رئیس جمهور پیشین فرانسه نیکلاس سارکوزی در پرونده فساد تحت محاکمه قرار گرفت

سارکوزی به اتهام رشوه خواری و دستفروشی نفوذی مجازات زندان تا 10 سال و جریمه نقدی یک میلیون یورو (1.2 میلیون دلار) را دارد.

رئیس جمهور پیشین فرانسه نیکلاس سارکوزی در پرونده فساد تحت محاکمه قرار گرفت

رئیس جمهور پیشین فرانسه ، نیکلاس سارکوزی هنگام ترک دادگاه در هنگام استراحت دادگاه خود به اتهام تلاش برای رشوه دادن به قاضی ، در پاریس در 23 نوامبر 2020 ، دست به دست می شود. AFP

پاریس: رئیس جمهور سابق فرانسه ، نیکلاس سارکوزی روز دوشنبه به اتهام فساد تحت محاکمه قرار گرفت و اولین رئیس دولت سابق فرانسه شد که به عنوان متهم در اسکله ایستاد و پایان یک زندگی تحقیرآمیز آلوده به مشکلات قانونی را به خطر انداخت.

سارکوزی ، که متعهد شده است به شدت به اتهامات رشوه دادن اعتراض کند ، خود در دادگاه پاریس حضور داشت اما هیچ اظهار نظری به خبرنگاران نداد ، خبرگزاری فرانسه خبرنگار گفت.

فقط یک رئیس جمهور دیگر ، مربی سیاسی سارکوزی ، ژاک شیراک ، پس از ترک دفتر با محاکمه روبرو شده است – اما به دلیل وضعیت بد سلامتی ، شیراک هرگز به دلیل محکومیت خود در یک رسوایی مشاغل جعلی در دادگاه حاضر نشد.

در تحقیقات رشوه همچنین سارکوزی به اولین رئیس جمهور سابق تبدیل شد که پس از شش سال راه اندازی ، برای بازجویی از سوی پلیس بازداشت شد.

وی با نکوهش “رسوایی ای که در تاریخ خواهد ماند” برای خاموش کردن پرونده مبارزه کرد.

پیرمرد 65 ساله که سبک مبارزاتی وی را به یکی از محبوب ترین سیاستمداران فرانسه تبدیل کرد ، گفت: “من کلاهبردار نیستم” تلویزیون BFM این ماه.

دادستان ها گفتند که سارکوزی در ازای تحقیق جداگانه درباره ادعاهای پذیرفتن پرداخت های غیرقانونی از وراث لورئال ، لیلیان بتنکورت ، در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود در سال 2007 ، به قاضی قول داد که یک کار مخمل خواب دار در موناکو داشته باشد.

بخشی از شواهد از شنود مکالمات تلفنی بین سارکوزی و وکیل دیرینه او تیری هرتزوگ ، که به عنوان بخشی از تحقیق سوم در مورد مشکوک به تأمین مالی لیبی در مبارزات انتخاباتی 2007 سارکوزی ، مجاز است ، حاصل می شود.

این تحقیق همچنان ادامه دارد ، اگرچه ساركوزی در این ماه متوقف شد ، زیرا متهم اصلی وی ادعای اصلی خود را مبنی بر تحویل میلیون ها یورو پول نقد از موعمر كذافی ، دیكتاتور لیبی ، پس گرفت.

سارکوزی و هرتزوگ استدلال کرده اند که این حق شنود از حق وکیل موکل و مشتری شکسته است اما دادگاه شکایت آنها را رد کرده است.

سارکوزی به اتهام رشوه خواری و دستفروشی نفوذی مجازات زندان تا 10 سال و جریمه یک میلیون یورویی (1.2 میلیون دلار) را دارد.

هرتزوگ با همان اتهامات و اتهامات دیگری درباره نقض اسرار حرفه ای روبرو است. انتظار می رود این دادگاه تا 10 دسامبر ادامه داشته باشد.

سارکوزی با لباس اداری و ماسک بهداشتی ، هنگام ورود به دادگاه برای وکلای خود دست تکان داد.

مثل یک مجرم فصلی
محققان دریافتند كه ساركوزي براي خريد تلفن براي گفتگوهاي مخفيانه با وكيل خود از نام مستعار – پل بيسموت – استفاده كرده است.

این زوج در گفتگو با یک قاضی ارشد فرانسوی گیلبرت آزیبرت صحبت کردند ، دادستان گفت که وظیفه دارد اطلاعاتی را بدست آورد تا تحقیق Bettencourt را به سود سارکوزی تحت تأثیر قرار دهد.

در عوض ، سارکوزی با استفاده از تماس های خود سعی می کند پست خسته کننده موناکو را برای آزیبرت که در حال محاکمه است نیز تأمین کند.

طبق گفته دادستان ، ساركوزي به هرتسوگ گفت: “من او را وادار مي كنم كه بالا برود.”

اما بعداً ، به نظر می رسید سارکوزی از طرح موناکو عقب نشینی می کند – به گفته دادستان ها ، نشانه این است که این دو نفر در مورد شنودهای شنود اخطار شده اند.

وکیل هرتزوگ ، پل آلبرت ایوینز ، روز دوشنبه به رادیو فرانس اینفو گفت و آنها را “گفتگوهای دوستان بسیار قدیمی” خواند: “همه اینها چیزهای دیگری نیست جز جمله هایی که از متن خارج شده است.”

هنوز در کانون توجه است
سارکوزی ، یک وکیل از طریق آموزش ، می گوید که قوه قضائیه به دلیل تلاش برای محدود کردن اختیارات قضات ، انتقام گرفته است و بسیاری را به لطف بیش از حد در مورد بزهکاران متهم کرد.

وی در مارس 2021 به همراه 13 نفر دیگر به دلیل ادعای تخلف در امور مالی مبارزات انتخاباتی در جریان نامزدی مجدد در انتخابات 2012 ، به دادگاه بازگشت.

دادستان ها تیم سارکوزی را به استفاده از طرح فاکتورهای جعلی که توسط روابط عمومی شرکت Bygmalion تنظیم شده است متهم می کنند تا نزدیک به 43 میلیون یورو را صرف هزینه های فریبنده کنند – تقریبا دو برابر حد قانونی.

مشکلات حقوقی طولانی مدت وی به غرق شدن بازگشت وی برای رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 کمک کرد ، اما سارکوزی از زمان اعلام کناره گیری از سیاست در سال 2018 ، با فشار دادن جمعیت پرشور در صحنه های عمومی ، بر روی موجی از محبوبیت ظاهر شده است.

صف هواداران در تابستان صف کشیده بودند تا او را وادار به امضای آخرین خاطرات “زمان طوفان” کند که هفته ها در فهرست پرفروش ترین ها قرار داشت.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.