در نشست وزرای G7، هند بر نیاز به رسیدگی به تغییرات آب و هوایی همزمان با اقدامات زیست محیطی تاکید کرد

در نشست وزرای G7، هند بر نیاز به رسیدگی به تغییرات آب و هوایی همزمان با اقدامات زیست محیطی تاکید کرد

وزیر محیط زیست اتحادیه بوپندر یاداو

دهلی نو: هند روز یکشنبه اعلام کرد که نیاز به رسیدگی جامع به مسائل مربوط به تغییرات آب و هوا در کنار اقدامات زیست محیطی وجود دارد.

بوپندر یاداو، وزیر محیط زیست اتحادیه، در جلسه عمومی نشست وزرای G7 سخنرانی کرد و بر تاکید هند بر اقدام جمعی برای رسیدگی به چالش های زیست محیطی، از جمله تلاش برای تشویق اقدامات فردی و اجتماعی از طریق Mission Life تاکید کرد.

وی گفت: تغییر رفتار فردی و اجتماعی می تواند تأثیر معناداری در کاهش اثرات بحران های زیست محیطی و اقلیمی داشته باشد.

نخست وزیر نارندرا مودی سال گذشته “Mission Life” (سبک زندگی برای محیط زیست) را راه اندازی کرد که خواستار یک جنبش توده ای جهانی برای ایجاد تغییرات رفتاری متمرکز بر “استفاده آگاهانه و عمدی” از منابع است.

«حفاظت و احیای اکوسیستم ها می تواند به ما کمک کند تا میزان تغییرات آب و هوایی را کاهش دهیم و با تأثیرات آن مقابله کنیم. بنابراین، مهم است که مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی را در کنار اقدامات زیست محیطی، به طور کل نگر بررسی کنیم. ما امیدواریم که این موضوع هسته اصلی مذاکرات این نشست وزرای آب و هوا، انرژی و محیط زیست کشورهای G7 باشد.»

یداو گفت: «تغییر آب و هوا، بیابان‌زایی و از بین رفتن تنوع زیستی عمیقاً به هم مرتبط هستند و چالش‌های وجودی برای بشریت ایجاد می‌کنند.

او گفت که کنوانسیون های ریو پیشرفت قابل توجهی در پرداختن به این چالش ها از طریق یک رویکرد اجماع محور مبتنی بر اصول داشته اند.

در حالی که هند اقدامات داخلی قوی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی انجام داده است، اهداف بلندپروازانه ای را برای خود تعیین کرده و اقدامات بین المللی را از طریق ابتکارات مختلف هدایت می کند، Yadav بر نیاز به رویکرد کشور محور بر اساس اصول برابری و CBDR-RC (متداول اما متمایز) تاکید کرد. مسئولیت ها و قابلیت های مربوطه) برای انجام اقدامات قاطع.

برابری اساساً به این معنی است که سهم هر کشور از انتشار دی اکسید کربن برابر با سهم آن از جمعیت جهان است.

اصل CBDR-RC به رسمیت می شناسد که هر کشوری مسئول رسیدگی به تغییرات آب و هوایی است، اما کشورهای توسعه یافته باید مسئولیت های اصلی را بر عهده داشته باشند زیرا بیشتر انتشارات تاریخی و فعلی گازهای گلخانه ای را به عهده دارند.

یداو ابراز امیدواری کرد که رهبری کشورهای G7 با آگاهی از این واقعیت که “ما یک زمین داریم، ما یک خانواده هستیم و یک آینده داریم” مبارزه موثری با چالش های سه گانه تغییرات آب و هوایی، از دست دادن تنوع زیستی و آلودگی تضمین کنند.

G7 شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده و بریتانیا است.

در خلال اجلاس سران G7 در آلمان در سال گذشته، کشورهای شرکت کننده یک هدف مشترک برای انتقال به سمت تامین برق عمدتاً بدون کربن تا سال 2035 تعیین کردند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام