جیشانکار هند چهارمین نشست وزیران هند و CARICOM به همراه همتای جامائیکایی ریاست مشترک

جیشانکار هند چهارمین نشست وزیران هند و CARICOM به همراه همتای جامائیکایی ریاست مشترک

وزیر امور خارجه اس جایشانکار. PTI

جورج تاون: وزیر امور خارجه اس. جایشانکار به همراه همکار جامائیکایی خود، کامیناج اسمیت، چهارمین نشست وزیران هند و CARICOM را در روز جمعه در پایتخت این کشور ریاست مشترک کردند. آنها موضوعات مختلفی از جمله تجارت، تغییرات آب و هوایی و مبارزه با تروریسم را پوشش دادند.

جیشانکار روز جمعه در اینجا با همکار سورینامی خود آلبرت رامدین ملاقات کرد تا سفر نه روزه خود را به گویان، پاناما، کلمبیا و جمهوری دومینیکن آغاز کند.

ریاست مشترک چهارمین نشست وزیران هند و CARICOM با وزیر امور خارجه جامائیکا @kaminajsmith در مرکز CARICOMorg. از هیو تاد، وزیر امور خارجه گویان برای دعوت از همه ما تشکر می کنم.

او گفت که از دیدگاه های همتایان خود از کشورهای کارائیب سورینام، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین ها، باربادوس، ترینیداد و توباگو، دومینیکا، گرانادا و نمایندگانی از بلیز و باهاما قدردانی می کند.

در مورد همکاری‌های بخش‌های گسترده از جمله در تجارت و اقتصاد بحث کردیم. کشاورزی و امنیت غذایی؛ بهداشت و داروسازی. انرژی و انرژی های تجدید پذیر؛ زیرساخت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و حکومت الکترونیک؛ مشارکت توسعه و افزایش ظرفیت؛ آموزش عالی؛ فرهنگ و حوزه‌های P2P،” او در توییتی نوشت.

همچنین در مورد مسائل حیاتی تغییر آب و هوا و مقاومت در برابر بلایا تبادل نظر شد. مبارزه با تروریسم؛ چندجانبه گرایی اصلاح شده و همکاری نزدیک تر در مجامع چندجانبه. جایشانکار گفت: در مورد مراحل بعدی، از جمله برگزاری دومین نشست کمیسیون مشترک در سال جاری، به توافق رسیدیم.

اوایل روز جمعه، جایشانکار همچنین با دکتر کارلا ناتالی بارنت، دبیر کل جامعه کارائیب (CARICOM) ملاقات کرد و در مورد تشدید روابط هند و CARICOM در زمینه های سنتی و جدید همکاری تبادل نظر کرد.

CARICOM یک سازمان بین دولتی است که یک اتحادیه سیاسی و اقتصادی متشکل از 15 کشور عضو (14 دولت ملت و یک کشور وابسته) در سراسر قاره آمریکا و اقیانوس اطلس است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام