خط جانشینی خانواده سلطنتی بریتانیا توضیح داد

این یک مراسم تاریخی خواهد بود که میلیون ها نفر در سراسر جهان آن را تماشا خواهند کرد. چارلز بلافاصله پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت دوم در 8 سپتامبر 2022 بر تخت سلطنت نشست. و اکنون پس از 9 ماه، او تاجگذاری کرده است.

چارلز 74 ساله مسن ترین حاکمی است که تاج و تخت را در نسب خود به 1000 سال پیش می برد. مادرش 27 ساله بود که تاجگذاری رسمی او انجام شد.

ملکه الیزابت 70 سال سلطنت کرد. چارلز با توجه به سنش سلطنت کوتاه تری به عنوان پادشاه خواهد داشت.

قبل از تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، توماس مارکل “مصاحبه نهایی” را درباره دختر مگان مارکل انجام می دهد.

از دشمنی ظاهری شاهزاده هری و ویلیام تا غیبت شایعه شده مگان مارکل، از تاجگذاری چه انتظاری باید داشت.

حتی زمانی که بریتانیایی ها “زنده باد پادشاه” را تشویق می کنند، ما نگاهی به ترتیب جانشینی می اندازیم.

به‌روزرسانی‌های زنده از تاج‌گذاری پادشاه چارلز را اینجا ببینید

قدیمی ترین پادشاه

وارث تاج و تخت از سه سالگی، چارلز بلافاصله پس از مرگ مادرش پادشاه شد. مقامات سلطنتی اعلام کردند که او به عنوان پادشاه چارلز سوم شناخته می شود – اولین پادشاهی به این نام که از سال 1685 بر تخت نشست. دیگر در سلطنت کشور.

او امروز در 6 اردیبهشت سوگند یاد می کند و در مراسمی پر از تشریفات تاج گذاری می کند.

در زمانی که بسیاری نیاز به سلطنت را زیر سوال می برند، شاه چارلز چندین چالش پیش رو دارد.

تاج گذاری پادشاه چارلز خط جانشینی خانواده های سلطنتی بریتانیا توضیح داد
چارلز سوم پادشاه بریتانیا و کامیلا در راه مراسم تاجگذاری در لندن. AP

کامیلا، ملکه

وقتی چارلز به سلطنت رسید، همسرش کامیلا همسر ملکه شد. این عنوان با برکت ملکه الیزابت دوم پس از سال ها مشاجره به دست آمد و به روزهای قبل از ازدواج او حتی با شاهزاده چارلز برمی گردد.

در آوریل 2023، هنگامی که خانواده سلطنتی دعوت نامه تاجگذاری پادشاه چارلز را فاش کردند، تأیید کردند که کامیلا اکنون توسط ملکه کامیلا خواهد رفت. در ماه‌هایی که چارلز پادشاه شد، از او به عنوان همسر ملکه یاد می‌شد. اما اکنون که پس از تاج گذاری به جلو می رود، طبق گفته های او ملکه کامیلا یا به سادگی ملکه نامیده می شود مگ شهر و روستا.

تاج گذاری پادشاه چارلز خط جانشینی خانواده های سلطنتی بریتانیا توضیح داد

شاهزاده ویلیام و کیت، ولزی ها

شاهزاده ویلیام اکنون وارث ظاهری است، به این معنی که او در ردیف بعدی تاج و تخت است.

ویلیام و همسرش کیت در سپتامبر گذشته توسط پادشاه چارلز سوم به عنوان شاهزاده و پرنسس ولز معرفی شدند. شاهزاده متعهد شده است که با “تواضع و احترام فراوان” به مردم ولز خدمت کند.

پسر ارشد شاهزاده چارلز و دایانا، دیدگاه مدرن و آگاهانه اجتماعی او – میراث مادرش – به نظر می رسد که آینده خانواده را نشان می دهد. گزارش می‌دهد که او یک مبارز پرطرفدار در مورد مسائل زیست‌محیطی است و با ارائه رویکردی آرام‌تر و شخصی‌تر به وظایف سلطنتی و فلسفه عملی برای تربیت کودکان اعتبار دارد. خبرگزاری فرانسه.

عنوان “شاهزاده ولز” برای وارث ظاهری محفوظ است و چارلز تا زمانی که پادشاه شد در اختیار داشت. عنوان “شاهزاده ولز” آخرین بار توسط پرنسس دایانا بود. کامیلا به دلیل احترام ترجیح داد از آن استفاده نکند.

کیت با بزرگ کردن سه فرزند – جورج، شارلوت و لوئیس – و حضور در انظار عمومی ثابت کرده است که یک مدل سلطنتی است. زمانی که مادربزرگش ملکه الیزابت دوم از انظار عمومی عقب نشینی کرد، او در کنار همسرش ظاهر شد و بر تمایل او برای انجام وظایف سلطنتی تأکید کرد.

تاج گذاری پادشاه چارلز خط جانشینی خانواده های سلطنتی بریتانیا توضیح داد
شاهزاده ویلیام بریتانیا، شاهزاده شارلوت، شاهزاده لوئیس، کیت، شاهزاده ولز و شاهزاده ادوارد، دوک ادینبورگ، در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در کلیسای وست مینستر لندن. AP

پس از ویلیام، فرزندانش – شاهزاده جورج کمبریج (9)، شاهزاده شارلوت کمبریج (8) و شاهزاده لوئیس کمبریج (5) – در ردیف بعدی تاج و تخت هستند.

جورج که در 22 ژوئیه 2013 در لندن متولد شد، نام پدر و پدربزرگ ملکه را گرفت. شاهزاده جوان علاقه والدینش به تنیس را دنبال می کند و سال گذشته برای اولین بار در ویمبلدون شرکت کرد. او همچنین پدر و مادرش را در رویدادهای ورزشی بزرگ دیگری مانند فینال یورو 2020 همراهی کرده است.

اگرچه شارلوت، خواهر کوچکتر جورج اغلب در حال مدرسه او دیده می شود. همانطور که پدرش اخیراً هنگام بازدید از تیم زنان انگلیس فاش کرد او نیز عاشق فوتبال است.

لویی که جوان‌ترین آنهاست، بازیگوش و بازیگوش است. او با شیطنت‌های خود در جشن‌های پلاتینی جشن سالگرد ملکه الیزابت به تیتر اخبار تبدیل شد.


پوشش ما از تاجگذاری شاه چارلز

داخل کلیسای وست مینستر، قلب سلطنت بریتانیا، و محل تاجگذاری شاه چارلز

تعدادی باستان، برخی دزدیده شده: قاشق، شبح، تاج و جواهرات دیگر برای تاج گذاری شاه چارلز

توضیح داده شده: چه کسی در مراسم تاجگذاری شاه چارلز و نقشی که آنها بازی خواهند کرد

چگونه تاجگذاری شاه چارلز نشان دهنده عشق او به طبیعت است

ستاره آفریقا در عصای سلطنتی شاه چارلز چیست؟ چرا آفریقای جنوبی خواهان بازگشت آن هستند؟

“پادشاه من نیست”: چگونه بریتانیا پیش از تاجگذاری چارلز به دنبال ضد سلطنت طلبان می رود

The Ex Factor: چرا شوهر اول “شیطون” ملکه کامیلا دعوت نامه تاجگذاری دریافت کرده است

توضیح داد: چرا تاجگذاری چارلز 9 ماه پس از اعلام پادشاهی او انجام می شود


پرنس هری مشکل ساز

با وجود تصمیم به کناره گیری از وظایف سلطنتی و نقل مکان به ایالات متحده به همراه همسرش مگان مارکل، و روابط تیره او با خانواده، شاهزاده هری همچنان در ردیف پنجم تاج و تخت قرار دارد.

جذابیت سرکش کاپیتان سابق ارتش بریتانیا، هری او را به یکی از اعضای خانواده بسیار دوست داشتنی تبدیل کرد، اما دوک ساسکس از آن زمان فاش کرد که او عمیقاً در محدوده این نقش ناراضی بود. او و مگان پس از عروسی خود در سال 2018 از محبوبیت ماه عسل لذت بردند، اما آنها با کنار گذاشتن وظایف خط مقدم در سال 2020 و با انتقادات خود از زندگی سلطنتی، خانواده و مردم را شوکه کردند. سپس مصاحبه بمب‌گذاری شده با اپرا وینفری آمد، جایی که آنها ادعاهای نژادپرستی و بسیاری موارد دیگر را مطرح کردند. به همین جا ختم نشد در اوایل سال جاری، هری خاطرات خود را منتشر کرد یدکی جایی که برادرش را متهم به تجاوز کرد.

تاج گذاری پادشاه چارلز خط جانشینی خانواده های سلطنتی بریتانیا توضیح داد
شاهزاده هری برای مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و کامیلا وارد می شود. AP

هری و مگان اکنون با دو فرزند خود، آرچی و لیلیبت مونت باتن-ویندزور، در کالیفرنیا زندگی می کنند. روابط بین هری و خانواده اش در لندن تنها بدتر شده است. در حالی که هری در مراسم تاج گذاری شرکت خواهد کرد، مگان تصمیم گرفته است که از آن صرف نظر کند.

با این حال نام فرزندان آنها در ردیف جانشینی ظاهر می شود.

پس از هری، پسرش آرچی در ردیف جانشینی قرار دارد. بیبی آرچی با تبدیل شدن به اولین کودک بریتانیایی دو نژادی در خانواده سلطنتی تاریخ ساز شد.

در ماه مارس، فرزندان دوک و دوشس ساسکس در وب سایت رسمی خانواده سلطنتی به طور رسمی شاهزاده و پرنسس نام گرفتند. آرچی سه ساله و لیلیبت یک ساله به عنوان شاهزاده و پرنسس ساسکس در صفحه جانشینی نامگذاری شدند. آنها ششمین و هفتمین ردیف تاج و تخت هستند. قبلاً آنها به عنوان استاد آرچی ماونت باتن-ویندزور و خانم لیلیبت ماونت باتن-ویندزور ذکر شده بودند.

تاج گذاری پادشاه چارلز خط جانشینی خانواده های سلطنتی بریتانیا توضیح داد
شاهزاده هری با وجود کناره گیری از وظایف سلطنتی با همسرش مگان، پنجمین در صف تاج و تخت است. خبرگزاری فرانسه

شاهزاده اندرو جنجالی

دوک یورک سومین فرزند از چهار فرزند ملکه است و اکنون هشتمین در صف تاج و تخت است.

گفته می‌شود که اندرو پسر مورد علاقه ملکه الیزابت، با زندگی عاشقانه و معاملات تجاری‌اش جنجال برانگیخته است. اما رابطه او با جفری اپستین، پدوفیل محکوم آمریکایی و اتهام رابطه جنسی با یک خردسال، خانواده را در یک بحران تمام عیار فرو برد.

گزارش می‌دهد که خلبان سابق هلیکوپتر نیروی دریایی سلطنتی، که در جنگ فالکلند در سال 1982 خدمت کرده بود، از عناوین افتخاری نظامی و موقعیت‌های خیریه‌اش محروم شد قبل از اینکه در فوریه 2022 پرونده مدنی ایالات متحده را برای تجاوز جنسی حل و فصل کند. خبرگزاری فرانسه.

این زوج که از سارا فرگوسن طلاق گرفتند، دو دختر دارند: بئاتریس، که در سال 2020 با ادواردو ماپلی موزی، از نوادگان اشراف ایتالیایی ازدواج کرد، و یوژنی، که همسرش جک بروکس‌بانک، مدیر بار و سفیر برند است.

تاج گذاری پادشاه چارلز خط جانشینی خانواده های سلطنتی بریتانیا توضیح داد
اندرو یکی از جنجالی ترین اعضای خانواده است. او هیچ وظیفه رسمی در مراسم تاجگذاری نداشت. AP

آن و دیگر خانواده های سلطنتی

خط جانشینی ادامه دارد، اما بعید است که آنها هرگز تاج گذاری کنند. پس از آمدن اندرو، بئاتریس و دخترش سینا الیزابت. طبق گفته های بعدی، شاهزاده اوژنی، دختر کوچکتر اندرو و سارا است AP.

آگوست بروکس‌بانک، متولد فوریه 2021 از یوجنی و جیمز بروکس‌بانک، دوازدهمین ردیف پرتاب‌کننده است.

کوچکترین فرزند ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، شاهزاده ادوارد، در مرحله بعدی قرار می گیرد. ارل وسکس، او در حال حاضر یک عضو تمام وقت خانواده سلطنتی است.

بر اساس ترتیب جانشینی، جیمز، ویسکونت سورن، فرزند کوچکتر ادوارد و همسرش سوفی، کنتس وسکس، چهاردهمین لیست است و پس از آن لیدی لوئیز مونت باتن-ویندزور، ادوارد و دختر سوفی قرار دارند.

تاج گذاری پادشاه چارلز خط جانشینی خانواده های سلطنتی بریتانیا توضیح داد
پرنسس بریتانیا رویال آن و چارلز در طول گردهمایی بریمار رویال هایلند در پارک یادبود شاهزاده رویال و دوک فایف در برمار، اسکاتلند در 3 سپتامبر 2022. آن شماره 16 در این ترتیب است. AP

یکی از چهره های برجسته خانواده سلطنتی، پرنسس رویال آن، فرزند دوم و تنها دختر ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، سومین خط جانشینی در بدو تولد بود، امروز او بعد از برادران، فرزندان و نوه هایش، شماره 16 است. .

سبک مستقیم صحبت کردن، برنامه کاری بی وقفه و رفتار بی پروا او باعث محبوبیت بالای او در بین مردم بریتانیا شده است. او که یک اسب سوار محترم بود، اولین سلطنتی بریتانیا بود که در بازی های المپیک 1976 در مونترال شرکت کرد، رئیس انجمن المپیک بریتانیا و عضو کمیته بین المللی المپیک است. خبرگزاری فرانسه.

او از ازدواج اولش با مارک فیلیپس دو فرزند به نام های پیتر و زارا دارد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام