دیکشنری کالینز “قفل شدن” را به عنوان کلمه سال 2020 انتخاب می کند زیرا موارد COVID در سراسر جهان افزایش می یابد

کالینز گفت که نسبت به سال گذشته 6،000 درصد در استفاده از کلمه “قفل کردن” افزایش یافته است. با این حال ، استفاده بیشتر از این کلمه نه یک دلیل برای جشن بلکه نگرانی است ، این افزود

دیکشنری کالینز

تصویر نمایندگی PTI

سال 2020 این رمان را دید ویروس کرونا جهان را به سمت یک سری تغییرات سوق می دهد. دولت ها در سراسر جهان برای جلوگیری از گسترش همه گیری ، مجبور بودند قفل های سختگیرانه ای را اعمال کنند. اکنون ، افزایش استفاده از کلمه ‘Lockdown’ باعث شده تا کالینز دیکشنری آن را به عنوان کلمه سال انتخاب کند.

کالینز قفل قفل را چنین تعریف می کند: “اعمال محدودیت های شدید در سفر ، تعاملات اجتماعی و دسترسی به فضاهای عمومی” در انگلیسی انگلیسی.

مطابق با روزنامه گاردین گزارش ، کالینز شاهد افزایش 6000 درصدی استفاده از کلمه “قفل” از سال گذشته بود. این شامل کلمه جستجوی کلمات است که در مورد 4.5 میلیارد کلمه موجود در فرهنگ لغت معتبر دیده می شود. در حالی که در سال 2019 ، مردم فقط 4000 بار از این کلمه در فضاهای مستند استفاده می کردند ، امسال این تعداد بیش از یک چهارم میلیون نفر بود.

به نقل از هلن نیوستد ، مشاور محتوای زبان در کالینز بی بی سی به عنوان گفتن ، “زبان بازتابی از جهان پیرامون ما است و سال 2020 تحت سلطه همه گیر جهانی قرار دارد”.

وی در ادامه گفت که چگونه قفل شدن بر “نحوه کار ، مطالعه ، خرید و معاشرت اجتماعی” تأثیر گذاشته است.

با این حال ، وی اظهار داشت که چگونه استفاده بیشتر از این کلمه باعث جشن و نگرانی نبوده است. “با ورود بسیاری از کشورها به قفل دوم ، این یک کلمه از سال نیست که بتوان آن را جشن گرفت اما شاید یک کشور باشد که سال را برای اکثر کشورهای جهان خلاصه می کند.”

این گزارش اضافه کرد که کالینز “اعتصاب آب و هوا” را به عنوان کلمه سال سال صفر کرده است ، در آن گرتا تونبرگ 17 ساله رهبر یک جنبش زیست محیطی جهانی است.

کلمات دیگری که در سال 2020 استفاده گسترده ای توسط کالینز ثبت شده است عبارتند از: کارگر کلیدی ، منزوی کردن از خود ، فاصله اجتماعی و ویروس کرونا . همه اینها تأثیرات یا راه هایی برای مبارزه با شیوع ویروس است ، بنابراین نشان دهنده تأثیر عظیم همه گیری بر ما است ، همانطور که توسط هند امروز.

اما صحبت از کلمات غیر ویروسی مشهور مورد استفاده در سال 2020 ، BLM (اشاره به جنبش Black Lives Matter) ، شاهد افزایش چشمگیری بود. کالینز گفت 581 درصد در استفاده از آن افزایش یافته است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.