دعوت‌نامه‌های جایگزین Bluesky در توییتر به هزاران دلار در eBay فروخته می‌شوند

Sky High: دعوت‌نامه‌های Bluesky جایگزین توییتر به هزاران دلار در eBay فروخته می‌شوند

دعوت نامه های Bluesky با قیمت گزافی به صورت آنلاین فروخته می شود. شخصی دعوتنامه Bluesky را به قیمت 1000 دلار فهرست کرده است. Bluesky با حمایت جک دورسی می‌خواهد در ابتدا تعداد و «نوع» افرادی را که در پلتفرم خود می‌خواهد محدود کند.

با توجه به جدیدترین داده‌ها و آمار فروشگاه App این شرکت، تقاضای مصرف‌کنندگان برای Bluesky رقیب توییتری با پشتیبانی جک دورسی در حال پیشی گرفتن است. بر اساس پرسش متداول جدید در وب سایت این شرکت، جامعه Bluesky از 50000 نفر فراتر رفته است.

طبق data.ai، یک تجارت هوشمند اپلیکیشن، کلون غیرمتمرکز توییتر تا تاریخ 26 آوریل 2023 بیش از 375000 نصب در سراسر جهان بر روی iOS داشته است و به شدت در رتبه‌بندی برتر فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل بر اساس دانلود قرار گرفته است.

همچنین بخوانید: جک دورسی، بنیانگذار توییتر، پلتفرم رسانه اجتماعی جدید Bluesky را برای رقابت با اپلیکیشن پرنده راه اندازی کرد

Bluesky جک دورسی چقدر با توییتر متفاوت است؟

توضیح داد: آیا توییتر در فروپاشی بانک سیلیکون ولی نقش داشت؟

Bluesky همچنین در هفته‌های اخیر به دلیل ترکیبی از انحصار – و فرهنگی که جامعه آن در حال پرورش است – نیاز به دعوتنامه دشواری دارد – Bluesky نیز در هفته‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. دومی دیده است که این برنامه شور و شوق “توئیتر اولیه” را اتخاذ کرده است، تا حدی به دلیل اکانت‌های میم و پست‌های مضحک متعدد.

ایجاد حس نادر بودن
این به Bluesky احساسی دیوانه‌وار و آشفته می‌دهد که بسیاری از کاربران سابق توییتر را به خود جذب می‌کند، به‌ویژه آن‌هایی که به خوبی با محیط جدی‌تر و سازمان‌یافته‌تر دیده‌شده در Mastodon، دیگر جایگزین غیرمتمرکز توییتر، ترکیب نشده‌اند.

اما، فعلاً، Bluesky از تقاضای انبوه مصرف کنندگان این برنامه استفاده نمی کند.

در حالی که دیگر گزینه‌های جایگزین توییتر مانند Post و T2 دسترسی به شبکه‌های مربوطه خود را گسترش داده‌اند، دعوت‌نامه‌های Bluesky به کالایی بسیار داغ تبدیل شده‌اند که در روزهای اخیر به قیمت 400 دلار در eBay به فروش می‌رسند. برخی آنها را تا 999 دلار یا 6900 دلار فهرست کرده اند، اگرچه این مورد آخری به نظر شوخی است که ایلان ماسک آن را دوست دارد.

طبق مطالعه data.ai، اشتیاق مصرف‌کننده در این اپلیکیشن نیز باعث افزایش آن به بالای رتبه‌بندی فروشگاه‌های اپلیکیشن شده است.

Bluesky بیش از 375000 دانلود iOS در سراسر جهان دارد که در 15 آوریل با 66000 بارگیری در یک روز پس از تبدیل شدن به برنامه شماره 1 تایلند در همه دسته ها به اوج خود رسید. پیش از آن، بیشترین میزان دانلود روزانه iOS بیش از 22000 بار در 22 مارس 2023 بود.

طبق data.ai، این رقم 375,000 افزایشی نسبت به 240,000 نصب iOS توسط Bluesky تا 20 آوریل است که 135,000 مورد آن فقط در همان ماه بوده است.

نمودارهای برتر در همه جا
این برنامه در اواخر آوریل در Google Play منتشر شد، بنابراین اطلاعات مربوط به محبوبیت آن در دستگاه های اندرویدی هنوز کمیاب است.

با این حال، با وجود عدم دسترسی مصرف کنندگان به شبکه اجتماعی جدید، Bluesky توانسته است در نمودارهای دانلود در چندین بازار در هر دو فروشگاه اپل و گوگل پلی ترند شود.

همچنین بخوانید: Bluesky جک دورسی چقدر با توییتر متفاوت است؟

در همین حال، به گفته این شرکت، ایالات متحده بیشترین رشد اخیر Bluesky را به خود اختصاص داده است. این به برنامه کمک کرد تا در تاریخ 26 آوریل به رتبه 22 در دانلودهای Google Play برای برنامه های اجتماعی و شماره 11 در دانلودهای iOS برای برنامه های اجتماعی در 24 آوریل صعود کند.

Data.ai اعلام کرد که به دلیل جدید بودن، در حال حاضر نمی تواند تعداد کاربران فعال روزانه یا ماهانه را پیش بینی کند. رتبه‌بندی‌ها نه فقط به این دلیل که برنامه هنوز جدید است، بلکه از آنجایی که جامعه هنوز نسبتاً کوچک است، عالی است.

به عنوان مثال، Bluesky در 24 آوریل در ژاپن با بارگیری به رتبه 3 در میان برنامه های اجتماعی در Google Play دست یافت، پس از اینکه قبلاً در 4 مارس در بین برنامه های اجتماعی در iOS رتبه 8 را کسب کرد. در بریتانیا، این برنامه در بین برنامه های اجتماعی رتبه 10 را کسب کرد. برنامه‌های Google Play در 26 آوریل بارگیری می‌شود، اندکی پس از رسیدن به رتبه 10 در میان برنامه‌های اجتماعی توسط دانلودهای iOS در 23 آوریل.

پرسش‌های متداول همچنین تلاش می‌کند نحوه صدور کدهای دعوت را روشن کند و تأکید می‌کند که کاربران فعلی فقط یک دعوت در هر دو هفته از برنامه دریافت می‌کنند. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرد که نمودار اجتماعی را به طور منظم زیر نظر دارد و اگر متوجه شود که کاربران خاصی از «شرکت‌کنندگان قابل اعتماد دیگر» دعوت می‌کنند، دعوت‌های بیشتری دریافت خواهند کرد.

این ویژگی سیستم دعوت باعث می‌شود که Bluesky حتی بیشتر از اینکه به‌تدریج به لیست انتظار خود دسترسی داشته باشد احساس انحصاری‌تر کند. اکنون وارد شدن بیشتر شبیه به افرادی است که می شناسید. در نتیجه، کاربران موجود Bluesky به صورت روزانه، اغلب توسط افراد متعددی، پرسیده می‌شوند که آیا کد دعوتی برای ارائه دارند یا خیر.

با این حال، به نظر نمی رسد دورسی و بلوسکی برای رشد انفجاری آماده باشند.

دعوتنامه های جایگزین Bluesky توییتر Sky High به هزاران دلار در eBay فروخته می شود

هرزنامه‌نویسان و بازیگران بدی که می‌خواهند گفتمان عمومی را دستکاری کنند، می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی سوء استفاده کنند.» این قطعه می‌گوید: «محدود کردن ثبت‌نام‌ها و انتشار آن‌ها از طریق نمودار اجتماعی موجود بسیار ساده‌تر از تلاش برای پاکسازی سوءاستفاده گسترده از شبکه به‌طور ماسبق است».

این شرکت ادعا می کند: “در دراز مدت، ما این سیستم کد دعوت را به عنوان بخشی از ابزار منبع باز می بینیم که در حال توسعه هستیم تا به مدیران سرور (افرادی که سرویس ها را اجرا می کنند) سرپرستی و تعدیل جوامع خود را انجام دهند.”

دعوتنامه های جایگزین Bluesky توییتر Sky High به هزاران دلار در eBay فروخته می شود

مشخص نیست که آیا شرکت احساس می‌کند نمی‌توان به پایگاه کاربری فعلی‌اش برای توزیع مناسب دعوت‌ها اعتماد کرد یا اینکه فقط می‌خواهد در مورد اینکه چه کسی وارد می‌شود و چه کسی خارج می‌ماند، نظر بیشتری داشته باشد. با این حال، با توجه به اینکه اکنون دعوت‌نامه‌های Bluesky به بالاترین قیمت پیشنهادی در eBay فروخته می‌شوند، برنامه‌های این شرکت برای جلوگیری از حضور بازیگران بد ممکن است به خطر بیفتد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام