دو مرد به دلیل برنامه ریزی برای حمله به پست های برق به عنوان بخشی از طرح برتری نژاد سفید محکوم شدند

ایالات متحده: دو مرد به دلیل برنامه ریزی برای حمله به پست های برق به عنوان بخشی از طرح برتری نژاد سفید محکوم شدند

تصویر نمایشی AP

واشنگتن: به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، دو مرد روز جمعه به دلیل برنامه ریزی برای حمله به پست های برق ایالات متحده به عنوان بخشی از یک طرح برتری طلبانه سفیدپوستان برای ایجاد ناآرامی و مشکلات اقتصادی محکوم شدند.

بر اساس بیانیه خبری وزارت دادگستری، جاناتان فراست، 25 ساله، اهل کتی، تگزاس و وست لافایت، ایندیانا، به 60 ماه حبس محکوم شد و کریستوفر کوک، 21 ساله، از کلمبوس، اوهایو، به 92 ماه حبس محکوم شد.

در فوریه 2022، کوک و فراست هرکدام به یک فقره توطئه برای تأمین مالی افراط گرایان اعتراف کردند. به گفته وزارت دادگستری، جکسون ساوال از Oshkosh، ویسکانسین، نیز متهم شد، در فوریه 2022 اعتراف به گناه کرد و اکنون تحت مجازات قرار خواهد گرفت.

به گفته این وزارتخانه، طرح آنها حمله به ایستگاه‌های فرعی با تفنگ‌های قدرتمند بود که معتقد بودند میلیون‌ها دلار خسارت وارد می‌کند و در عین حال ناآرامی‌های مدنی ایجاد می‌کند. اما آنها هرگز هیچ حمله ای انجام ندادند.

توطئه هایی علیه زیرساخت های برق و پست های برق اخیراً در بخش های مختلف کشور از جمله کارولینای شمالی، ایالت واشنگتن و کارولینای جنوبی آشکار شده است. حوادث خرابکاری هزاران نفر را در تاریکی رها کرده است.

به گفته DOJ، فراست و کوک برنامه های خود را در یک گروه چت آنلاین در پاییز 2019 طرح ریزی کردند. در عرض چند هفته، این دو شروع به استخدام افراد دیگری از جمله ساوال کردند.

وزارت دادگستری گفت که کوک به عنوان بخشی از فرآیند استخدام، فهرستی از مطالبی را منتشر کرد که ایدئولوژی برتری طلبی سفیدپوستان و نئونازیسم را ترویج می کرد.

این سه مرد در فوریه 2020 در کلمبوس، اوهایو برای تمرین با یکدیگر ملاقات کردند. یک حمله برنامه ریزی شده در اوهایو زمانی که پلیس خودروی آنها را در یک برخورد معمول متوقف کرد، خنثی شد.

دادستان ها گفتند که کوک و فراست بعداً تلاش کردند تا نوجوانان را در تگزاس به خدمت بگیرند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام