در حالی که هواداران عمران خان ایستگاه رادیویی پیشاور را به آتش کشیدند، آتش در هوا در پاکستان است. 2 کشته

در حالی که هواداران عمران خان ایستگاه رادیویی پیشاور را به آتش کشیدند، آتش در هوا در پاکستان است.  2 کشته

ساختمان دفتر رادیو پاکستان توسط هواداران عمران خان در پیشاور پاکستان به آتش کشیده شد. توییتر/@FrontalForce.

در پی آتش زدن یک ایستگاه رادیویی در پیشاور پاکستان توسط کارگران تحریک انصاف پاکستان (PTI) در اعتراض به بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، حداقل دو نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

ایستگاه رادیویی پیشاور، یکی از سه ایستگاه پخش قدیمی، در شبه قاره در سال 1935 تأسیس شد.

مردم در توییتر ویدئویی از ساختمان رادیو پاکستان در پیشاور که روز چهارشنبه توسط هواداران عمران خان به آتش کشیده شد را به اشتراک گذاشتند.

در همین حال، لحظاتی پس از دستگیری عمران خان توسط تکاوران شبه نظامی از دادگاه عالی اسلام آباد به اتهام دخالت در پرونده القادر تراست، در درگیری های خشونت آمیز در پیشاور که از روز سه شنبه آغاز شد، چهار نفر کشته و 28 نفر دیگر زخمی شدند.

مردم در رسانه های اجتماعی ویدئویی را از بیمارستان لیدی ریدینگ در پیشاور به اشتراک گذاشتند که در آن چهار جسد و 27 زخمی در پی خشونت دریافت شده است. در توییتی آمده است: “برخی از آنها شناسایی شده اند و برخی دیگر شناسایی نشده اند. وضعیت در جاده ها اکنون خشونت آمیز تر می شود.”

ویدئوی دیگری از پیشاور که در رسانه های اجتماعی پخش می شود نشان می دهد که مردان مسلح آشکارا به سمت مردم در خیابان ها شلیک می کنند.

شامگاه سه شنبه، هواداران عمران خان وارد محوطه اقامتگاه فرمانده ارتش در لاهور شدند. این بازیکن کریکت 70 ساله که سیاستمدار شده بود، در 9 مه از دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد و در آنجا برای رسیدگی به یک پرونده حاضر شد.

تظاهرات در اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، فیصل آباد، مولتان، پیشاور و مردان گزارش شده است.

آشوبگران همچنین اقامتگاه شخصی نخست وزیر شهباز شریف را به آتش کشیدند و به مقر فرماندهی ارتش در راولپندی یورش بردند.

دستورات منع تجمعات بزرگ در سراسر اسلام آباد اعمال شد. پلیس اسلام آباد گفت: ماده 144 لازم الاجرا است و در صورت تخلف اقدام خواهد شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام