حلقه های زحل در حال ناپدید شدن هستند. در اینجا دلیل آن است

قانون ناپدید شدن: چرا حلقه های زحل در حال ناپدید شدن هستند؟

تصویری از چهار قمر زحل در حال عبور از مقابل سیاره مادر خود در این تصویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا در فوریه 2009 گرفته شده است. ناسا

این جذاب ترین سیارات است. زحل که دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است، نه برابر پهنای زمین است. چیزی که آن را از بقیه متمایز می کند، اندازه انگشترهای خیره کننده آن نیست. اما اینها ممکن است به زودی به گذشته تبدیل شوند. حلقه های زحل در حال ناپدید شدن هستند.

از حلقه های زحل چه می دانیم؟

زحل دارای هفت حلقه اصلی است و آنها ساختاری غول پیکر و پیچیده را تشکیل می دهند. طبق دایره المعارف علمی ناسا اکتشافات منظومه شمسی، از لبه به لبه، منظومه حلقه ای حتی در فاصله بین زمین و ماه قرار نمی گیرد.

خورشید در حال رسیدن به حداکثر خورشیدی است: این به چه معناست؟ زمین برای چه چیزی باید آماده شود؟

وقتی غرب خوابید، بهارات مسیری را برای مشاهده جشن زمین نشان داد

تصور می‌شود که آنها تکه‌هایی از دنباله‌دارها، سیارک‌ها یا قمرهای متلاشی شده هستند که قبل از رسیدن به سیاره از هم جدا شده‌اند و توسط گرانش قدرتمند زحل از هم جدا شده‌اند. آنها از میلیاردها تکه کوچک یخ و سنگ ساخته شده اند که با مواد دیگری مانند گرد و غبار پوشانده شده اند.

به گفته ناسا، اگر از بالای ابرهای زحل به آنها نگاه کنید، حلقه‌ها عمدتا سفید به نظر می‌رسند و جالب است که هر حلقه با سرعت متفاوتی به دور سیاره می‌چرخد.

همچنین بخوانید: خورشید در حال رسیدن به حداکثر خورشیدی است: این به چه معناست؟ زمین برای چه چیزی باید آماده شود؟

بسیاری از ما تصور می کنیم که حلقه ها یکی از ویژگی های دائمی سیاره هستند. با این حال، به گفته برخی از کارشناسان، آنها می توانند حدود 100 میلیون سال قدمت داشته باشند. طبق بیانیه دانشگاه ریدینگ بریتانیا، این بدان معناست که ممکن است آنها در بخش بزرگی از زمانی که دایناسورها بر زمین حکومت می کردند، بخشی از منظومه شمسی نبوده باشند.

اما مدل‌های مختلف دیگر نشان می‌دهند که حلقه‌ها از زمان شکل‌گیری منظومه شمسی در حدود ۴.۵۷۱ میلیارد سال پیش، همیشه در اطراف زحل بوده‌اند.

قانون ناپدید شدن چرا حلقه های زحل ناپدید می شوند
زحل و حلقه های اصلی آن از فاصله دور همانطور که توسط کاسینی گرفته شده است. ناسا

چرا حلقه ها ناپدید می شوند؟

دانشمندان از دهه 1980 می دانستند که درونی ترین حلقه های زحل در حال فرسایش هستند. حلقه ها که از تکه های بزرگ یخ تشکیل شده اند، به دلیل گرانش شدید سیاره به صورت باران یخی بر روی سیاره می بارند.

اکنون بارش باران با چنان سرعتی در حال وقوع است که روزانه یک استخر شنا به اندازه المپیک روی غول گازی می بارد. Space.com.

تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که مقادیر زیادی از مواد حلقه بر روی سیاره می ریزد. داده‌های فضاپیمای کاسینی ناسا – که در سال 2017 22 بار از شکاف بین زحل و حلقه‌هایش عبور کرد – نشان داده است که چیزی بین 400 تا 2800 کیلوگرم باران یخی در هر ثانیه روی این سیاره می‌ریزد و جو بالایی آن را گرم می‌کند. می گوید.

قانون ناپدید شدن چرا حلقه های زحل ناپدید می شوند
تصویری از حلقه های زحل که توسط فضاپیمای کاسینی ناسا در سپتامبر 2017 گرفته شده است. حلقه ها در حال فرسایش هستند و در نهایت ناپدید خواهند شد. ناسا


تا چه زمانی حلقه ها ناپدید می شوند؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب قدرتمند ناسا (JWST) احتمالا حلقه های ناپدید شده را بررسی خواهد کرد.

دکتر James O’Donoghue که رهبری تحقیقات روی این سیاره را بر عهده دارد، با استفاده از JWST و تلسکوپ Keck در هاوایی، از جمله قوی‌ترین تلسکوپ‌های جهان، میزان تخریب حلقه‌ها را ردیابی خواهد کرد.

این دو تلسکوپ “پدیده باران حلقه ای” و چگونگی نوسانات آن را در طول یک فصل کامل در زحل، که حدود هفت سال زمینی طول می کشد، رصد خواهند کرد.

همچنین بخوانید: کهکشان‌های عظیم «جهان‌شکن» که توسط تلسکوپ جیمز وب ناسا کشف شد کدامند؟

دکتر O’Donoghue گفت: “ما هنوز در حال تلاش برای کشف دقیق سرعت فرسایش آنها هستیم.” در حال حاضر، تحقیقات نشان می دهد که حلقه ها تنها برای چند صد میلیون سال دیگر بخشی از زحل خواهند بود. این ممکن است طولانی به نظر برسد، اما در تاریخ جهان، این یک مرگ نسبتا سریع است. ما می‌توانیم خیلی خوش شانس باشیم که در زمانی که حلقه‌ها وجود دارند حضور داشته باشیم.»

ستاره شناسان می گویند که حلقه ها می توانند به سرعت 100 میلیون سال ناپدید شوند یا ممکن است برای 1.1 میلیارد سال در اطراف باشند. برخی از ستاره شناسان تخمین می زنند که آنها ممکن است در 300 میلیون سال ناپدید شوند.

اودوناگو گفت: «در حال حاضر ما فقط یک تخمین بسیار گسترده داریم Space.com. ما می خواهیم مشاهدات بیشتری انجام دهیم که این محدوده هجوم را محدود می کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام