دونالد لو، دستیار وزیر ایالات متحده می گوید: موفقیت جهان در مبارزه با بحران آب و هوا تا حدی به هند بستگی دارد.

یک مقام آمریکایی می گوید موفقیت جهان در مبارزه با بحران آب و هوا تا حدی به هند بستگی دارد

دستیار وزیر آمریکا دونالد لو. رویترز

واشنگتن: دونالد لو، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی گفت که اقدامات هند تأثیر قابل توجهی بر توانایی جهان برای رسیدگی به مشکل آب و هوا خواهد داشت زیرا او متعهد شد با دهلی نو و سایر کشورها برای دستیابی به اهداف چالش برانگیز همکاری کند.

در مصاحبه ای به PTI، لو گفت که ایالات متحده مصمم است از این تلاش از طریق فناوری و تامین مالی حمایت کند.

من می گویم هیچ یک (از مسائل) مهمتر از بحران آب و هوا نیست. موفقیت جهان در مواجهه با بحران آب و هوا تا حدی به تصمیمات اتخاذ شده توسط هند بستگی دارد.

لو با اشاره به هدف جاه طلبانه نخست وزیر نارندرا مودی برای انتقال انرژی، گفت: «ما به قول نخست وزیر برای ایجاد 500 گیگاوات ظرفیت سوخت غیرفسیلی در هند تا سال 2030 احترام زیادی قائل هستیم.

او افزود: «تیم‌های ما هر روز روی این چالش با هم کار می‌کنند و من اطمینان زیادی دارم که با همکاری نه تنها بین ایالات متحده و هند، بلکه هند و سایر نقاط جهان به این اهداف واقعا بلندپروازانه دست خواهیم یافت.»

لو گفت که آینده این سیاره تا حدی به توانایی هند برای رهبری انرژی سبز بستگی دارد.

او گفت: “من عاشق برخی از چیزهایی هستم که صنعتگران برجسته در هند امروز می گویند، و آن این است که هند نه تنها انرژی سبز کافی برای خود تولید می کند، بلکه هند می خواهد بزرگترین صادر کننده انرژی سبز برای جهان باشد.”

لو گفت: «این چیزی است که ما باید به‌عنوان افرادی که به این بحران آب و هوایی اهمیت می‌دهند، کاملاً از آن عقب باشیم».

هند و ایالات متحده شراکت دوجانبه قوی در بخش انرژی دارند. در آوریل 2021، ایالات متحده و هند “مشارکت برنامه 2030 آب و هوا و انرژی پاک ایالات متحده و هند” را با دو مسیر، یعنی مشارکت استراتژیک انرژی پاک (SCEP) راه اندازی کردند. و اقدام اقلیمی و گفتگوی بسیج مالی (CAFMD).

نشست وزیران SCEP تاکنون دو بار، آخرین بار در اکتبر 2022 به رهبری وزیر انرژی و وزیر نفت و گاز طبیعی ایالات متحده برگزار شد. SCEP دارای پنج رکن است: 1) توان و بهره وری انرژی، 2) انرژی های تجدیدپذیر، 3) نفت و گاز مسئول، 4) رشد پایدار، و 5) سوخت ها و فناوری های نوظهور (سوخت های زیستی هیدروژن و اتلاف انرژی).

یک کارگروه ذخیره انرژی برای حمایت از ادغام در مقیاس بزرگ انرژی های تجدیدپذیر مورد نیاز برای حمایت از انتقال انرژی پاک راه اندازی شد.

علاوه بر این، یک گروه ویژه گاز طبیعی ایالات متحده و هند برای حمایت از دیدگاه هند برای انتقال به اقتصاد مبتنی بر گاز طبیعی تشکیل شد، تفاهم نامه در مورد ذخایر استراتژیک نفت برای همکاری در زمینه بهره برداری و نگهداری ذخایر استراتژیک نفت امضا شد. گروه ویژه هیدروژن، مقیاس‌بندی فناوری‌ها را برای تولید هیدروژن از انرژی‌های تجدیدپذیر امکان‌پذیر می‌سازد.

نشست افتتاحیه CAFMD در 13 سپتامبر 2021 در دهلی به ریاست جان کری فرستاده ویژه در امور آب و هوا و وزرای محیط زیست، جنگل و تغییرات آب و هوایی برگزار شد. هر دو طرف توافق کردند که با سه محور همکاری، یعنی مسیر اقلیمی، بسیج مالی و سازگاری و انعطاف پذیری پیش بروند.

ایالات متحده در نوامبر 2021 به اتحاد بین المللی خورشیدی پیوست و توافقنامه ISA را در سپتامبر 2022 تصویب کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام