جیک سالیوان آژانس امنیت ملی آمریکا با آجیت دوال در عربستان سعودی دیدار می کند، هر دو احتمالاً در ماه جاری در استرالیا دیدار خواهند کرد.

جیک سالیوان آژانس امنیت ملی آمریکا با آجیت دوال در عربستان سعودی دیدار می کند، هر دو احتمالاً در ماه جاری در استرالیا دیدار خواهند کرد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا فایل AP

واشنگتن: کاخ سفید روز یکشنبه تایید کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای هندی او آجیت کی دوال در عربستان سعودی دیدار کردند و آنها در اواخر ماه جاری در استرالیا به عنوان بخشی از اجلاس چهارگانه دیدار خواهند کرد.

دوال و سالیوان برای اولین بار از زمان آغاز بحث بلندپروازانه هند و ایالات متحده ICET (ابتکار فناوری بحرانی و نوظهور) در ژانویه با یکدیگر ملاقات می کنند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی با محمد بن سلمان، نخست وزیر و ولیعهد عربستان سعودی، شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات و اجیت دوال مشاور امنیت ملی هند در 7 می در عربستان سعودی دیدار کرد تا دیدگاه مشترک خود را از کاخ سفید روز یکشنبه در قرائت این نشست گفت: منطقه خاورمیانه امن تر و مرفه با هند و جهان در ارتباط است.

زنان عربستانی اکنون می توانند بدون اجازه شوهر یا اقوام مرد کسب و کار خود را راه اندازی کنند

آرامکوی عربستان سعودی برنامه های عرضه اولیه سهام را لغو کرد، غول نفتی مشاوران خود را منحل کرد

سالیوان همچنین دیدارهای دوجانبه ای با ولیعهد، شیخ طحنون و آقای دوال برای گفتگو در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای داشت. کاخ سفید گفت: او مشتاقانه منتظر مشورت بیشتر با آقای دوال در مورد حاشیه های نشست سران چهارگانه در اواخر این ماه در استرالیا است.

وی با ولیعهد محمد پیشرفت قابل توجهی را در گفتگوها برای تحکیم بیشتر آتش بس طولانی 15 ماهه در یمن بررسی کرد و از تلاش های مستمر سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ و همچنین پوشش طیفی از موضوعات دیگر استقبال کرد.

آقای سالیوان از ولیعهد به خاطر حمایتی که عربستان سعودی به شهروندان آمریکایی در جریان تخلیه از سودان ارائه کرده است، تشکر کرد. کاخ سفید گفت: چهار نماینده موافقت کردند که رایزنی‌های منظم و پیگیری موضوعات مورد بحث در طول روز را حفظ کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام