دانمارک و هلند تانک های لئوپارد 2 را به اوکراین اهدا می کنند

دانمارک و هلند تانک های لئوپارد 2 را به اوکراین اهدا می کنند

تانک لئوپارد 2. عکس فایل AP

کپنهاگ: دانمارک و هلند روز پنجشنبه اعلام کردند که قصد دارند حداقل 14 تانک جنگی Leopard 2 بازسازی شده آلمانی را در اختیار اوکراین قرار دهند تا از اوایل سال 2024 عرضه شوند.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک، آن را “یک کمک مالی قابل توجه” خواند که علاوه بر کمک دانمارک، هلند و آلمان در ماه فوریه برای تامین حداقل 100 تانک قدیمی لئوپارد 1 A5 صورت گرفت.

وزرای دفاع دانمارک و هلند در بیانیه ای مشترک گفتند که هزینه تخمینی 165 میلیون یورو “برای خرید، بازسازی و اهدای مشترک” به طور مساوی بین دو عضو ناتو تقسیم خواهد شد.

آنها گفتند: “به این ترتیب، ما به طور مشترک در “ائتلاف پلنگ 2” که توسط بسیاری از شرکا و متحدان حمایت می شود، شرکت خواهیم کرد.

در ژانویه، آلمان با ارسال 14 تانک جدیدتر لئوپارد 2 A6 از انبارهای فعلی ارتش خود موافقت کرد و در فوریه این تعداد را به 18 دستگاه افزایش داد.

ترولز لوند پولسن، سرپرست وزارت دفاع دانمارک، تاکید کرد که این تانک ها دانمارکی نیستند، اما “با همکاری هلند خریداری شده اند.” لوند پولسن افزود: دانمارک در حال حاضر دارای تانک‌های Leopard 2 A7 است که «مدلی متفاوت و جدیدتر از مدلی است که اکنون اهدا می‌کنیم».

وزیر دفاع هلند، کاجسا اولونگرن، در بیانیه‌ای جداگانه گفت: «داشتن تانک اصلی لئوپارد 2 A4 به دلیل قدرت آتش بزرگ، سطح حفاظت و سرعت بالای تانک، برتری اوکراین را در میدان نبرد خواهد داد.

وی افزود: «در چند هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراین قبلاً نشان داده‌اند که می‌توانند مهارت‌های مورد نیاز برای کار با تانک را در مدت زمان کوتاهی به دست آورند.»

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در توییتر نوشت: «ما عمیقاً از این کمک سپاسگزاریم.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام