دولت لهستان واردات غلات و مواد غذایی ارزان قیمت از اوکراین را ممنوع کرد

دولت لهستان واردات غلات و مواد غذایی ارزان قیمت از اوکراین را ممنوع کرد

دولت لهستان تصمیم گرفته است واردات غلات و سایر مواد غذایی از اوکراین جنگ زده را ممنوع کند. AP

ورشو: یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم قانون و عدالت (PiS) روز شنبه گفت، برای محافظت از بخش کشاورزی لهستان، دولت لهستان تصمیم گرفته است که واردات غلات و سایر اقلام غذایی از اوکراین جنگ زده را ممنوع کند.

مقادیر عظیمی از غلات از اوکراین که ظاهراً ارزان‌تر از غلات تولید شده در اتحادیه اروپا (EU) هستند، در میان تنگناهای لجستیکی در کشورهای اروپای مرکزی باقی ماندند و به قیمت‌ها و فروش برای کشاورزان محلی ضربه زدند.

این به یک مشکل سیاسی برای PiS در یک سال انتخابات تبدیل شده است.

کاچینسکی در جریان کنوانسیون حزب PiS گفت: «امروز، دولت در مورد مقرراتی تصمیم گرفته است که ورود، واردات غلات به لهستان و همچنین ده‌ها نوع غذای دیگر (از اوکراین) را ممنوع می‌کند.

وی افزود: فهرست این کالاها در مقررات دولت گنجانده می شود و کالاهایی از غلات گرفته تا فرآورده های عسل، بسیار بسیار زیاد است.

ما دوستان و متحدان بدون تغییر اوکراین هستیم و می مانیم. ما از او حمایت خواهیم کرد و از او حمایت خواهیم کرد. … اما وظیفه هر ایالت، هر مقام و مقام خوب در هر صورت، حفاظت از منافع شهروندانش است.» کاچینسکی گفت.

کاچینسکی گفت لهستان آماده آغاز گفتگو با اوکراین برای حل مشکل غلات است و طرف اوکراینی قبلاً از تصمیمات دولت لهستان مطلع شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام