جیانگ منجی، بازیگر چینی قربانی چه چیزی است؟ آیا جرم قابل مجازات است؟

در عصری که همه گوشی های دوربین دار دارند، جرایم مربوط به عکاسی و فیلمبرداری در حال افزایش است. آخرین قربانی جیانگ منجی بازیگر چینی است. او به خاطر فیلم‌هایی که بدون رضایت او گرفته شده و منتشر شده است، صحبت‌های خود را در مورد اخاذی و باج‌گیری بیان کرده است.

جیانگ منجی به هشت میلیون دنبال کننده خود در شبکه اجتماعی چینی Weibo گفت که به خاطر یک ویدیوی صریح که «سال‌ها پیش» فیلم‌برداری شده بود، مورد باج‌گیری قرار گرفته است. این بازیگر که با سریال تلویزیونی سال 2010 به شهرت رسید رویای عمارت های قرمز، گفت که کارکنانش با نظراتی در مورد فیلم آنلاین مواجه شدند که بعداً توسط یکی از دوستانش برای او ارسال شد. بی بی سی گزارش.

این ویدئو باعث شد او احساس “عصبانیت و انزجار، همراه با احساس ناتوانی” داشته باشد.

جیانگ به دلیل صحبت در مورد بالارفتن از زندگی مورد تحسین قرار گرفته است. او یک بار دیگر این جرم رایج اما بدنام را که به اندازه کافی جدی تلقی نمی شود، مورد توجه قرار داده است.

بالابردن چیست؟

Upskirting عملی است که در آن عکس یا فیلم مزاحم جنسی زیر لباس شخصی بدون اجازه او گرفته می شود. اغلب زنان را با عکس گرفتن از زیر دامن آنها هدف قرار می دهد، از این رو به آن upskirting می گویند.

این تخلف معمولاً در مکان‌های عمومی در میان جمعیت – وسایل نقلیه عمومی، میخانه‌ها، کلوپ‌های شبانه – زمانی که تشخیص بدکار دشوار است، اتفاق می‌افتد.

این یک پدیده اخیر نیست. مواردی وجود داشته است که در آن افراد (معمولاً مردان) دوربین‌هایی را روی کفش‌های خود قرار داده‌اند و از دامن یک زن برای اهداف محتاطانه عکس گرفته‌اند. بر اساس گزارشی که در این باره منتشر شده، موارد دیگر شامل قرار دادن دوربین‌ها در زیر پله‌ها بوده است که احتمال عبور زنان با لباس یا دامن از آنجا وجود دارد. گفتگو.

Upskirting همچنین شامل فیلمبرداری از افراد بدون اطلاع آنها می شود، همانطور که در مورد جیانگ وجود دارد. این شامل گرفتن عکس/فیلم از زنان برهنه، فیلمبرداری از آنها در داخل رختکن یا اتاق خواب و قرار دادن دوربین در توالت های عمومی یا رختکن استخرها است.

جیانگ منجی، هنرپیشه چینی، قربانی این جنایت شرورانه چیست
جیانگ منجی، هنرپیشه چینی، به خاطر صحبت‌هایش در مورد رفاقت، مورد تحسین قرار گرفته است. عکس فایل/رویترز

با پیشرفت تکنولوژی، استفاده نادرست از آن نیز افزایش می یابد. از دستگاه‌های شنود کوچک برای ضبط مکالمات خصوصی و هواپیماهای بدون سرنشین برای گرفتن افراد در موقعیت‌های مخرب حتی از راه دور استفاده شده است. گفتگو گزارش می گوید.

آیا تسلیم شدن جرم است؟

بله، اما در تعداد انگشت شماری از کشورها این یک جرم قابل مجازات است.

در بریتانیا، بالا رفتن از زندگی می تواند یک مجرم را دو سال زندان به همراه داشته باشد. قانون فضول (جرم) 2019، معروف به قانون Upskirting، در 12 آوریل همان سال پس از یک کمپین 18 ماهه توسط نویسنده و فعال جینا مارتین به اجرا درآمد.

او برای جرم‌انگیزشدن اجنبی مبارزه کرد، که پس از هدف قرار گرفتن در یک جشنواره، جرم خاصی در بریتانیا نبود. بر اساس گزارشی که در گزارشی منتشر شد، کمپین مارتین در فیس بوک با 50000 امضاکننده دادخواست او و حمایت سیاستمداران و وزیر دادگستری لوسی فریزر در فیس بوک مورد حمایت قرار گرفت. ایندیپندنت.

جیانگ منجی، هنرپیشه چینی، قربانی این جنایت شرورانه چیست
معمولاً در مکان‌های شلوغ مانند مترو، قطارها و میخانه‌ها که تخلف می‌تواند به راحتی شناسایی نشود، انجام می‌شود. تصویر نماینده / خبرگزاری فرانسه

در استرالیا، اندرو لمینگ، که در آن زمان نماینده مجلس کوئینزلند بود، متهم شد که در سال 2019 از یک زن جوان، کریستال وایت، عکسی نامناسب گرفته است که در آن لباس زیر او نشان داده شده بود. زمانی که یک سال بعد از او در مورد این عکس پرسیدند، او گفته است: “این قرار نبود بی‌ادب باشد… به نظرم خنده‌دار بود.”

با این حال، مشخص شد که لامینگ به دروغ توسط رسانه ها و نمایندگان مجلس متهم به گرفتن عکس “بالاخر” شده است. سپتامبر گذشته، او یک پرونده افترا علیه Nine Entertainment را در یک برنامه پخش کرد و عذرخواهی و توافقی نامشخص دریافت کرد.

در حالی که ادعاها علیه Laming نادرست بود، استرالیا قوانینی برای مقابله با چنین عکاسی و فیلمبرداری دارد.

در استرالیای جنوبی، شرکت در “فیلمبرداری غیرقانونی” از شخص دیگری بر اساس بخش 5A قانون خلاصه ایالتی خلاف قانون است. بر اساس گزارش ها، اصطلاح “بالا بردن” زمانی که در سال 2007 اصلاحاتی در قانون خلاصه جرایم ویکتوریا ایجاد شد استفاده شد. گفتگو.

نیو ساوت ولز فیلمبرداری از “قسمت های خصوصی” شخص دیگری را به دلیل “تحریک جنسی یا ارضای جنسی” بدون رضایت فرد فیلمبرداری غیرقانونی اعلام می کند. و در کوئینزلند، “مشاهده یا ضبط بصری شخص دیگری، در شرایطی که یک بزرگسال معقول انتظار دارد که حریم خصوصی به او داده شود، جرم است. […] بدون رضایت طرف مقابل،» در این گزارش آمده است.

همچنین بخوانید: چگونه بریتانیا در حال برنامه ریزی قانونی جدید برای جلوگیری از آزار جنسی در خیابان ها است

در ماساچوست، در ایالات متحده، بحث و جدل بزرگی بر سر تصمیم دادگاهی وجود داشت که بر اساس آن قانون منع ارتکاب را منع نمی کند. این پرونده مربوط به مردی به نام مایکل رابرتز بود که پس از استفاده از دوربین تلفن همراه برای عکسبرداری مخفیانه از دامن مسافران زن در سیستم حمل و نقل عمومی بوستون، از جمله یک پلیس لباس شخصی در عملیاتی برای دستگیری او دستگیر شد. او متهم به نقض قانونی است که عکس و فیلم گرفتن از افراد برهنه یا نیمه برهنه را بدون رضایت آنها ممنوع می کند.

به گفته رابرتز، او مرتکب جرم نشده بود زیرا قربانیان او برهنه یا نیمه برهنه نبودند. در حالی که دادگاه بدوی از رد اتهامات وی خودداری کرد، دادگاه عالی قضایی ماساچوست در مارس 2014 به نفع او رای داد.

یک روز بعد، یک قانون افزایش قیمت در ایالت تصویب شد. مجازات این جرم 2.5 سال زندان یا جریمه نقدی تا 5000 دلار است.

نیویورک، واشنگتن، هاوایی، تگزاس و فلوریدا، در میان ایالت های دیگر، قوانینی دارند که عکاسی مخفیانه یا ضبط تصاویری که از “مناطق صمیمی” افراد بدون رضایت آنها گرفته شده است، جرم محسوب می شود.

در ژوئیه 2020، آلمان تجاوز را به عنوان یک جرم کیفری با جریمه نقدی یا حداکثر دو سال زندان محکوم کرد.

جیانگ منجی، هنرپیشه چینی، قربانی این جنایت شرورانه چیست
همچنین می‌تواند شامل فیلم‌برداری ناشایست از هر کسی بدون اطلاع او باشد، از جمله عکاسی از زنان برهنه‌پوش در یک ساحل عمومی یا نصب دوربین در اتاق رختکن یا توالت عمومی. تصویر نماینده / خبرگزاری فرانسه

آیا چین قانونی برای صعود دارد؟

در چین، جایی که جیانگ به دلیل یک ویدیو باج گیری می شود، هیچ قانونی وجود ندارد که فروش دوربین های مخفی را غیرقانونی کند. را بی بی سی به نقل از گزارشی از وب سایت لحن ششم که در سال 2020 گفت که بالا رفتن و فضول بودن دغدغه رایج زنان چینی است. برای جلوگیری از این امر، آنها شروع به پوشیدن یک لایه اضافی از لباس کرده اند.

بر اساس این گزارش، فیلمبرداری مخفیانه از دیگران عموماً منجر به محکومیت بیش از 10 روز شده است.

جیانگ اکنون موضع گرفته است. «تقصیر ما نیست که مخفیانه از ما عکس گرفته‌ایم. این بازیگر به دنبال کنندگانش گفت: زندگی ما نباید تحت تأثیر این نوع چیزها قرار بگیرد.

تنها می توان امیدوار بود که مردم توجه بیشتری به این عمل شرورانه داشته باشند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام