جیشانکار از 1 تا 6 ژوئن از آفریقای جنوبی، نامیبیا بازدید می کند

جیشانکار از 1 تا 6 ژوئن از آفریقای جنوبی، نامیبیا بازدید می کند

وزیر امور خارجه اس جایشانکار

وزیر امور خارجه اس جایشانکار از روز پنجشنبه سفری سه روزه به آفریقای جنوبی خواهد داشت. او در کنفرانس پنج کشوری گروه BRICS در کیپ تاون شرکت خواهد کرد.

به گفته وزارت امور خارجه (MEA)، جایشانکار پس از پایان سفر خود به آفریقای جنوبی از 4 تا 6 ژوئن به نامیبیا سفر خواهد کرد.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر امور خارجه از اول تا سوم ژوئن به آفریقای جنوبی سفر خواهد کرد تا در نشست وزرای خارجه بریکس که در کیپ تاون برگزار می شود شرکت کند.

بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) پنج کشور بزرگ در حال توسعه جهان را گرد هم می آورد که 41 درصد از جمعیت جهان، 24 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی و 16 درصد از تجارت جهانی را تشکیل می دهند. .

جیشانکار علاوه بر شرکت در نشست بریکس در کیپ تاون، دیداری دوجانبه با همتای آفریقای جنوبی خود نالدی پاندور نیز خواهد داشت.

وی با رئیس جمهور آفریقای جنوبی تماس خواهد گرفت و انتظار می رود با سایر وزرای خارجه بریکس دیدارهای دوجانبه داشته باشد و در “دوستان بریکس” شرکت کند.
MEA گفت جایشانکار همچنین با مهاجران هندی در کیپ تاون تعامل خواهد داشت.

سفر او به نامیبیا اولین سفر وزیر امور خارجه هند به این کشور آفریقایی خواهد بود.

وزارت امور خارجه گفت: در این سفر وزیر امور خارجه با رهبری عالی کشور تماس خواهد گرفت و با سایر وزرای دولت نیز دیدار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که جایشانکار همچنین ریاست جلسه افتتاحیه نشست کمیسیون مشترک با معاون نخست وزیر نامیبیا نتومبو ناندی-ندایتواه را بر عهده خواهد داشت.

او همچنین با مهاجران هندی مستقر در نامیبیا تعامل خواهد داشت.

MEA گفت: “پیش بینی می شود سفر وزیر امور خارجه به آفریقای جنوبی و نامیبیا روابط دوجانبه قوی هند با این دو کشور را بیشتر تقویت کند.”

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام