دیوان عالی ممنوعیت دولت بنگال غربی در مورد «داستان کرالا» را متوقف کرد

در تسکین بزرگی برای «داستان کرالا»، دادگاه عالی روز پنجشنبه دستور دولت بنگال غربی مبنی بر ممنوعیت نمایش این فیلم را متوقف کرد و از تامیل نادو خواست پس از تصمیم صاحبان سالن‌ها به توقف نمایش فیلم به دلیل امنیتی، از امنیت تماشاگران سینما اطمینان حاصل کند. نگرانی ها.

«داستان کرالا» با بازی آدا شارما در تاریخ 5 مه در سینماها اکران شد. این فیلم به کارگردانی سودیپتو سن ادعا می کند که زنان اهل کرالا مجبور به گرویدن به اسلام و جذب گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) شده اند.

دادگاهی به ریاست قاضی دی.

مقالات مرتبط

را

ردیف داستان کرالا: کدام ایالت ها فیلم را ممنوع می کنند، کجا معاف از مالیات است؟

را

داستان کرالا: چرا ساختن فیلمی درباره یک دولت اسلامی در هند همیشه بحث برانگیز است

به گفته دادگاه عالی، سلب مسئولیت باید بگوید که “هیچ داده تایید شده ای برای پشتیبان گیری از پیشنهاد در مورد رقم تبدیل وجود ندارد و فیلم نشان دهنده نسخه داستانی است”.

این هیئت که شامل قضات PS Narasimha و JB Pardiwala نیز می شود، گفت که مایل است قبل از تصمیم گیری در مورد درخواست های مربوط به اعطای گواهینامه CBFC، فیلم را تماشا کند. این دادخواست در هفته دوم ژوئیه رسیدگی خواهد شد.

هیئت داوری همچنین به موارد ارسالی توجه کرد که هیچ ممنوعیتی برای فیلم در تامیل نادو وجود ندارد و از دولت ایالتی خواست تا امنیت و امنیت تماشاگران سینما را تضمین کند.

در طول جلسه دادرسی، این دادگاه گفت که مقررات قانونی را نمی توان برای “ارزش دادن به عدم تحمل عمومی” مورد استفاده قرار داد.

این نیمکت گفت که این وظیفه دولت ایالتی است که نظم و قانون را حفظ کند زیرا این فیلم توسط هیئت مرکزی صدور گواهینامه فیلم (CBFC) گواهینامه اعطا شده است.

نیمکت گفت: «فیلم های بد در گیشه بمب افکن می شوند.

«ماده قانونی را نمی‌توان برای افزایش بی‌تحمل عمومی استفاده کرد. در غیر این صورت، همه فیلم‌ها خود را در این نقطه خواهند یافت.

هاریش سالو، مدافع ارشد این فیلم که برای تهیه‌کننده فیلم ظاهر می‌شود، گفت که ایالت‌ها نمی‌توانند در مورد اعطای گواهینامه به فیلم اعتراض کنند.

سالو گفت که هیچ کس درخواست تجدیدنظر قانونی علیه اعطای گواهینامه به فیلم نکرده است و احکامی را برای تأیید ادعاهای خود ارجاع داده است که معتقد است دادگاه عالی نمی تواند در مورد گواهینامه CBFC درخواست تجدید نظر کند.

دادگاه عالی در حال رسیدگی به درخواست‌های متقابل تهیه‌کننده فیلم در اعتراض به ممنوعیت نمایش آن در بنگال غربی و تصمیم صاحبان تئاتر در تامیل نادو برای عدم نمایش فیلم در ایالت بود در حالی که روزنامه‌نگار قربان علی به دادگاه عالی کرالا اعتراض کرده است. دستور خودداری از توقف اکران فیلم.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام