در سال 2022 نزدیک به 350 اقدام به خودکشی در افغانستان گزارش شده است

دست کم 347 نفر در سال گذشته در 9 ولایت مختلف افغانستان اقدام به خودکشی کردند.

فقر، خشونت خانوادگی، بیکاری و نبود آزادی از جمله دلایل اصلی این امر بودند. با این حال، موارد خودکشی زنان در افغانستان بیشتر از مردان است.

حداقل 60 نفر از افرادی که اقدام به خودکشی کردند جان خود را از دست دادند. طلوع نیوز گفت که ولایت بدخشان با 251 اقدام به خودکشی در راس این فهرست قرار دارد.

در کتاب جدید ادعا شده است که طالبان قبل از رسیدن به هند با ارتش پاکستان “مشاوره” کرده اند

اسناد افشا شده پنتاگون می گوید که ایالات متحده از طالبان افغانستان برای مبارزه با داعش در افغانستان استفاده می کند

طلوع نیوز با یک زن 20 ساله در بدخشان تماس گرفت که قصد خودکشی داشت اما پس از انتقال به شفاخانه جان سالم به در برد. بستگان این زن گفتند که او پس از مبارزه با فقر اقدام به خودکشی کرده است. او برای خودکشی اسید نوشید. او را پیش دکتر بردیم و سپس به فیض آباد بردیم. دو تا سه بار او را به بیمارستان آوردیم، او اکنون تحت عمل جراحی قرار گرفته و حالش خوب است.»

ما 250 اقدام به خودکشی را ثبت کرده ایم. همایون فروتن، رییس شفاخانه ولایت گفت: از این تعداد 188 نفر زن و 62 نفر مرد هستند.

14 نفر در ولایت غور، 11 نفر در ولایت خوست، هفت نفر در ولایت سرپل، پنج نفر در ولایت ننگرهار، پنج نفر در میدان وردک، سه نفر در بامیان، دو نفر در ارزگان و یک نفر اقدام به خودکشی کرده اند. فردی در ولایت کاپیسا که اقدام به خودکشی کرد.

صدیق الله شاهین، فرمانده بامیان، گفت: “ما سه اقدام به خودکشی ثبت کردیم و گفته می شود که انگیزه این خودکشی ها خشونت خانوادگی بوده است.”

«14 اقدام به خودکشی اتفاق افتاد. مصطفی حقانی، رئیس اداره امنیت غور گفت که انگیزه پشت آنها مشکلات اقتصادی و خشونت خانوادگی بوده است.

روانشناسان معتقدند که بسیاری از اقدام به خودکشی در افغانستان به دلیل مشکلات اقتصادی و خشونت خانوادگی است. به گزارش طلوع نیوز،قدیر باران، روانشناس گفت: اقدام به خودکشی عمدتاً به دلیل خشونت خانوادگی، فقر، بی سوادی، بی اطلاعی، بی خانمانی و بیکاری و همچنین مواجهه با آینده مبهم صورت می گیرد.

به گفته مقامات محلی، اخیراً یک زن در فیض آباد مرکز بدخشان خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده است.

مقام های ولایتی می گویند که یک مرد نیز در ولسوالی ینگی قلعه تخار به خود شلیک کرده و به زندگی خود پایان داده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه نزدیک به 800000 نفر در سراسر جهان اقدام به خودکشی می کنند.

(با ورودی های ANI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام