در ابتدا، اوکراین با پهپاد کامیکازه ساخت آمریکا به روسیه حمله می کند

در ابتدا، اوکراین با پهپاد کامیکازه ساخت آمریکا به روسیه حمله می کند

تصویر نمایشی ارائه تصویر: Global Look Press

دهلی نو: گفته می شود که نیروهای اوکراینی روز سه شنبه برای اولین بار از یک هواپیمای بدون سرنشین ساخت آمریکا در حمله به خاک روسیه استفاده کردند. روسیه امروز، با استناد به چندین آژانس رسانه ای از جمله مخلوط کردن و تیراندازی.

بر اساس گزارش ها، پهپاد Switchblade ساخت شرکت آمریکایی AeroVironment قبل از سقوط در منطقه بلگورود روسیه، در مرز اوکراین، از اوکراین وارد حریم هوایی روسیه شد.

این پهپاد در فاصله 500 متری از مرز دو کشور سقوط کرد، بدون اینکه خسارت یا تلفات وارد شود. روسیه امروز به نقل از خبرگزاری های محلی

هیچ کدام مخلوط کردن، نه تیراندازی گزارش شده است که هر گونه عکس یا ویدیو از محل ادعایی سقوط هواپیمای بدون سرنشین ارائه کرده است. این گزارش افزود: ارتش روسیه درباره این حادثه اظهار نظری نکرده است.

پهپاد Switchblade چیست؟

Switchblade یک پهپاد کامیکازه مینیاتوری است که قادر به بمباران غواصی اهداف است. وزن آن تا 15 کیلوگرم و طول آن بسته به تغییر بین 49 تا 130 سانتی متر است.

ایالات متحده حدود 700 پهپاد Switchblade و همچنین 1800 پهپاد کامیکازه Phoenix Ghost را به کی یف عرضه کرده است.

در بحبوحه بحران جاری بین مسکو و کیف، روسیه اغلب شاهد حملات پهپادی از اوکراین، به ویژه در مناطق مرزی این کشور بوده است. چند حمله اوکراینی حتی مناطق عمیق‌تر روسیه را مورد حمله قرار دادند.

در دسامبر 2022، پهپادهای اوکراینی به فرودگاه‌های نظامی دیاگیلوو و انگلس که به ترتیب در فاصله 500 کیلومتری (310.6 مایلی) و 700 کیلومتری (435 مایلی) از قلمرو تحت کنترل اوکراین قرار داشتند، حمله کردند. وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد که سه سرباز کشته شدند و دو هواپیما آسیب جزئی دریافت کردند.

پهپادهای ساخت شوروی

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نیروهای اوکراینی معمولاً از پهپادهای تولید محلی یا ساخت شوروی مانند پهپادهای شناسایی اصلاح‌شده Tu-141 Strizh («سوئیفت») در چنین حملاتی استفاده می‌کنند.

استناد کردن مش، روسیه امروز این گزارش حاکی از آن است که در ماه فوریه یک پهپاد اوکراینی که در یک بلوک آپارتمانی در شهر بلگورود روسیه سقوط کرد، “یک وسیله انفجاری پلاستیکی ساخت بریتانیا حاوی ترکش های فلزی” را حمل می کرد.

مسکو بارها غرب دسته جمعی را متهم کرده است که اوکراین را قادر می سازد تا به عمق خاک روسیه حمله کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال در ماه فوریه گفت که گردانندگان کی‌یف مستقیماً در حملات پهپادی به تأسیسات این کشور که دارای هواپیماهای استراتژیک و دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای هستند، دست داشته‌اند.

ایالات متحده و متحدانش انواع تسلیحات از موشک های ضد تانک قابل حمل گرفته تا خودروهای جنگی پیاده نظام، تانک ها و قطعات توپخانه را به کی یف عرضه کرده اند.

با این حال، واشنگتن بارها از ارائه تسلیحات دوربردتر مانند موشک های زمین به زمین ATACMS به سربازان اوکراینی امتناع کرده است و به این دلیل است که در صورت استفاده از چنین سلاح هایی برای هدف قرار دادن خاک روسیه، خطر جنگ همه جانبه بین روسیه و ناتو وجود دارد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام