دادستان کل آمریکا با رد ادعاهای دونالد ترامپ گفت هیچ نشانه ای از تقلب رای دهندگان در نظرسنجی های ریاست جمهوری وجود ندارد

ویلیام بار گفت هم وزارت دادگستری و هم وزارت امنیت داخلی انتخابات 2020 را “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا” خواندند

دادستان کل آمریکا با رد ادعاهای دونالد ترامپ گفت هیچ نشانه ای از تقلب رای دهندگان در نظرسنجی های ریاست جمهوری وجود ندارد

تصویر پرونده دادستان کل ایالات متحده ویلیام بار. AP

واشنگتن: دادستان کل ایالات متحده ادعاهای جمهوری خواهان درباره کلاهبرداری قابل توجه رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه را رد کرد و بر فشارها بر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، برای کنار گذاشتن تلاش های کیشوتیکی خود برای لغو پیروزی آشکار جو بایدن افزود.

ویلیام بار ، دادستان کل کشور به ” آسوشیتدپرس در مصاحبه

نظرات بار نتیجه گیری وزارت امنیت داخلی ، اطلاعات آمریكا و ناظران مستقل نظرسنجی را تأیید كرد كه انتخابات 2020 از زبان مقامات دولتی “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریكا” بود.

آنها در حالی که ترامپ ادعا می کرد بدون مدرک ادعا می کرد که شیوه ها و سیستم های تقلب در رای گیری در ایالت های کلیدی مانند میشیگان ، پنسیلوانیا و جورجیا دوره دوم ریاست جمهوری وی را ربوده است ، ادامه یافت.

ترامپ در توییت های خود بعد از ظهر روز سه شنبه اظهارات خود را در جلسه علنی انتخابات در میشیگان ، که قبلاً پیروزی بایدن را در این ایالت ، و یک رویداد جداگانه توسط جمهوریخواهان در ویرجینیا را تأیید کرده ، برجسته کرد.

“مردم مثل هرگز جلوتر می آیند. کامیون بزرگی که صدها هزار برگ آرا جعلی (جعلی) را به یک مرکز رأی گیری حمل می کرد؟ ترسناک – آمریکا را ذخیره کنید!” او نوشت.

ادعاهای بی اساس

در چندین پرونده حقوقی – همه توسط دادگاه ها رد شده است – مبارزات انتخاباتی ترامپ سعی کرده است میلیون ها رای برای بایدن را با توجه به ادعاهایی که فاقد هرگونه مدرکی است ، باطل کند.

بر اساس اعلام آرا official رسمی ، بایدن 6.2 میلیون رأی بیشتر از ترامپ به دست آورد و 306 رأی کالج انتخاباتی ایالت به ایالت را به دست آورد ، بسیار بالاتر از 270 رأی لازم برای کسب ریاست جمهوری.

اما مبارزات انتخاباتی ترامپ تلاش کرده است تا قبل از جلسه کالج انتخابات در 14 دسامبر برای تأیید برنده انتخابات ، رای نهایی مردم به تأخیر بیفتد.

وکلای شخصی و مبارزاتی وی ، به رهبری رودی جولیانی ، ادعاهای متعددی از پر کردن جعبه رأی و چاپ جعلی آراot ، تا هزاران مرده که رأی داده اند ، تا ماشین های شمارش آرا vote را که به نفع بایدن برنامه ریزی شده اند ، مطرح کرده اند.

در 17 نوامبر ، ترامپ کریس کربس ، رئیس محترم آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت را که مسئول امنیت انتخابات بود و “امن ترین” ادعا در مورد انتخابات 3 نوامبر را مطرح کرد ، از کار اخراج کرد.

كربس از آن زمان توسط کاخ سفید شیطان پرست شده است و جو دی ژنووا ، وكیل مبارزات انتخاباتی ترامپ ، خشم را برانگیخته و وی را “جنون” خواند كه باید “سحرگاهان را بیرون برد و تیراندازی كرد.”

بدون تقلب سیستمی

بار ، متحد ترامپ ، به ادعاهای خاصی نپرداخت ، اما ایده هرگونه تقلب “سیستمی” را که باعث تغییر نتیجه رای گیری می شد ، رد کرد.

بار اظهار داشت ، هر مشكلی كه شواهدی در مورد آن وجود داشته باشد بر تعداد ناچیز آرا تأثیر می گذارد.

وی گفت: “یك ادعا وجود داشته كه تقلب سیستمی باشد و این ادعا است كه ماشین آلات اساساً برای انحراف در نتایج انتخابات برنامه ریزی شده اند.” AP.

وی با اشاره به بخش های امنیت داخلی و دادگستری گفت: “و DHS و DOJ این موضوع را بررسی كرده اند و تاكنون ما چیزی برای اثبات این مسئله ندیده ایم.”

جولیانی بار را رد می کند

هیچ واکنشی فوری به بار از سوی ترامپ نشان نداد. اما در بیانیه مشترک جولیانی و جنا الیس ، مشاور ارشد حقوقی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور درحال خروج ، اظهارات را رد کردند.

آنها گفتند: “با كمال احترام به دادستان كل ، هيچ شباهتي به تحقيقات وزارت دادگستري نداشته است.”

“ما شواهد زیادی در مورد رای گیری غیرقانونی در حداقل شش ایالت جمع آوری كرده ایم كه آنها مورد بررسی قرار نگرفته اند. ما شاهدان زیادی داریم كه سوگند یاد كرده اند كه جنایاتی را در ارتباط با تقلب در رای دهندگان مشاهده كرده اند.”

آنها گفتند که “ما به دنبال دستیابی به حقیقت از طریق سیستم قضایی و قانونگذاران ایالتی خواهیم بود.”

اظهارات بار در همان زمان ورود او به کاخ سفید برای جلسات نامشخص گزارش شد.

گزارش های اخیر اخبار گفته اند که ترامپ به دلیل تلاش نکردن برای حمایت از انتخاب مجدد رئیس جمهور از بار ناراضی است.

اما ، به احتمال زیاد ترامپ را خشنود کرد ، روز سه شنبه او فاش کرد که یک دادستان ویژه مستقل را برای تحقیق در مورد وزارت دادگستری و بازرسان FBI که احتمال ارتباط بین مبارزات انتخاباتی ترامپ و روسیه در انتخابات 2016 را بررسی کرده بودند ، منصوب کرده است.

ترامپ ادعا کرده است که این محققان ، از جمله مشاور ویژه سابق رابرت مولر ، بخشی از “شکار جادوگران” فاسد ، سیاسی توسط “دولت عمیق” بوده اند تا دولت او را تضعیف کنند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.