خشونت پس از دستگیری عمران خان، روپیه پاکستان را به پایین ترین حد خود رساند

به نظر می‌رسد پاکستان در یک سقوط آزاد کلی قرار دارد، زیرا با توجه به بحران سیاسی که در پی دستگیری عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف و نخست‌وزیر سابق این کشور ایجاد شد، اقتصاد این کشور با کاهش روپیه پاکستان به یک نادر جدید در برابر دلار آمریکا، وارد یک درهم‌آمیزی عمیق‌تر شد.

روپیه پاکستان 1.3 درصد تضعیف شد و به پایین ترین سطح تاریخی 288.5 روپیه در برابر دلار آمریکا در بازار بین بانکی رسید، یک روز پس از آن که عمران خان توسط دفتر ملی پاسخگویی (NAB) از دادگاه عالی اسلام آباد به اتهام دخالت در ال. پرونده قدیر تراست.

PKR در بازار بین بانکی با 290 روپیه به ازای هر دلار معامله شد که 5.16 روپیه نسبت به بسته شدن روز سه شنبه 284.84 روپیه کاهش داشت.

ایالات متحده،

ایالات متحده و انگلیس دست های خود را از عمران خان بشویند و خواهان رعایت قانون در پاکستان هستند

ایالات متحده،

حزب عمران خان خواستار تجمع اسلام‌آباد شد و می‌گوید اعتراضات سراسری ادامه دارد

در بازار آزاد، PKR با قیمت 295 روپیه معامله شد که نسبت به بسته شدن روز سه شنبه 290 روپیه 5 روپیه کاهش یافت.

اوراق قرضه بین المللی پاکستان نیز با انتشار 0.4 سنت بر دلار در سال 2024 کاهش یافت.

اوراق قرضه در سطوح بسیار پرمخاطره با سررسید کوتاه‌تر به قیمت 49 سنت بر دلار و اوراق با تاریخ طولانی‌تر در حدود 33 سنت معامله می‌شوند.

چرا منجر به سقوط شدید روپیه پاکستان شد؟

در گزارش داون به نقل از ظفر پاراچا، دبیر کل انجمن شرکت‌های بورس پاکستان، ناآرامی‌ها در این کشور پس از دستگیری عمران و همچنین اظهارنظر مودیز در روز سه‌شنبه، هشدار داد که اگر این کشور نتواند کمک مالی دریافت کند، ممکن است نکول کند. از صندوق بین المللی پول (IMF) تا ژوئن، پشت کاهش شدید پول محلی بودند.

پاراچا در ادامه گفت: تقاضا برای دلار از سوی واردکنندگان افزایش یافته است. او همچنین گفت که فشار بر روپیه تا زمانی که وضعیت سیاسی تثبیت شود و توافق صندوق بین‌المللی پول نهایی نشود، ادامه خواهد داشت.

روز سه‌شنبه، گریس لیم، تحلیلگر مستقل مودی در سنگاپور، گفت: «ما معتقدیم که پاکستان پرداخت‌های خارجی خود را برای باقیمانده سال مالی منتهی به ژوئن انجام خواهد داد.»

با این حال، گزینه های مالی پاکستان پس از ماه ژوئن بسیار نامشخص است. بدون برنامه صندوق بین المللی پول، پاکستان با توجه به ذخایر بسیار ضعیف خود می تواند نکول کند.

اعتراضات در پاکستان پس از بازداشت عمران خان توسط تکاوران شبه نظامی، که بر اساس حکم دفتر ملی پاسخگویی (NAB) عمل می کردند، تشدید شده است.

پاکستان سابق در دادگاه عالی اسلام آباد برای درخواست وثیقه در پرونده های متعددی که علیه او ثبت شده بود، حضور داشت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام