جی کی رولینگ، بندیکت کامبربچ، سلمان رشدی و دیگر شخصیت‌های جهان از پوتین می‌خواهند الکسی ناوالنی را آزاد کند.

جی کی رولینگ، بندیکت کامبربچ، سلمان رشدی و دیگر شخصیت‌های جهان از پوتین می‌خواهند الکسی ناوالنی را آزاد کند.

الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه، از طریق لینک ویدئویی از مستعمره کیفری در منطقه ولادیمیر در جریان جلسه دادگاه منطقه باسمانی در مسکو روی صفحه نمایش دیده می شود. رویترز

بسیاری از چهره های مشهور، از جمله نویسندگان و بازیگران، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواسته اند تا الکسی ناوالنی، منتقد و سیاستمدار مخالف خود را آزاد کند.

چهره‌های جهانی مانند سوتلانا الکسیویچ، نویسندگان برنده جایزه نوبل، جی ام کوتزی، هرتا مولر، اورهان پاموک، اولگا توکارچوک و ماریو بارگاس یوسا به این درخواست می‌پیوندند.

ناوالنی، یک وکیل سابق که با تحقیر نخبگان پوتین و ادعای فساد گسترده به شهرت رسید، مجموعاً ۱۱ تا ۱/۲ سال را در یک مستعمره کیفری به اتهامات کلاهبرداری می گذراند که به گفته او برای جلوگیری از به چالش کشیدن پوتین ساخته شده است. ایده ای که کرملین آن را رد می کند.

مقامات روسی ادعا می کنند که ناوالنی با سازمان اطلاعات آمریکا سیا ارتباط دارد و حامیان او افراطی هستند.

امضاکنندگان شامل بازیگران جود لاو و بندیکت کامبربچ و نویسندگان مارگارت اتوود، جی کی رولینگ و سلمان رشدی در نامه‌ای گفتند: «او به‌طور مداوم به سلول انفرادی بازگردانده شده است، (و) در یک سلول بتنی به اندازه یک لانه سگ، بدون تهویه.”

ملاقات اقوام و تماس تلفنی ممنوع است، امتیازات وکالت و موکل او لغو شده است. با وجود تب، او باید تمام روز را بایستد.»

آنها افزودند که از پزشکانی که درخواست رسیدگی فوری پزشکی برای ناوالنی کرده‌اند و از وکلای روسیه و نمایندگان منطقه‌ای که خواستار پایان دادن به آنچه «شکنجه ناوالنی» خوانده‌اند، حمایت کرده‌اند.

ناوالنی به دلیل بازگشت داوطلبانه به روسیه در سال 2021 از آلمان، جایی که آزمایشات آزمایشگاهی غربی نشان داد تلاش برای مسموم کردن او با یک عامل اعصاب در سیبری تحت درمان قرار گرفته بود، مورد تحسین مخالفان ناهمگون روسیه قرار گرفت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.