دستیار زلنسکی می گوید طرح صلح اوکراین تنها راه پایان دادن به جنگ روسیه است

دستیار زلنسکی می گوید: به میانجی نیاز نیست، طرح صلح اوکراین تنها راه پایان دادن به جنگ روسیه است

یک همسایه وسایلی را از خانه ای که در اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین روسیه در روستای مالوتارانیوکا، در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین، در منطقه دونتسک، اوکراین در 29 آوریل 2023 تخریب شده بود، حمل می کند. پرونده رویترز

با کنار گذاشتن موجی از ابتکارات صلح از چین، برزیل، واتیکان و آفریقای جنوبی در ماه های اخیر، یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی گفت که طرح صلح کیف تنها راه برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین و زمان تلاش های میانجی است. را گذرانده است.

با توجه به الف رویترز در گزارش، ایهور ژوکوا، مشاور ارشد دیپلماتیک گفت که اوکراین هیچ علاقه‌ای به آتش‌بسی که دستاوردهای ارضی روسیه را قفل می‌کند، ندارد و خواستار اجرای طرح صلح خود است که خروج کامل نیروهای روسیه را در نظر می‌گیرد.

زمانی که شما در مورد جنگ اوکراین صحبت می کنید، نمی توانید یک طرح صلح برزیل، یک طرح صلح چین، یک طرح صلح آفریقای جنوبی وجود داشته باشد. رویترز به نقل از ژوکوا در مصاحبه ای اواخر روز جمعه گفت.

مقالات مرتبط

مانند

از آنجایی که نسخه صلح زلنسکی به اندازه ایده جنگ پوتین خطرناک است، نشست گروه 20 هند ممکن است آخرین فرصت برای دوستی باشد.

مانند

ارتش اوکراین از پیشروی های جدید در نزدیکی شهر باخموت در شرق این کشور خبر داد

ژوکوا دورنمای فراخوان های پاپ فرانسیس برای گفتگو با روسیه را که سرزمین های اشغالی اوکراین را یک “مشکل سیاسی” توصیف کرد، کم اهمیت جلوه داد.

در این دوره از جنگ علنی، ما به هیچ واسطه ای نیاز نداریم. برای میانجیگری خیلی دیر شده است.»

زلنسکی در این ماه در واکنش به حرکت‌های صلح از سوی برخی از اعضای آن، تلاش زیادی برای محاکمه جنوب جهانی انجام داد. او در اجلاس اتحادیه عرب در 19 مه در عربستان سعودی شرکت کرد و با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد میزبان، عراق و هیئت های دیگر گفتگو کرد.

او سپس به ژاپن رفت و در حاشیه اجلاس گروه هفت قدرت های بزرگ اقتصادی در هیروشیما با رهبران هند و اندونزی – صداهای مهم در جنوب جهانی – ملاقات کرد.

ژوکوا گفت که واکنش به طرح صلح 10 ماده ای اوکراین در اجلاس G7 بسیار مثبت بوده است.

ژوکوا گفت: «هیچ یک فرمول (نقطه) هیچ نگرانی از سوی کشورهای (G7) نداشت.

دوست داشتن رهبران جهانی جنوب

او گفت که کیف از رهبران گروه 7 کمک می کند تا هر چه بیشتر رهبران جهانی جنوب را به “اجلاس صلح” پیشنهادی کیف در تابستان امسال بیاورند و افزود که مکان هنوز در حال بحث است.

در حالی که کیف در مبارزه خود علیه کرملین از حمایت قاطع غرب برخوردار است، اما از حمایت جنوب جهانی برخوردار نشده است – اصطلاحی که به آمریکای لاتین، آفریقا و بیشتر آسیا اشاره می کند – جایی که روسیه برای سال ها انرژی دیپلماتیک را سرمایه گذاری کرده است.

مسکو روابط خود را با قدرت های جهانی جنوب در طول جنگ در اوکراین تقویت کرده است، از جمله با فروش بیشتر انرژی خود به هند و چین.

در واکنش به تحریم غرب بر واردات نفت روسیه از طریق دریا، روسیه تلاش کرده است تا عرضه را از بازارهای سنتی اروپایی خود به آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه تغییر دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که روز دوشنبه به امید امضای توافق تجاری با کنیا در نایروبی بود، در طول جنگ بارها به آفریقا سفر کرده است و قرار است تابستان امسال سن پترزبورگ میزبان نشست روسیه و آفریقا باشد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، هفته گذشته دومین سفر خود را در آفریقا در زمان جنگ آغاز کرد.

ژوکوای اوکراین گفت که برنده شدن حمایت در جنوب جهانی اولویت اصلی است. او گفت که در حالی که اوکراین در آغاز تهاجم بر روابط با شرکای غربی تمرکز داشت، تامین صلح برای همه کشورها موضوع نگرانی بود.

روسیه خواستار مذاکرات مبتنی بر “واقعیت های جدید” است

روسیه اعلام کرده است که آماده گفتگوهای صلح با کیف است که چند ماه پس از تهاجم به بن بست خورد. اما اصرار دارد که هرگونه گفتگو بر اساس “واقعیت های جدید” باشد، یعنی الحاق اعلام شده پنج استان اوکراینی که به طور کامل یا جزئی کنترل می کند – شرطی که کیف نمی پذیرد.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین شریک تجاری اوکراین قبل از جنگ، چشم انداز 12 ماده ای را برای صلح مطرح کرده است که خواستار آتش بس است، اما تهاجم را محکوم نمی کند و روسیه را ملزم به خروج از سرزمین های اشغالی نمی کند.

پکن که روابط نزدیکی با رهبری روسیه دارد، لی هوی فرستاده ارشد خود را در این ماه به کیف و مسکو فرستاد تا مذاکرات صلح را تشویق کند.

ژوکوا گفت که فرستاده به تفصیل در مورد وضعیت میدان نبرد، در نیروگاه هسته ای زاپوریژژیا، شبکه برق و انتقال کودکان اوکراینی به روسیه که کیف می گوید جنایت جنگی روسیه است، مطلع شد.

او با دقت گوش داد. هیچ پاسخ فوری وجود نداشت … خواهیم دید. چین کشور خردمندی است که نقش خود را در امور بین المللی درک می کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام