در بحبوحه سفر محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین، عربستان سعودی از ورود به هیئت حماس خودداری کرد

در بحبوحه سفر محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین، عربستان سعودی از ورود به هیئت حماس خودداری کرد

سفر محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین (سمت چپ) به عربستان سعودی پس از رد روادید این پادشاهی برای هیئت حماس مخدوش شد. تصویر از رویترز

ریاض: سفر هیئتی از مقامات ارشد حماس به عربستان سعودی که قرار بود این هفته آغاز شود، پس از خودداری پادشاهی از اعطای ویزا به تعویق افتاد.

بر اساس گزارش رسانه ها، سفیر عربستان سعودی در دوحه قطر به توافق شفاهی دست یافت تا اجازه دهد.
هیئت حماس روز دوشنبه به مکه می رود. اما با وجود این توافق، دولت عربستان سعودی از دادن ویزای ورود به مقامات حماس خودداری کرد.

این تحول در بحبوحه سفر محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین به عربستان سعودی صورت می گیرد.

این سفر قرار بود اولین سفر رسمی مقامات حماس به عربستان سعودی پس از چندین سال تنش روابط باشد. مقامات عربستان سعودی همچنین چندین نفر را به اتهام ارتباط با حماس دستگیر کردند.

اسماعیل هنیه، مدیر دفتر سیاسی حماس ظاهراً قرار بود این سفر را رهبری کند که شامل موسی ابومرزوق، نایب رئیس دفتر، ظاهر جبارین، رئیس دفتر شهدا، مجروحان و اسیران این سازمان می شد. و رئیس دفتر دیاسپورا آن.

بر اساس این گزارش، سعودی ها با آزادی تعدادی از زندانیان فلسطینی مرتبط با حماس که چندین سال در بازداشت به سر می بردند، رضایت دادند.

خبر لغو سفر هیئت حماس به عربستان سعودی توسط خبرگزاری عرب زبان عربی 21 تایید شد.

از زمانی که سعودی ها در ماه مارس تصمیم گرفتند روابط دیپلماتیک خود را با ایران برقرار کنند، این اولین بار بود که هیئت رسمی حماس از سال 2015 به عربستان سعودی سفر می کرد.

شکست «توافق مکه» در سال 2007 که تلاشی از سوی سعودی ها برای میانجیگری برای آشتی میان حماس و فتح در نوار غزه بود، باعث وخامت روابط عربستان و حماس شد.

محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین در عربستان سعودی

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه سفری رسمی به عربستان سعودی آغاز کرد.

به منظور رساندن عباس به اردن و متعاقباً عربستان سعودی، جایی که وی روز سه شنبه با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و ولیعهد محمد بن سلمان آل سعود دیدار خواهد کرد، دو بالگرد اردنی روز یکشنبه در رام الله فرود آمدند.

بر اساس گزارش ها، عباس به همراه حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی ساف و ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات عمومی فلسطین در سفر است.
عباس همچنین در یک وعده افطاری که هر روز در غروب آفتاب در تعطیلات یک ماهه مسلمانان ماه رمضان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

بسام الآقا سفیر فلسطین در عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه رادیویی صدای فلسطین که تحت حمایت تشکیلات خودگردان است، گفت: «رئیس جمهور عباس در سفر خود درباره وضعیت فلسطین و جنایات اشغالگری در این شهر گفتگو خواهد کرد. اورشلیم.”

قرار است رئیس جمهور فلسطین روز چهارشنبه به رام الله برگردد.

عربستان سعودی روز جمعه میزبان نشست وزرای کشورهای عربی در جده بود. در این دیدار، چگونگی حمایت از آرمان فلسطین و پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کشورهای شرکت کننده شامل مصر، اردن، عمان، کویت، بحرین، عراق و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) بودند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام