در حملات هوایی، سلطان معروف مواد مخدر سوریه، خانواده او کشته شدند

قاچاقچی معروف سوری، خانواده اش در حملات هوایی کشته شدند

این یک نقشه مکان یاب برای سوریه با پایتخت آن، دمشق است. AP

بیروت: به گفته یک ناظر جنگ مخالفان، حملات هوایی بر فراز جنوب سوریه در اوایل روز دوشنبه یکی از شناخته شده ترین فروشندگان مواد مخدر این کشور و خانواده اش را کشت که این حمله را به اردن نسبت داد، اما امان بلافاصله تایید نکرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرد، فروشنده مواد مخدر «مرای الرمثان، همسر و شش فرزندش در حمله نیروی هوایی اردن» در حومه شرقی استان سویدا، نزدیک مرز سوریه و اردن کشته شدند.

دیده بان که به شبکه گسترده ای از منابع در داخل سوریه متکی است، گفت: «الرمثان برجسته ترین قاچاقچی مواد مخدر در منطقه و قاچاقچی شماره یک مواد مخدر، از جمله کاپتاگون، به اردن» از آن منطقه در نظر گرفته می شود.

این حملات یک روز پس از آن صورت می گیرد که دولت های عربی پس از تعلیق این کشور به دلیل سرکوب اعتراضات، سوریه را به اتحادیه عرب بازگرداندند.

در حالی که دولت های عربی به تدریج روابط خود را با دمشق احیا می کنند، یکی از موضوعات کلیدی بحث، صنعت مواد مخدر غیرقانونی سوریه بوده است که در طول درگیری های جاری – به ویژه کاپتاگون غیرقانونی آمفتامین – شکوفا شده است.

دولت‌های غربی تخمین می‌زنند که کاپتاگون میلیاردها دلار درآمد برای رئیس‌جمهور بشار اسد، همکاران سوری و متحدانش ایجاد کرده است. دمشق این اتهامات را رد کرده است.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا، اولین حمله به خانه ای در روستای شواب در استان سویدا در نزدیکی مرز اردن اصابت کرد و مرحی رامثان، همسر و شش فرزندش را کشتند.

ناظر جنگ مخالفان و شام اف ام از حمله دیگری در استان جنوبی درعا خبر دادند که به یک ساختمان برخورد کرد. رصدخانه گفت که این ساختمان یک کارخانه مواد مخدر را در خود جای داده است.

رادیو حامی دولت جزئیات بیشتری ارائه نکرد. هیچ اظهارنظری فوری از سوی مقامات اردنی و سوری ارائه نشده است.

فعالان و ناظر جنگ گفتند که معتقدند اردن احتمالاً در پشت این حمله هوایی قرار دارد و تولیدکننده کاپتاگون یکی از افراد تحت تعقیب مقامات اردنی به دلیل تسهیل قاچاق مواد مخدر از طریق مرز با حمایت یک شبه نظامی کوچک است. آنها همچنین می گویند که او با شبه نظامیان مرتبط با اسد و گروه حزب الله لبنان که مورد حمایت ایران است، نزدیک است.

اردن مکرراً از شکستن عملیات قاچاق مواد مخدر در مرز خود با سوریه خبر داده است، به طوری که سربازان این کشور گاهی با کارتل های مواد مخدر که تلاش می کنند از جنوب سوریه نفوذ کنند، درگیر می شوند. در سال‌های اخیر، مقامات اردنی میلیون‌ها قرص کاپتاگون قاچاق را کشف کرده‌اند که بسیاری از آنها به کشورهای نفت‌خیز خلیج فارس ارسال شده است.

هم سوریه و هم لبنان همسایه به دروازه هایی برای ورود مواد مخدر به خاورمیانه و به ویژه خلیج فارس تبدیل شده اند.

در ماه مارس، ایالات متحده و بریتانیا چهار سوری و دو لبنانی را که در تولید و قاچاق شرکت داشتند، تحریم کردند.

این شش نفر شامل پسرعموهای رئیس جمهور سوریه و سلاطین معروف مواد مخدر لبنان هستند. هفته‌ها بعد، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه چندین سوری از جمله اعضای خانواده اسد اعمال کرد و آنها را مسئول تولید و قاچاق مواد مخدر به‌ویژه کاپتاگون دانست.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام