در آستانه المپیک 2024 پاریس، پلیس فرانسه از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر جمعیت استفاده می کند.

در آستانه المپیک 2024 پاریس، پلیس فرانسه از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر جمعیت استفاده می کند.

قانون جدید به پلیس، گمرک یا ارتش اجازه می دهد تا از هواپیماهای بدون سرنشین برای جلوگیری از حملات به افراد یا اموال، تضمین امنیت تجمعات در مکان های عمومی و همچنین حفظ یا بازگرداندن نظم عمومی استفاده کند. رویترز

پاریس: دولت فرانسه که از اعتراضات خشونت آمیز به اصلاحات حقوق بازنشستگی در چند ماه گذشته متزلزل شده بود، به پلیس اجازه داد از روز جمعه از پهپادهای مجهز به دوربین برای طیف وسیعی از وظایف از جمله نظارت بر جمعیت و کنترل مرزها استفاده کند. این اقدام پس از انتشار حکمی در روزنامه رسمی در روز پنجشنبه اعلام شد.

این تصویب دقیقا یک سال قبل از المپیک 2024، به میزبانی پاریس و همچنین در زمانی که اصلاحات بازنشستگی رئیس جمهور امانوئل ماکرون برای افزایش سن بازنشستگی برای دریافت حقوق بازنشستگی کامل، اعتراضات سراسری را برانگیخت که به خشونت تبدیل شد، صادر شد.

قانون جدید به پلیس، گمرک یا ارتش اجازه می دهد تا از هواپیماهای بدون سرنشین برای جلوگیری از حملات به افراد یا دارایی ها، تضمین امنیت تجمعات در اماکن عمومی و همچنین حفظ یا بازگرداندن نظم عمومی در زمانی که این تجمعات به شدت در روال روزمره اختلال ایجاد می کند، استفاده کنند.

در این فرمان آمده است که این پهپادها همچنین می توانند برای پیشگیری از اقدامات تروریستی، تنظیم جریان حمل و نقل، نظارت بر مرزها و نجات افراد مورد استفاده قرار گیرند. این قانون همچنین قانون امنیتی را که در سال گذشته توسط پارلمان فرانسه به تصویب رسید، جزئیات و در عمل اجرا می کند.

سازمان دیده‌بان حریم خصوصی داده‌های CNIL فرانسه در ماه مارس خواستار انتشار یک سیاست دقیق استفاده، از جمله در مورد اطلاعات عمومی مربوط به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین شده بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام