جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت: پنهان کاری چین در مورد گسترش نظامی خطر “اشتباه محاسباتی غم انگیز” را به همراه دارد

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت: پنهان کاری چین در مورد گسترش نظامی خطر

پرچم های ملی بریتانیا و چین (R). عکس- رویترز

لندنجیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، از چین می خواهد تا در مورد دلایل آنچه که او بزرگترین افزایش نظامی در تاریخ زمان صلح خواند، بازتر باشد و گفت که پنهان کاری در مورد برنامه های این کشور می تواند منجر به “اشتباه محاسباتی غم انگیز” شود.

در سخنرانی در خانه Mansion در منطقه مالی تاریخی لندن در روز سه شنبه، Cleverly خواستار یک رابطه “محکم و سازنده” با پکن خواهد شد.

در هشداری درباره آینده تایوان، کلورلی خواهد گفت که بریتانیا آماده است تا به دنبال تعمیق همکاری با متحدان خود در اقیانوس آرام باشد و از چین خواست تا در مورد اهداف نظامی خود شفاف باشد.

کلورلی می‌گوید: «من از چین می‌خواهم در مورد دکترین و قصد توسعه نظامی خود به همان اندازه باز باشد، زیرا شفافیت مطمئناً به نفع همه است و پنهان‌کاری تنها می‌تواند خطر اشتباه محاسباتی غم‌انگیز را افزایش دهد.»

چین ادعا می کند جزیره خودگردان تایوان متعلق به خود است و از توسل به زور برای اطمینان از اتحاد نهایی چشم پوشی نکرده است. این کشور همچنین گفته است که از حاکمیت ارضی، حقوق دریایی و منافع خود دفاع خواهد کرد.

سخنرانی هوشمندانه واضح ترین تلاش برای توضیح رویکرد بریتانیا در قبال چین در زمان نخست وزیری ریشی سوناک است که در پایان سال گذشته گفت که به اصطلاح “دوران طلایی” روابط در دوران نخست وزیر سابق دیوید کامرون به پایان رسیده است.

سفارت چین در لندن بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

N0 “جنگ سرد جدید”

در حالی که رهبران فرانسه، آلمان و اسپانیا در شش ماه گذشته از چین بازدید کرده اند و خواستار تعامل با دومین اقتصاد بزرگ جهان شده اند، ایالات متحده و بریتانیا رویکرد سخت گیرانه تری نسبت به آنچه که آنها آن را تهدید فزاینده ای از سوی پکن برای خود می دانند اتخاذ کرده اند. منافع و ارزش ها

بریتانیا به دنبال محدود کردن تهدیدات امنیت ملی ناشی از چین در حین مشارکت در زمینه‌هایی مانند تجارت بوده است.

سخنرانی سالانه وزیر امور خارجه در خانه عمارت معمولاً برای بیان دیدگاه ها در مورد موضوعات مختلف سیاست خارجی استفاده می شود. اما به طور غیرمعمول سخنرانی کلورلی صرفاً بر روی چین متمرکز خواهد شد، آنچه به گفته وزارت امور خارجه به رسمیت شناختن «اهمیت عظیم» آن برای امور جهانی بود.

هوشمندانه، که امیدوار است امسال از چین بازدید کند، خواهد گفت که تلاش برای منزوی کردن چین اشتباه است و تعامل در زمینه هایی مانند تغییرات آب و هوایی، پیشگیری از بیماری همه گیر، ثبات اقتصادی و گسترش سلاح های هسته ای مورد نیاز است.

او می‌گوید: «اعلان جنگ سرد جدید برای من روشن و آسان – شاید حتی رضایت‌بخش باشد». “روشن، آسان، رضایت بخش – و اشتباه.”

با این حال، کلورلی خواهد گفت که بریتانیا از منافع امنیت ملی خود محافظت خواهد کرد و در صورت نقض تعهدات بین المللی خود یا نقض حقوق بشر، پکن را فریاد خواهد زد.

او همچنین از سخنرانی خود برای محکوم کردن رفتار با مردم اویغور در منطقه سین کیانگ چین استفاده خواهد کرد.

او چین را متهم خواهد کرد که «نسخه ای از مجمع الجزایر گولاگ در قرن بیست و یکم ساخته است» و «بیش از یک میلیون نفر را در اوج این کارزار حبس کرده است، اغلب به دلیل انجام کاری بیش از رعایت دینشان».

چین به شدت اتهامات سوء استفاده در سین کیانگ را رد کرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام