دونالد ترامپ از پذیرفتن شکست در انتخابات ایالات متحده امتناع می کند ، مانع انتقال به دولت جدید می شود

این تحولات این س castال را به وجود می آورد که آیا ملت شاهد همان نوع انتقال آرام قدرت است که مدتهاست دموکراسی آن را لنگر می اندازد

واشنگتن: دولت ترامپ روز دوشنبه انتقال ریاست جمهوری را به آشوب پرتاب کرد ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا مانع از همکاری مقامات دولت با تیم جو بایدن رئیس جمهور منتخب و دادستان كل ویلیام بار شد كه به وزارت دادگستری اجازه تحقیق در مورد ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در رای دهندگان را داد.

برخی از جمهوری خواهان ، از جمله رهبر اکثریت سنا ، میچ مک کانل ، در پشت تلاش های ترامپ برای مبارزه با نتایج انتخابات تجمع کردند. تعداد کمی از اعضای حزب جمهوری اسلامی پیروزی بایدن را تصدیق کردند و یا اقدام مهم دیگر ترامپ را در روز دوشنبه محکوم کردند: اخراج وی از وزیر دفاع مارک اسپر.

این تحولات این س castال را به وجود می آورد که آیا ملت شاهد همان نوع انتقال آرام قدرت است که مدتهاست دموکراسی آن را لنگر می اندازد. قرار است دانشکده انتخابات پیروزی بایدن را در 14 دسامبر رسماً تأیید کند و دموکرات ها در اواخر ژانویه سوگند یاد می کنند.

روز دوشنبه ، بار به وكلاي آمريكا اجازه داد كه ادعاهاي “قابل توجه” در مورد بي قانوني رأي دهندگان و تقلب در انتخابات را بررسي كنند ، اگرچه هيچ مورد گسترده اي از اين نوع مشكلات در انتخابات 2020 وجود ندارد. در واقع ، مقامات انتخاباتی هر دو حزب سیاسی به طور علنی اظهار داشتند که رأی گیری به خوبی انجام شد و ناظران بین المللی نیز تایید کردند که هیچ تخلف جدی وجود ندارد.

باب بائر ، وکیل مبارزات انتخاباتی بایدن ، گفت که تفاهم نامه بار برای تأیید تحقیقات “فقط به” ادعاهای جنجالی ، گمانه زنی ، خیالی یا دور از ذهن “که او ادعا می کند در برابر آنها محافظت می کند ، دامن خواهد زد.”

بایدن با برنامه ریزی برای ایجاد دولت خود ، یک تیم متخصص را برای مقابله با همه گیری همه گیر جمع کرد. اما آژانس فدرال كه نیاز به روشن كردن آغاز انتقال قدرت دارد ، برداشتن این گام را متوقف كرد. کاخ سفید در حالی که ترامپ همچنان از پذیرفتن مسابقه امتناع ورزید ، به سرکوب افرادی که به اندازه کافی وفادار به نظر نمی رسند ، پرداخت.

ترامپ در کاخ سفید همچنان دور از چشم بود و گفتگوها درباره چگونگی گذراندن روزها و هفته های رئیس جمهور مغلوب به دلیل اعتراض به رای مردم ، ادامه داشت. انتظار نمی رود ترامپ رسماً تسلیم شود اما به گفته چندین نفر از اطرافیانش ، کاخ سفید را با کینه توزی در انتهای دوره ریاست جمهوری خود تخلیه می کند.

همچنین در حال بحث و بررسی است: احتمال تجمع های بیشتر به سبک مبارزات انتخاباتی هنگامی که او تلاش می کند تا طرفداران خود را علیرغم شکست آتش نشان دهد. این امکان وجود داشت که آنها از خانواده و طرفداران برجسته وی برخوردار باشند اما شخص رئیس جمهور این ویژگی را ندارند.

برخی از دستیاران برکناری اسپر ، رئیس پنتاگون را انتظار داشتند که اولین بار در چند اخراج توسط ترامپ باشد ، اکنون دیگر مجبور نیست دوباره با رای دهندگان روبرو شود و از کسانی که در دولت او به نظر می رسد وفادار نیستند عصبانی است. برخی دیگر معتقد بودند که آسیب پذیر هستند: مدیر FBI ، کریستوفر ورای ، رئیس CIA ، جینا هاسپل و کارشناس بیماری های عفونی دکتر آنتونی فاوسی.

مک کانل برای ادامه جنگ به رئیس جمهور پوشانده شد ، که توسط بسیاری از اعضای حزب جمهوری اسلامی بعنوان کسی که ممکن است در نهایت نیاز به تکان دادن ترامپ به سمت خروج باشد ، پوشش داده شد.

مک کانل هنگام افتتاح سنا در روز دوشنبه گفت: “نهادهای ما در واقع برای این کار ساخته شده اند.” “ما سیستمی برای بررسی نگرانی ها داریم و رئیس جمهور ترامپ 100 درصد از حقوق خود برخوردار است تا به ادعاهای بی نظمی رسیدگی کند و گزینه های قانونی خود را بسنجد.”

چاک شومر ، رهبر دموکرات سنا ، مخالفت کرد که امتناع جمهوری خواهان از پذیرش نتایج انتخابات “برای دموکراسی ما بسیار خطرناک ، بسیار مسموم” بود.

شومر گفت: “جو بایدن در نمایشگاه و میدان انتخابات پیروز شد.”

چند سناتور دیگر GOP سر و صدای گرمی به سمت انتقال ارسال کردند. سناتور بن ساس از نبراسکا به بایدن تبریک گفت و سناتور سوزان کالینز از ماین به “پیروزی آشکار” دموکرات ها اشاره کرد. اما بسیاری از قانون گذاران جمهوری خواه تمایلی به صحبت در مورد انتخابات نداشتند ، زیرا انگیزه سیاسی کمی برای موضع گیری قاطع در مورد انتقال ترامپ از کاخ سفید داشتند.

جمهوریخواهان در تپه کاپیتول تردید داشتند که ترامپ را مجبور به پذیرفتن بایدن کنند ، زیرا می دانستند این کار پایگاه آنها از فداکارترین طرفداران ترامپ را عصبانی خواهد کرد. اکثر آنها همچنین ادعاهای بی اساس رئیس جمهور درباره کلاهبرداری را تشویق نمی کردند ، در حالی که اجازه می دادند س questionsالات بی اساس در مورد روند انتخابات طولانی شود.

با افزودن حس عدم اطمینان ، اداره خدمات عمومی با شروع رسمی انتقال ، مانع از دسترسی تیم های بایدن به آژانس های فدرال شد. سخنگوی آژانس اواخر روز دوشنبه گفت که “نتیجه گیری” در مورد برنده انتخابات هنوز انجام نشده است. با استناد به آنچه آژانس هنگام بازشماری مجدد انتخابات 2000 انجام داد ، نشان داد که ممکن است این کار را انجام ندهد تا زمانی که ترامپ تسلیم شود یا کالج انتخابات ماه آینده تشکیل جلسه دهد.

این بازشماری آرا در فلوریدا حاوی حاشیه تنها 537 رأی در ایالتی بود که تعیین می کرد کدام نامزد به 270 رأی انتخاباتی رسیده است. پیشروی های بایدن در سراسر ویسکانسین ، پنسیلوانیا و میشیگان ، که وی را از آستانه پیروزی در کاخ سفید خارج کرد ، بسیار قابل توجه تر است – و بیشتر از امتیازات ترامپ در همان ایالت در سال 2016 است.

در تماس تلفنی دوشنبه شب با خبرنگاران ، یک مقام انتقال گفت که تیم بایدن معتقد است که زمان آن رسیده است که مدیر GSA تشخیص دهد که بایدن رئیس جمهور منتخب است. این مقام مسئول که فقط در مورد ناشناس ماندن به عنوان یک قاعده اساسی برای تماس صحبت می کند ، گفت که اگر این اتفاق نیفتد اقدامات قانونی “مطمئناً امکان پذیر است” ، اگرچه گزینه های دیگری نیز در دست بررسی است.

در سراسر دولت ، نشانه هایی از کندی وجود داشت.

به گفته مقامات آشنا به موضوع ، مقامات کاخ سفید و منصوبان سیاسی ترامپ به کارمندان دولت شغلی اطلاع دادند که تا زمانی که GSA آن را تصویب نکند ، نباید شروع به کار در برنامه ریزی انتقال کنند.

نیکول کانتلو ، کارمند آژانس و رئیس سازمان گفت: در تماس های تلفنی هفتگی صبح روز دوشنبه برای کارمندان مستقر در Midwest مستقر در آژانس حفاظت از محیط زیست ، مدیران سطح متوسط ​​به س byالات مربوط به انتقال پاسخ می دهند و به کارمندان خود می گویند که هنوز اطلاعاتی ندارند. شیکاگو محلی از اتحادیه ای که نمایندگان کارگران EPA است.

یک مقام ارشد دولت گفت که مدیر پرسنل ریاست جمهوری جان مک انتی ، دستیار شخصی سابق رئیس جمهور ، به ادارات گفته است که آنها باید انتصابات سیاسی را که اکنون به دنبال کار جدید هستند ، خاتمه دهند. یک مقام دیگر گفت که به نظر نمی رسد اخطار منجر به اخراج شود بلکه به منظور تقویت کارکنان است که آنها نباید در مقابل ترامپ عمل کنند در حالی که وی حاضر به قبول نتیجه نیست. آن مقامات و سایر افرادی که مجاز به بحث در مورد سیاست های داخلی یا توصیف مباحث خصوصی نبودند ، خواستار ناشناس ماندن شدند.

اما برخی از عناصر دولت فدرال در حال بسیج بودند تا خود را برای به دست گرفتن بایدن برای به دست آوردن قدرت آماده کنند. سرویس مخفی ایالات متحده و اداره هواپیمایی فدرال محدودیت پرواز را در ویلمینگتون ، دلاور ، بایدن از طریق روز تحلیف در خانه افزایش دادند. اطلاعات امنیتی بایدن با مأمورین بخش حفاظت ریاست جمهوری تقویت شده است.

و علی رغم موضع گیری عمومی ترامپ ، در حلقه نزدیکی وی این درک وجود داشت که لغو نتیجه انتخابات غیرممکن است. برخی از مقامات ارشد تلاش کرده اند تا اینگونه ادعا کنند که ترامپ باید تلاش خود را برای تقویت میراث خود معطوف کند ، اما آنها حتی از این که حتی به این فکر نکرده اند ، از برچسب بی وفا بودن بر حذر دارند.

چالش های حقوقی در حال حاضر در ایالت های نبرد مانند جورجیا و ویسکانسین کنار گذاشته شده است. و تلاش های حقوقی ترامپ روز دوشنبه یک ضربه دیگر به دست آورد ، وقتی که دیوید باسی ، مشاور مبارزات انتخاباتی ، که وظیفه رهبری این تلاش را داشت ، مثبت ارزیابی شد ویروس کرونا .

باسی در مهمانی شبانه داخلی کاخ سفید شرکت کرده بود که اکنون پس از ابتلا به سایر ویروس ها – از جمله رئیس ستاد مارک میدوز ، وزیر مسکن و شهرسازی بن کارسون و سایر دستیاران – به عنوان یک رویداد گسترده کننده احتمالی شناخته شده است.

در کاخ سفید ، حضور در میان دستیاران از شب انتخابات کاهش یافته بود – بخشی به دلیل نتیجه و بخشی به این دلیل که تعدادی پس از عقد قرارداد یا قرار گرفتن در معرض افرادی که با آنها کنار آمدند ، در قرنطینه به سر می برند. کووید -19 . معاون رئیس جمهور مایک پنس قرار بود روز سه شنبه برای تعطیلات در فلوریدا پس از بازدید از کپیتول هیل عزیمت کند.

برنامه عمومی ترامپ از اول اکتبر شامل جلسات توجیهی اطلاعاتی نیست. کاخ سفید طی هفته ها “بازخوانی” هرگونه تماس بین رئیس جمهور و یک رهبر خارجی را ارائه نداده است. وی با اعضای کاخ سفید دیدار نکرده است ویروس کرونا گروه ویژه در ماهها وی همچنین هیچ اظهار نظری در مورد طوفان گرمسیری اتا با شلیک کلیدهای فلوریدا ارائه نداد.

مصوبه ترسیم شده برای انتخابات فقط به فرهنگ سوicion ظن که در غرب بال توخالی نفوذ کرده است ، افزوده است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.