حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان کارزار انتخاباتی انتخابات پنجاب را از فردا در پاکستان آغاز می کند

حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان کارزار انتخاباتی انتخابات پنجاب را از فردا در پاکستان آغاز می کند

عمران خان نخست وزیر اسبق پاکستان. پرونده رویترز

اسلام آبادبه گزارش جیو نیوز، اسد عمر، دبیر کل حزب تحریک انصاف پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد که این حزب از روز دوشنبه کارزار انتخاباتی خود را برای انتخابات پنجاب آغاز خواهد کرد.

اسد عمر در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد: «تحریک انصاف از فردا رسماً کارزار انتخاباتی خود را آغاز خواهد کرد. آنها (PDM) ممکن است آماده نباشند، اما ما آماده ایم.» در اوایل این هفته، حزب تحریک انصاف فهرستی از 297 نامزد برای انتخابات را نهایی کرد. اعلام حزب تحریک انصاف برای راه اندازی کمپین انتخاباتی علیرغم عدم اطمینان در مورد نظرسنجی ها صورت می گیرد.

حزب تحریک انصاف پس از اینکه عمران خان، رئیس این حزب، شخصاً با همه نامزدهای حزب مصاحبه کرد تا از شایستگی در توزیع بلیط های حزب حمایت کند، حزب تحریک انصاف فهرست نامزدها را نهایی کرد. طبق گزارش ژئو نیوز، او از 6 تا 18 آوریل با همه نامزدها مصاحبه انفرادی برای انتخاب نامزدهای نظرسنجی انجام داد. با این حال، صدور بلیط در داخل حزب تحریک انصاف به خوبی پیش نرفت، زیرا به بسیاری از رهبران بلندپایه حزب بلیت داده نشد.

به گزارش جیو نیوز به نقل از منابع، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، قصد دارد شاه محمود قریشی، معاون رئیس حزب تحریک انصاف و اسد عمر را در کمیته بررسی برای رسیدگی به اعتراضات مطرح شده از سوی اعضای حزب قرار دهد. حزب تحریک انصاف روز پنجشنبه کمیته ای چهار نفره را برای رسیدگی به اعتراضات مربوط به صدور بلیت احزاب تشکیل داد.

این هیئت شامل مصدق عباسی، ایجاز چودری، رای حسن نواز و عون عباس بود. با این حال، پس از واکنش شدید کارگران و حامیان حزب، عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، احتمالاً برخی از اعضای ارشد را درگیر خواهد کرد تا در مورد درخواست‌های مربوط به صدور بلیت تصمیم گیری کنند.

بر اساس این گزارش، کمیسیون انتخابات پاکستان (PTI) منتظر دریافت بودجه از سوی دولت فدرال پاکستان برای برگزاری انتخابات است. در اوایل ماه جاری، دادگاه عالی پاکستان به ECP دستور داد تا در 14 مه در پنجاب انتخابات برگزار کند.

پیشتر در دستوری در 4 آوریل، دادگاه عالی پاکستان همچنین به دولت فدرال دستور داد تا 21 میلیارد روپیه پاکستان (PKR) از بودجه ECP را تا 10 آوریل آزاد کند و امنیت انتخابات را تامین کند. با این حال، دولت جنبش دموکراتیک پاکستان (PDM) از انتشار بودجه برای انتخابات خودداری کرده است زیرا پارلمان این کشور این پیشنهاد را رد کرده است.

در همین حال، وزارت دفاع پاکستان دادخواستی را به دادگاه عالی تسلیم کرده و از دادگاه درخواست کرده است تا دستور برگزاری انتخابات در 14 ماه مه را پس بگیرد. بنا به گزارش خبر، این پرونده در دادگاه عالی در حال رسیدگی است.

در جریان رسیدگی دادگاه، عمر عطا بندیال، رئیس دادگستری پاکستان (CJP) گفت که دادگاه سه نفره دستور خود را برای انتخاباتی که قرار است در 14 می برگزار شود، پس نمی‌گیرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام