حکم رزرو SC درمورد تقاضای Tej Bahadur علیه رد کردن مقاله نامزدی برای رقابت در برابر Narendra Modi

پس از آنکه دادگاه عالی الله آباد دادخواست او را علیه تصمیم کمیسیون انتخابات مبنی بر رد اوراق نامزدی وی در جریان انتخابات لوک صبای 2019 رد کرد ، بهادر به اسرائیل منتقل شد. وی در سال 2017 پس از انتشار ویدئویی در اینترنت با شکایت از کیفیت غذای ارائه شده به نیروها ، از BSF اخراج شد

حکم رزرو SC درمورد تقاضای Tej Bahadur علیه رد کردن مقاله نامزدی برای رقابت در برابر Narendra Modi

تصویر پرونده اخراج BSF جوان ته بهادر یداو. PTI

دهلی نو: دادگاه عالی روز چهارشنبه از به تعویق انداختن دادخواست برکنار شده BSF جوان ته بهادر به دلیل رد کردن اسناد نامزدی وی برای رقابت در نظرسنجی های لوک سبها در سال 2019 علیه نارندرا مودی نخست وزیر از حوزه انتخابیه واراناسی ، خودداری کرد و گفت این موضوع خیلی مهم است.

دادگاه اوج حكم ادعای بهادر را در خصوص به چالش كشیدن رای دادگاه عالی الله آباد محكوم كرد كه دادخواست انتخاباتی وی را علیه تصمیم هیئت نظرسنجی در رد اوراق نامزدی وی رد كرده بود.

دادگاه گفت: “اینکه آیا نامزدی وی به درستی یا نادرست توسط کمیسیون انتخابات (EC) رد شده است یا نه به صلاحیت وی بستگی دارد.”

“نیمکت به ریاست رئیس دادگستری SA Bobde به مشاوره بهادر گفت:” چرا ما باید به شما آزادی تعویق را بدهیم؟ شما از روند قانون سوusing استفاده می کنید. شما بحث می کنید. “

پس از آنكه مشاور بهادر خواستار به تعویق انداختن موضوع یا واگذاری آن شد ، نیمكت گفت: “ما نمی توانیم این كار را انجام دهیم. این موضوع خیلی مهم است. پاسخ دهنده نخست وزیر هند است. ما این موضوع را خوانده ایم.

نیمکت ، متشکل از Justices AS Bopanna و V Ramasubramanian ، گفت که تعویق در این پرونده ماهها ادامه داشته است و دادگاه وقت بیشتری نخواهد داد.

وكیل پرادیپ كومار یداو ، كه برای بهادر ظاهر می شد ، استدلال كرد كه خواهان قبلاً نامزدی خود را به عنوان یك كاندیدای مستقل و بعداً به عنوان كاندیدای حزب سماجوادی از حوزه انتخابیه واراناسی مطرح كرده بود. افسر بازگشت در اول ماه مه سال گذشته مقالات نامزدی بهادر ، نامزد حزب سماجوادی را رد کرده بود که پس از انتشار یک ویدیو بصورت آنلاین از شکایت از کیفیت غذای ارائه شده به سربازان ، در سال 2017 از BSF برکنار شد.

هنگام رد اسناد نامزدی بهادر ، افسر بازگشت اظهار داشت که “مقاله نامزدی همراه با گواهی صادر شده به روش مقرر از سوی کمیسیون انتخابات نیست به این دلیل که وی به دلیل فساد یا بی وفائی به دولت اخراج نشده است” .

در آغاز روز چهارشنبه ، نیمکت به مشاور بهادر گفت: “شما باید گواهی ضمیمه کنید که شما (بهادر) از خدمت اخراج نشده اید. این کار را نکرده اید. وقتی نامزدی شما رد شد به ما بگویید آیا کاندیدای یک مهمانی؟”

هنگامی که یداو گفت كه مهلت كافی برای ارائه گواهینامه به بهادر داده نشده است ، نیمكت گفت: “آیا نامزدی شما به درستی رد شد یا به غلط به صلاحیت شما بستگی دارد.”

مشاور بهادر استدلال کرد که در تاریخ 30 آوریل ، اطلاعیه ای صادر شد و در 2 مه نامزدی او رد شد. وی با اشاره به رأی دادگاه عالی ادعا كرد كه نامزدی بهادر به دلایل خارج رد شده است.

هنگامی که او در مورد ظهور مدافع ارشد هریش سالو ، که نماینده مودی در این موضوع بود ، اعتراض کرد ، نیمکت گفت: “هر روز ، در مرحله پذیرش ، مدافعان را می شنویم. او (پاسخ دهنده) نخست وزیر هند است. ما مطلب مورد بحث خود را بخوانید. “

سالو گفت: “این آقا دو مقاله برای نامزدی تشکیل می دهد که در یکی از آنها گفته است که از کار برکنار شده است و در دیگری می گوید که از کار برکنار نشده است. او وقت نپرسیده است. قانون می گوید اگر او وقت بخواهد ، باید بیش از دو روز وقت داده شده است. “

سالو گفت كه بهادر وقت نپرسیده است و از این رو ، افسر بازگشت تصمیم گرفت.

هنگامی که مشاور بهادر از دادگاه خواست که موضوع را رد کند تا وی از حکم دادگاه عالی مطلع شود ، نیمکت گفت: “ما به شما تعویق موکول نمی کنیم یا از آن عبور نمی کنیم. این موضوع مدت طولانی است که ادامه دارد. شما می فهمید در حال حاضر ما آن را تحمل خواهیم کرد. در کجا استدلال کرده اید که برای تهیه گواهینامه وقت خواسته اید اما به شما اعطا نشده است “، نیمکت از مشاور دادخواست س askedال کرد و افزود:” شواهدی را که می خواهید وقت بگذارید به ما نشان دهید. قبل از اینکه دادگاه عالی بر اساس کدام مدرک بنا شده باشد؟ “

وقتی مشاوره بهادر به دستور افسر برگشتی اشاره کرد ، نیمکت گفت: “ما این دستور را نمی خواهیم. ما درخواست شما را برای زمان می خواهیم. ما نمی توانیم در این مورد موکول کنیم. مشاور دادخواست پس از اینکه بهادر خواستار وقت بود ، گفت: افسر بازگشت دستور را تصویب کرده بود. “

نیمکت ، پس از شنیدن مطالب ارسالی ، ترتیب خود را در این موضوع محفوظ نگه داشت.

به طور خلاصه ، ماتریس واقعی پرونده این است که براساس دستورات افسر بازگشت ، نامزدی تجدیدنظر خواه در انتخابات به دلیل عدم ارائه به روشی معین به اشتباه رد شد و نامزدی / نامزدی استیناف برای بهادور در ادعای خود گفته است که انتخابات هفدهمین لوک سبها از حوزه انتخابیه 77 مجلس (Varanasi) ، UP که در آوریل-مه 2019 برگزار می شود.

بهادر گفت که او به دنبال اعلامیه ای است که انتخاب پاسخ دهنده (نارندرا مودی) را باطل اعلام کند و حکمی را که افسر بازگردانده در تاریخ 1 مه 2019 صادر کرده و نامزد وی را رد می کند ، کنار بگذارد.

وی گفت که دادگاه عالی نتوانسته است تشخیص دهد که نامزدی فرجام خواهی با مخالفت با قصد مقررات قانونی و سو mis استفاده از مقررات مندرج در بندهای 9 و 33 (3) نمایندگی توسط مأمور انتخابات منطقه رد شده است. قانون مردم ، 1951.

در تاریخ 9 مه 2019 ، دادگاه عالی درخواست او را رد کرد که به موجب آن او تصمیم EC را برای رد اوراق نامزدی خود از صندلی Varanasi Lok Sabha به چالش کشید.

دادگاه عالی گفته بود که هیچ علتی برای پذیرش این ادعا نمی یابد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.