دادگاه هنگ کنگ اعتراض جیمی لای به سازمان امنیت ملی را رد کرد

دادگاه هنگ کنگ اعتراض جیمی لای به سازمان امنیت ملی را رد کرد

جیمی لای از دسامبر 2020 در زندان است. خبرگزاری فرانسه

دادگاهی در هنگ کنگ روز جمعه درخواست تجدید نظر حقوقی جیمی لای، میلیاردر رسانه ای حامی دموکراسی را رد کرد و اذعان کرد که این دادگاه “هیچ صلاحیتی” بر دستگاه امنیت ملی پکن در این شهر ندارد.

لای، بنیانگذار روزنامه منقرض شده اپل دیلی، در انتظار محاکمه به دلیل “تبانی با نیروهای خارجی” است – نقض قانون امنیتی که پکن در سال 2020 برای سرکوب مخالفان تصویب کرد.

علی‌رغم اعتراض‌های مداوم دولت، سه طبقه از دادگاه‌های هنگ‌کنگ قبلاً به لای اجازه دفاع توسط تیم اوون، وکیل کهنه‌کار حقوق بشر بریتانیا را می‌دادند.

مقالات مرتبط

چین،

PLA نشان می دهد که چین و ایالات متحده درگیر بن بست نظامی در نزدیکی هنگ کنگ شده بودند

چین،

چرا یک روزنامه هنگ کنگی پس از 40 سال کاریکاتور طنز خود را کنار گذاشت؟

با این حال، پکن در ماه دسامبر وارد عمل شد و اظهار داشت که جان لی، رهبر شهرداری این اختیار را دارد که از مشارکت وکلای خارجی در روند رسیدگی به امنیت ملی جلوگیری کند.

کمیته امنیت ملی – یک نهاد دولتی در سطح بالا که مستقیماً به پکن پاسخ می دهد – سپس به مقامات مهاجرت توصیه کرد که ویزای کاری اوون را متوقف کنند.

جرمی پون، قاضی دادگاه عالی – همان قاضی که سال گذشته در حکمی از انتخاب وکیل لای حمایت کرد – روز جمعه حکم داد که این سرمایه دار رسانه ای نمی تواند در این کمیته رقابت کند.

او در تصمیمی نوشت: «دادگاه های (هنگ کنگ) هیچ صلاحیتی بر کار کمیته امنیت ملی ندارند.

«از این رو قدرت نظارت بر (کمیته) منحصراً به دولت مرکزی خلق محفوظ است.»

حکم روز جمعه پون بر توانایی پکن برای غلبه بر دادگاه های هنگ کنگ، علیرغم تضمین استقلال قضایی این شهر جدا از سیستم حقوقی سرزمین اصلی، تاکید می کند.

سنت قانون عرفی هنگ کنگ، به جا مانده از حکومت استعماری بریتانیا و متمایز از سیستم سرزمین اصلی، کلید جذابیت آن به عنوان یک مرکز حقوقی و تجاری بین المللی بود.

اما بر اساس قانون امنیتی – که توسط پکن برای سرکوب مخالفان پس از اعتراضات گسترده طرفدار دموکراسی در سال 2019 وضع شد – منتقدان می گویند هنگ کنگ وضعیت خودمختار و آزادی های خود را به طور پیوسته کاهش داده است.

هفته گذشته، در انعکاس مداخله دسامبر پکن، قوه مقننه عاری از مخالفان این شهر ممنوعیتی را برای وکلای خارجی در محاکمات امنیت ملی وضع کرد.

دادگاه لای که ابتدا برای دسامبر برنامه ریزی شده بود، به دلیل اختلاف وکیل به سپتامبر موکول شد.

بیش از 100 تن از رهبران رسانه های جهانی در این هفته طوماری را امضا کردند و خواستار آزادی این مرد 75 ساله شدند.

دولت هنگ کنگ این طومار را به عنوان “تلاش نادرست برای مداخله در روند قضایی” محکوم کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام