دستیار وزیر ایالات متحده می گوید که سال آینده یک سال بسیار مهم برای روابط ایالات متحده و هند خواهد بود

دستیار وزیر ایالات متحده می گوید که سال آینده یک سال بسیار مهم برای روابط ایالات متحده و هند خواهد بود

دستیار وزیر آمریکا دونالد لو. رویترز

واشنگتن: سال آینده در روابط ایالات متحده و هند بسیار مهم خواهد بود زیرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتظر سفر خود به هند در سپتامبر سال جاری است.

دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت که ریاست 2023 هند در گروه 20 ظرفیت این کشور را برای ایستادگی به عنوان یک نیروی خیر در جهان بیشتر می کند.

“این سال بزرگی خواهد بود. البته هند میزبان G-20 است. امسال، ایالات متحده میزبان APEC است. ژاپن میزبان G7 است. ما تعداد زیادی از اعضای QUAD خود را داریم که نقش های رهبری را بر عهده می گیرند. و این فرصت هایی را برای همه ما فراهم می کند تا کشورهای خود را به هم نزدیکتر کنیم PTI.

وی افزود: “من می دانم که رئیس جمهور ما مشتاقانه منتظر سفر به هند در ماه سپتامبر است. این اولین سفر او به هند به عنوان بخشی از اجلاس سران G-20 خواهد بود. ما واقعاً در مورد آنچه در چند ماه آینده اتفاق می افتد هیجان زده هستیم.”

لو در مورد اینکه چگونه سال 2023 برای هر دو کشور سال هیجان انگیزی بوده است، گفت: «ما فقط کمی بیش از سه ماه به این سال جدید سپری کرده ایم. و ما چندین اتفاق واقعاً هیجان‌انگیز داشته‌ایم که اتفاق افتاده است.»

سال جاری از رهبران ایالات متحده مانند تونی بلینکن وزیر امور خارجه، جانت یلن وزیر خزانه داری و جینا ریموندو وزیر بازرگانی به هند استقبال کرده است.

دکتر جایشانکار در ماه مارس میزبان همتایان خود در چهارچوب برای یک نشست وزیران و رویدادهای عمومی فوق‌العاده در گفتگوی رایسینا با هر چهار وزیر خارجه بود. این اولین گفتگوی عمومی با وزرای خارجه QUAD بود و واقعاً نشان داد که چگونه چهار کشور ما برای حمایت از مردم هند و اقیانوس آرام گرد هم می آیند.

لو در مورد سفیر تازه منصوب شده ایالات متحده در هند، اریک گارستی، گفت: «و سرانجام، در این ماه، سفیر جدید ما، اریک گارستی، آمد. او قبلاً با استقبال بسیار گرم کارکنان هندی و آمریکایی ما در سفارت ایالات متحده روبرو شده است. هنگامی که او مدارک خود را ارائه کرد، مشتاقانه منتظر دیدار با بقیه هند است و فکر می کنم هند متوجه خواهد شد که او جوان است، مشتاق است و مشتاق است که روابط ما را به اوج جدیدی برساند.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام