دادگاه از ChatGPT برای اعطای وثیقه پیش از بازداشت به یک مظنون به تجاوز جنسی 13 ساله استفاده می کند.

اسلام آباد: در ابتدا، یک دادگاه محلی در منطقه Phalia در استان پنجاب پاکستان پس از کمک گرفتن از ChatGPT حکم خود را اعلام کرد.

محمد امیر منیر، قاضی ناحیه و جلسات تکمیلی، در حال رسیدگی به درخواست وثیقه یک پسر 13 ساله بود که متهم به ربودن یک پسر 9 ساله و تلاش برای ارتکاب جرایم غیرطبیعی با او بود.

به گزارش سما نیوز، دادگاه پس از رسیدگی به پرونده در ChatGPT-4 حکم را صادر کرد.

پسر متهم پس از شنیدن قاضی از طرفین به دلیل چندین نواقص قانونی از سوی دادگاه قرار وثیقه صادر کرد. با این حال، قاضی بعداً تصمیم گرفت به عنوان یک آزمایش از ChatGPT کمک بگیرد.

اردو نیوز گزارش داد با توجه به اینکه روبات ها به طور فزاینده ای برای مشاوره های حقوقی در چندین کشور مورد استفاده قرار می گیرند، تصمیم به استفاده از این فناوری با توجه به پتانسیل آن برای حمایت از تحقیقات قانونی در آینده گرفته شد.

ChatGPT چه گفت؟

آیا می توان برای یک مظنون نوجوان در پاکستان که 13 سال سن دارد، پس از دستگیری وثیقه صادر کرد؟ قاضی از ChatGPT درخواست کرد.

در پاسخ آمده است: «طبق قانون نظام عدالت نوجوانان 2018، طبق بند 12، دادگاه می‌تواند با شرایط خاصی قرار وثیقه صادر کند. با این حال، تشخیص اینکه آیا یک مظنون 13 ساله پس از دستگیری وثیقه صادر می شود یا خیر، با دادگاه است.

با این حال، قاضی سپس پرسید که اگر این مطلب در رابطه با بخش 83 قانون مجازات پاکستان خوانده شود، چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی پاسخ داد که طبق ماده 83 جرم کودک زیر هفت سال حتی جرم محسوب نمی شود و تا سن 12 سالگی فرض بر این است که کودک قادر به ارتکاب نیست. یک جرم. وی خاطرنشان کرد: با این حال، اعمال این بند بر عهده دادگاه است.

در این لحظه، قاضی محمد امیر منیر به ChatGPT گزارش داد که قوانین اصلاح شده است و افزود که تعیین توانایی کودک زیر 14 سال برای ارتکاب جرم بستگی به ارزیابی دادگاه دارد.

در این گزارش گفته می شود که ChatGPT از قاضی برای اصلاح آن تشکر کرده و اعلام کرده است که در سال 2016 با اصلاحیه ای محدودیت سنی افزایش یافته است.

همچنین بخوانید: وکیل ارشد بریتانیایی می‌گوید: ربات‌های چت هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌توانند برای تبدیل مردان جوان به تروریست‌ها استفاده شوند.

همچنین بخوانید: ربات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT اکنون می‌توانند افراد را در تصمیم‌گیری‌های مربوط به زندگی و مرگ تحت تأثیر قرار دهند

در پایان قاضی با ارائه حقایقی در رابطه با این پرونده از ChatGPT پرسید که آیا متهم 13 ساله باید قبل از دستگیری وثیقه صادر شود.

ChatGPT پاسخ داد: “دادگاه باید این تصمیم را بگیرد، اما بر اساس واقعیت های ارائه شده، وثیقه می تواند به طور قانونی اعطا شود.”

در مجموع، قاضی 18 سوال پرسید، در حالی که ChatGPT گزارش شده است که دو پاسخ اشتباه داده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام