف کند

با توجه به سند سیاست مبارزات انتخاباتی خود ، انتظار می رود که بایدن حرکت دولت ترامپ در حال اخراج برای لغو مجوز کار به همسران دارندگان ویزای H-1B را معکوس کند

جو بایدن قصد دارد سقف ویزای H-1B را افزایش دهد و سهمیه کشور برای کارت های سبز را حذف کند

تصویر پرونده جو بایدن. AP

واشنگتن: جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده قصد دارد تعداد ویزاهای با مهارت بالا ، از جمله H-1B را افزایش دهد و محدودیت ویزاهای مبتنی بر اشتغال را از طریق کشور از بین ببرد ، که انتظار می رود هر دو به نفع دهها هزار متخصص هندی باشد برخی از سیاست های مهاجرتی دولت ترامپ در حال خروج.

با کمال هریس به عنوان معاون خود ، انتظار می رود که بایدن حرکت دولت ترامپ در حال اخراج را برای لغو مجوز کار به همسران ویزاهای H-1B ، که بر تعداد زیادی از خانواده های هندی در ایالات متحده تأثیر منفی گذاشته بود ، لغو کند.

همه اینها بخشی از یک اصلاحات جامع مهاجرت است که دولت بایدن قصد دارد چه در یک مرحله و چه در قطعات جداگانه روی آن کار کند.

“از ویزاهای موقت با مهارت بالا نباید برای عدم ایجاد انگیزه در جذب نیروهایی که قبلاً در ایالات متحده برای مشاغل مورد تقاضا استفاده می شوند استفاده شود. یک سیستم مهاجرتی که کارگران با مهارت بالا را به نفع تنها دستمزد و مهارت های سطح ابتدایی جمع می کند ، نوآوری و رقابت آمریکایی را تهدید می کند” به یک سند خط مشی صادر شده توسط کمپین بایدن.

“بایدن با كنگره كار خواهد كرد تا نخست ویزاهای موقت را اصلاح كند تا فرآیند تخصیص مبتنی بر دستمزد را ایجاد كند و سازوكارهای اجرایی را برای اطمینان از همسو بودن آنها با بازار كار و استفاده از آنها برای تضعیف دستمزد ایجاد نخواهد كرد. سپس ، بایدن از گسترش تعداد بالا ویزای ماهرانه و از بین بردن محدودیت های ویزای مبتنی بر اشتغال توسط کشور ، که عقب ماندگی های غیرقابل قبولی طولانی ایجاد می کند “.

ویزاهای H-1B ، که مجموعه موجود کارگران با مهارت بالا را در ایالات متحده گسترش می دهد ، یک ویزای غیر مهاجرتی است که به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد کارگران خارجی را در مشاغل خاص که نیاز به تخصص نظری یا فنی دارند ، به کار بگیرند. شرکت های فناوری به آن بستگی دارند که سالانه ده ها هزار کارمند از کشورهایی مانند هند و چین استخدام کنند.

ویزاهای مبتنی بر اشتغال ، که به آنها گرین کارت نیز می گویند ، به مهاجران اجازه می دهد برای انجام کار ماهرانه اقامت دائم قانونی در ایالات متحده را بدست آورند.

با توجه به اینکه در حال حاضر ، تعداد ویزاهای مبتنی بر اشتغال سالانه 140000 ، بدون توانایی پاسخگویی به وضعیت بازار کار یا درخواست کارفرمایان داخلی ، محدود می شود ، در این سند سیاست گفته شده است که بایدن به عنوان رئیس جمهور با کنگره همکاری خواهد کرد برای افزایش تعداد ویزاهای اعطا شده برای مهاجرت دائم ، مبتنی بر اشتغال و ارتقا mechanisms مکانیزمی برای کاهش موقت تعداد ویزا در زمان بیکاری بالای ایالات متحده.

در ماه ژوئن ، ترامپ ویزاهای H-1B را به همراه انواع دیگر ویزاهای کار خارجی تا پایان سال 2020 برای حمایت از کارگران آمریکایی به حالت تعلیق درآورد. در ماه اکتبر ، دولت ترامپ محدودیت های جدیدی را در مورد برنامه ویزای غیرمهاجرتی H-1B اعلام کرده بود ، برنامه ای که گفته می شود با هدف محافظت از کارگران آمریکایی ، بازگرداندن صداقت و تضمین بهتر تأیید دادخواست های H-1B فقط برای ذینفعان و درخواست کنندگان واجد شرایط است.

طبق این سند سیاست ، بایدن همچنین از فارغ التحصیلان دوره های دکترا در رشته های STEM (علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات) در ایالات متحده که آمادگی دارند برخی از مهمترین کمک ها را در اقتصاد جهان انجام دهند ، معاف خواهد بود.

بایدن معتقد است كه باید به فارغ التحصیلان خارجی دوره دكترای ایالات متحده گرین كارد با مدرک خود داده شود و از دست دادن این كارگران بسیار آموزش دیده در مقابل اقتصاد خارجی ضرری برای رقابت اقتصادی خود ما محسوب می شود.

دولت بایدن قصد دارد یک دسته ویزای جدید ایجاد کند تا به شهرها و شهرستانها اجازه دهد برای سطح بالاتری از مهاجران درخواست حمایت کنند تا از رشد آنها حمایت کند.

“عدم رشد اقتصادی بین شهرهای ایالات متحده و جوامع روستایی و مناطق شهری یکی از عدم تعادل های بزرگ اقتصاد امروز است. برخی از شهرها و بسیاری از جوامع روستایی با کاهش جمعیت ، فرسایش فرصت های اقتصادی و مشاغل محلی روبرو هستند. چالش های منحصر به فرد

“دیگران به سادگی برای جذب نیروی کار مولد و کارآفرینان نوآور تلاش می کنند. بعنوان رئیس جمهور ، بایدن از برنامه ای پشتیبانی می کند که به هر بخش یا شهردار یک شهرستان یا شهر بزرگ یا متوسط ​​اجازه می دهد برای ویزای مهاجرتی اضافی برای حمایت از استراتژی توسعه اقتصادی منطقه درخواست کند ، به شرطی که کارفرمایان در آن مناطق تأیید کنند که مشاغل موجود وجود دارد و هیچ کارگری برای پر کردن آنها وجود ندارد. “

استدلال می شود دارندگان این ویزا ها باید کار و اقامت در شهر یا شهرستان مورد تقاضا برای آنها داشته باشند و تحت حمایت های صدور گواهینامه مانند سایر مهاجران مستقر در کار باشند.

طبق سند سیاست ، بایدن معتقد است که نگه داشتن خانواده ها در کنار هم و اجازه دادن به مهاجران واجد شرایط برای پیوستن به بستگان آمریکایی خود در خاک آمریکا بسیار مهم است ، اما سیستم فعلی ضعیف با کلاهک های هر کشور طراحی شده است که از تأیید به موقع برنامه ها جلوگیری می کند .

این بدان معنی است که متقاضیان تأیید شده ممکن است ده ها سال منتظر بمانند تا با خانواده خود وصل شوند.

“بعنوان رئیس جمهور ، بایدن با حفظ وحدت خانواده به عنوان پایه و اساس سیستم مهاجرت ما ، از مهاجرت خانوادگی حمایت خواهد کرد ؛ با اجازه دادن به هر متقاضی تأیید شده ، ویزای موقت غیر مهاجر را تا زمان پردازش ویزای دائمی دریافت می کند و همچنین با حمایت از قوانینی که در این سیاست نامه آمده است: همسر و فرزندان دارندگان کارت سبز بعنوان بستگان نزدیک آنها ، آنها را از مجازات معاف می کنند و به والدین اجازه می دهند فرزندان خردسال خود را هنگام مهاجرت با خود بیاورند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.